Moeder worden op redelijk jonge leeftijd (23)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaJess, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Hoihoi,

Hier ook een bewuste bijna-mama op haar 23ste. Ik heb vanaf het begin duidelijk gemaakt dat het absoluut gepland was, dus mensen hebben bij mij niet echt opmerkingen gemaakt. Wel opmerkingen over dat ik nog studeer en of ik wel zeker wist dat ik dit moest doen. Nou, ben 8 maand bezig geweest om zwanger te worden, dus dacht dat ik dat wel goed bedacht had ja ;).
    Ik ken genoeg jonge moeders van onze leeftijd, dus zou me er als ik jou was niet teveel van aantrekken meid. De 1 heeft die wens nou eenmaal wat vroeger, de ander pas met 30 jaar. Tja, ieder mens is verschillend :)

2. kaatje24

kaatje24 Actief lid

17 sep 2008
    132
    0
    0
    ja stom is dat he
    ik ben zelf al een flink stuk ouder maar heb een heel lief nichtje die 21 zal zijn als haar/hun beeb geboren word
    en hij is supergepland en gewild
    en iedereen in de familie is er superblij om

en dan zullen er altijd mensen zijn die denken
    oh zeker ongelukje
    tja :rolleyes:
    ze kennen mijn nichtje niet dus weten zij veel denk ik dan maar
    maar hey
    zo moet je ook maar denken
    wat weten die mensen die zo reageren nou van jou
    niet veel dus
    niet echt

gefeliciteerd hoor
    en geniet
    en 23 is toch mooie leeftijd

3. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Jaa toen ik nog niet zwanger was en niemand van onze wens wist, zeiden mijn vriendinnen dat ook wel eens. Er was nl een meid die wij kenden zwanger geraakt en ze had nog geen opleiding blablabla
    Ja, die heb je ja. Maar die redden het ook wel toch? Ik doe hbo en ben bewust zwanger, ja die heb je ook :p.
    Meiden die mbo hebben gedaan (wat overigens niet laag opgeleid is), zijn over het algemeen sneller klaar met school en werken op deze leeftijd al een paar jaar. Goh raar hoor dat ze dan ook eerder aan kids beginnen...

4. kaatje24

kaatje24 Actief lid

17 sep 2008
    132
    0
    0
    oh en mijn man is ook 13 jaar ouder dan ik..........stomme is dat mensen daar blijkbaar meer oog voor hebben als je dus jonger bent. als je ouder bent zien mensen dat verschil niet meer
    haha stomme mensen.....
    en tjemig
    je kan nog steeds dingen doen die je voorheen deed hoor.........pff ja zal misschien wat meer planning vragen enzo maar je leven eindigd niet hoor
    mijn inziens begint het juist!
    toch
    wat is er mooier dan een kindje
    ik voor mezelf heb de ware liefde gevonden en dat was toen ik mijn dochterje voor het eerst in mijn armen hield......geen liefde mooier en sterker dan dat
    en ja nou krijg ik er zomaar nog een ware liefde bij
    !
    dat is pas leven

5. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

22 feb 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    leeftijd doet er toch niet echt toe. in deze tijd waar wij in leven niet meer..

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja ag hier kreeg ik ook de vraag ben je nog bij de papa of is hij de vader uhmmz nee ik heb een zwerver van de straat geplukt izj ik dan.
    ja toen waren ze wel stil

wat toeval dat vele mannen van jullie veel ouder zijn dan jullie zelf zie al aantal zeggen 13 jaar ouder.

mijn ventje is 12 jaar ouder zolang je maar gelukkig ben moeten andere niet zeiken :D

7. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Bengeltje, heerlijk antwoord :D. Zouden we eigenlijk moeten doen he, gewoon lekker sarcastisch reageren. Mensen weten dan meteen niet meer hoe ze moeten doen :D

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    haha ze waren behoorlijk stil hoor toen ik dat zij whahahahaha zelfs in het zikeenhuis zij ik dat nou je had doe ogen moeten zien whahahahaa.
    ze weten dan echt niet meeer hoe ze moeten reageren

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    meid geniet!

Ik was wegeteld 1 dag 22 toen Kyana geboren werd!
    geplander kon niet. we hebben al erg lang een relatie en me vriend is maar 4 jaartjes ouders als ikke! En we hebben alles.... we zijn ziels gelukkig en ook wij kregen die vragen meer dan wenselijk!
    en zo grappig dat ik nu pas 1 keer die vraag gekregen heb!

Ach ik ben blij! ik heb het geluk dat ik zo vroeg mama ben mogen worden! HEERLIJK

10. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

22 feb 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    Ik lig echt dubbel van je antwoord die ga ik onthouden!..

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    haha doe maar dan weten ze toch niets meer te zeggen :p ik lach dan altijd hard als ik weg loop :D

12. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

22 feb 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    Ja doe ik hahahaha..

13. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    lol kan er zo nog wel aantal opnoemen.

nee weet je wat ik ook zo zo vreemd vond ik ging vanmiddag met de bus na de stad dus moest de achteringang van de bus hebben dus ik loop alleen na de voordeur en wijs na de achterdeur dus hij doet aleen de voordeur open mja ik liep zo terug najah uiteindelijk toch diedeur open gedaan. wagen er in.
    dus loop ik na voren om te betalen ja zegt die sagerijnige kerel ineens je kan ook eerst betalen hoor ik zij wat zij je ik had hem wel gehoort hoor dus hij zij nog een keer je kan ook eerst betalen hoor waarop ik ineens zij wat denk je zelf? dat ik me zoontje in de regen buiten laat staan omdat jij wil dat ik eerst betaalik zij toen ze hebben jou vroeger toch ook nooit in de regen buiten laten staan of wel dan .
    en hij was gelijk stil ja dag of ik ff me zoontje buiten laat staan omdat hij zonodig wilt dat ik als eerst betaal dan vervolgens na buiten loopt me zoontje in de bus parkeer en dan zitten? nou jah had echt zoiets van doe mornaal man je heb je geld en zeik veder niet :D

14. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

22 feb 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    Ik geeef je gelijk hoor. ik had net zo gerageerd.. zou ik zeggen heb jij vroeger ook in de kou gestaan omdat jou mama eerst moet betalen?

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja echt haha hij xzij gelijk niets meer ja dag ik ga me kind niet in de volle regen buiten laten staan omdat ik eerst moet betalen wat denkt die wel niet :D

na ik ga me bedje in haha tot morgen

16. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier ook nog een bewust jonge mama.
    maar was overal al voreg bij. heb vanaf mijn 15e een relatie met mijn man.
    op mijn 19e zijn we getrouwd en hadden we ook al ons eerste koophuis.
    toen vroegen de mensen zelfs al wanneer er een baby kwam hahaha. we hebben eerst nog 2 jaar gewacht manlief was er nog neit klaar voor en ik vond het best. op mijn 21e zwanger 22e eerste kindje. en nu dus met 24 jaar zwanger van de 2e. mijn vent is 7 jaar ouder. dus niet veel.
    maar goed hij wilde graag voor zijn 30e een kind en das toen gelukt.

ook bij ons is toen zelfs wel eens de vraag gekomen of het een ongelukje was en ook vooral als je ergens was en dan wildvreemden zag je fluisteren.
    maar goed wij waren getrouwd en al dus kom op zeg. en zeer satabiele relatie, een eigen huis boompje en beestjes. dus wat wl je nog meer.

zulke mensen balen er volgens mij gewoon van dat ze het zelf niet allemaal hebben.

17. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he meiden

aangezien het bij ons twee jaar bijna heeft geduurd hadden we het al heel veel mensen verteld dat we bezig waren omdat ik de vraag steeds kreeg nou jullie zijn al een jaar getrouwd word het niet eens tijd voor kinderen. dus jah toen werd ik gek en zei ik ja maar dan moet het wel lukken he. en dan waren ze stil. dus ik denk dat mensen heel blij zijn voor ons, maar idd je houd altijd de mensen die achter je rug om praten nou ik ga mij er niet te druk over maken. wij weten zelf wel dat we het graag willen.

liefs

18. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    oh ja ben oook 23 jaar als het er is

19. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    ik ben ook 23 als het er is, en het is zeker gepland :D
    Ik krijg ook wel rare opmerkingen. Reactie van een collega toen ik het vertelde : 'o, wil je het houden?' :confused: eh ja.. daarom vertel ik het ook..
    Ik denk wel dat ik rare gezichten ga krijgen aangezien de meeste mensen mij een jaar of 16/18 schatten :)

20. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ik snap niet waar mensen de brutaliteit vandaan halen hoor! Ik ben vorig jaar getrouwd in augustus, een in april ben ik gestopt met de pil, in mei/juni was het gelijk raak! En dan durven mensen te vragen of het nu wel een 'moetje' is he dat je gaat trouwen. (Ik was 10 weken zwanger op onze trouwdag)

Uhh hallo? Alsof je even in een paar weken regelt dat je gaat trouwen, dat stond al een jaar vast? Zoizo waar bemoeien ze zich mee.

Deel Deze Pagina