Moeder worden op redelijk jonge leeftijd (23)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaJess, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    ja wat denk je ik ben 24 en zwanger van de 3 wat dacht je wat ze daarop zeggen.
    Pff gaat links erin en recht eruit.
    De beste stuurlui staan aan wal he

2. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Nou ik merk wel dat ik niet de enige ben die dat soort opmerkingen krijgt. Mn vriend zegt ook steeds: trek je er niks van aan, wij weten toch hoe het zit. Maar toch, soms baal ik gewoon van al die roddelende sukkels.

Laatst zei een vriendin zelfs tegen me:
    Niet naar bedoeld hoor, maar het zijn meestal laagopgeleiden die zo jong kinderen krijgen. Ik stond echt perflex. Wat heeft je opleiding nou te maken met een kinderwens? Iedereen heeft blijkbaar zn mening klaar.

3. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Ook hier wel de opmerkingen gehad toen ik zwanger raakte van mijn dochter was toen 20 en was helemaal bewust. Was 21 toen mijn dochter geboren werd.

Toen we vertelden ddat we weer in verwachting waren kreeg ik idd ook weer de opmerking of het geen ongelukje was...ze vonden het zo snel op elkaar...Mijn dochter zal 2,5 zijn als dit kindje geboren wordt. Dat is toch niet snel... :rolleyes:
    Ben nu trouwens 23 en zal ruim een paar weekjes 24 zijn als deze uk zich aandient! ;) Mijn vriend is net 32 en heeft ook al 2 kindjes uit een vorige relatie...2 meiden van 11 en 7. Krijg dus ook de opmerking van dit za vast wel de laatste zijn he anders moet je gaan stapelen.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    in mijn omgeving keek niemand raar op toen ik zwanger bleek en mensen op straat kijken je inderdaad wel is raar aan met z'n dikke buik. ik was 21 toen ik zwanger werd (geplant) en werd ook nog op me 21 moeder. nu ben ik 23 en weer zwanger van nummer 2. dit wat sneller dan verwacht maar we zijn door het dolle heen net zoals onze omgeving. we hebben een koophuisje met genoeg ruimte, me vriend en vaste baan en ik werk partime, verloofd (trouwen 2x uitgesteld vanwegen zwangerschap) en zijn nu 7 jaar samen. we zijn dik tevrede met ons leventje maar vreemde mensen daar wordt ik soms wel gek van. ik zie er vrij jong uit wat misschien ook verschil maakt.

vandaag was ik alleen een middagje zwemmen met me dochter en mensen keken me meteen aan van dat is weer z'n jonge moeder. toen ze ook nog is me dikke buik zagen zag je de ogen wijd open gaan zo van en nog een "van je fouten leer je toch gezicht" verbaast dus. omdat ik alleen was zullen ze al helemaal denken. ik reageer der niet eens meer op en in mijn omgeving en vriendenkring worden ze over het algemeen allemaal jong moeder en tis niks vreemds meer. bij ons in de familie kijken ze raar als je 30 bent en nog kinderloos haha. niks van aantrekken dus

5. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Hoi,

Hier was het net zo, was toen ik zwanger was van Yeline al 4 jaar getrouwd en was 23 jaar en nog vroegen ze zelfs mn moeder steeds van is het echt geen ongelukje? volgens mij konden ze niet geloven dat we het echt bewust hadden gedaan :rolleyes: .

Heb nu sinds een jaar een relatie met mn huidige vriend en we zijn nu ook zwanger :) en nu heeft niemand erover gehad en vonden ze geweldig dat we voor een kindje gingen.

Echt ongelovelijk hoor maar denk nu ook dat ze zien dat deze relatie echt super goed is en met mn exman was die in die tijd erg slecht (al zag ik dat toen nog niet in) vandaar denk ik die reactie's.

Maar kan me voorstellen dat je er van baalt ik heb dat ook heel erg gedaan.

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wat is jong?
    Ik ben 24 en mijn vriend 38.

Als je baby komt ben ik 25.

Tegenwoordig zijn er veel vrouwen die rond de 30 zwanger worden.

Jong vind ik 16. Dat was vroeger 'normaal'.
    Maar dan nog, als je 16 bent kun je er ook aan toe zijn!

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bereid je maar voor trouwens, na je zwangerschap krijg je wel weer andere dingen.
    Eigenlijk te lachwekkend dat sommige problemen hebben met JOUW leven!
    Ik was dan 19 bij de eerste, 21 bij de 2e en nu bijna uitgerekend van mijn 3e kindje en ben 26.
    Maar zelfs als de kleine er is durven mensen nog te zeggen HOE je het MOET doen hihi

8. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

@ Skatje
    Tja wat is jong? Ik vind 23 absoluut niet jong, maar daar denkt mn omgeving dus anders over. Onder de 18 vind ik wel erg jong.

9. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hoi ik was 21 toen ik stopte met de pil en 22 toen ik zwanger werd en op mijn 23ste bevallen van mijn dochter. ik heb echt van eel mensen de vraag gekregen o het wel gepland was, ik vind dit echt onbeschoft!
    nu ben ik 25 en zwanger van nr.2 en zegt iedereen alweer? sorrie hoor maar bijna 2,5 jaar ertussen is toc netjes?!
    mensen zeggen altijd te snel wat ze denken, erg irritant!

10. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
    Ik vind het ook vooral JAMMER dat mensen zo denken!
    Ik ben nu 21 en als ons kindje komt 22.... ik heb al een paar keer gehoord " was het de bedoeling offf.........?"

Maar mijn familie was niet eens verbaasd en is hartstikke positief! Daar gaat het om.

Aan mijn vriend vragen ze nooit of het wel de bedoeling was zegt hij (hij is 24) ik weet niet waarom aan mij dan wel......?

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik vind moeder worden op je 23e helemaal niet raar. Helemaal niet als je al een langere tijd een goede relatie hebt. Ik berijp dat het niet leuk is dat steeds te moeten horen!

12. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ikzelf ben ook erg jong nog, maar het is absoluut geen ongelukje.

Dat heeft ook nooit iemand aan mij gevraagd. Iedereen ging ervan uit dat het hartstikke gepland was (hmm blijkbaar wilde ik iets te graag kindjes hhihi).

Maar ik lees echt heel regelmatig dat vrouwen te maken krijgen met dit soort opmerkingen (ongeacht hoe oud ze zijn). Echt waardeloos vind ik dat en heel brutaal. Als ze mij dat hadden gevraagd dan had ik ze gelijk op hun nummer gezet.

Idem dito met je wilt zeker een jongetje/meisje of die opmerkingen als je een jongen en een meisje hebt: NU ben je klaar e.d.

Come on...waar bemoeien mensen zich mee en ook op een manier van..

Pffff

13. chantal212

11 jan 2009
    99
    0
    0
    student
    limburg
    Ben zelf ook 22 en zwanger van de 3de,heb al 2 zoontjes.
    Was op mijn 16 de en 19de zwanger ook heel erg jong dus..
    De eerste 2 waren ongepland maar zeker welkom!

Iedereen moet doen waar hij zichzelf goed bij voelt!

En het is nniet zo dat als je jong bent een slechtere moeder bent dan als je ouder bent!

groetjes

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook een moeder van 23 maar eigenlijk geen rare reacties. Ligt misschien ook wel aan de achtergrond.
    Ben 10 jaar samen met mijn man, waarvan we 4 jaar samen wonen. Iedereen weet dat ik gek op kinderen ben en ook graag vroeg moeder wou worden. Ben 3 jaar bezig geweest waar ik geen geheim van heb gemaakt dus kwam hier ook niet als een verrassing.

maak je niet te druk om wat andere mensen denken. Als jullie maar weten hoe het zit toch.

15. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik heb altijd gezegd dat ik vroeg moeder zou willen worden...
    ik riep zelfs dat als het zou gaan...ik het voor mn 23e erg leuk zou vinden...
    Nou moet je partner het natuurlijk ook graag willen en er klaar voor zijn...vandaar dat het nu wel zover is...

maar oke...het is dus zo dat wij bijna 7 jaar samen zijn...al 3,5 samenwonen in ons koophuis...met 3 katten een hond en noem alle andere "burgelijkheid" maar op... ;)

Nog had mn schoonvader het lef om te vragen of het gepland was en of het geen ongelukje was...Mn schoonzus was op dat moment wel ongepland zwanger...maar dat zij niet nauwkeurig is met de anticonseptie betekend niet dat wij dat ook niet zijn!

ik ben er nog steeds een beetje boos over...

heb ook vaak het idee dat we gezien worden als "tienerouders" terwijl dat niet het geval is!

Gelukkig zijn onze vrienden en familie er verder wel super blij mee! (opa ook hoor...alleen die vraag heh :( )

16. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

22 feb 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    Ik ben zelf 21 jaar.. nog jong maar niet te jong na mijn mening. net wat jullie zeggen. daar kan ik me in vinden , ja rot opmerkingen ken ik zeker van uit mijn familie wel. ik trek het me niet aan gelukkig zijn mijn vriendinnen allemaal door het dolle heen beetje:p..dus we wachten af

17. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik kreeg ook te horen dat ik te jong was, ik moest nog van mijn jeugd genieten(ik was 23 toen ik zwanger raakte, heel gepland) en iedereen vroeg of het een moetje was toen we trouwde(alsof je tegenwoordig nog moet trouwen :rolleyes: :rolleyes: ) en mijn man is 14 jaar ouder dan ik.

18. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

22 feb 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    die vraag krijg ik ook.. ga je ook trouwen nu.. ik zeg dan heel lachend nee. mijn vriend is 13 jaar ouder dan ik. maar trouwen nee ik wil dat niet eens. en jeugd genieten nou ik loop niets mis hoor.. heb opleiding af. werk is niet te vinden momenteel en stappen deet ik nooit misschien 3x injaar of zo. dus wat loop je dan mis?

19. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik snap het ook niet hoor, alsof je met kind ineens niet meer geniet :rolleyes: ik ben toch al geen uitgaanstype en dan nog....het is de keuze van de persoon zelf.

20. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

22 feb 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    ja. dat trouwen is dat van de afstam van mijn oma of zo... het maakt niet uit. het is geen enkel verschil je gaat echt niet meer om hem geven ofzo.. sommige mensen..

Deel Deze Pagina