mijn moeder is 48 geworden en oma van 3 kleinzoons me broer is 24 en heeft 2ling van 5 maand en ik ben 22 en mezoontje is bijn a 11 week dan. me pa is 56 en me stiefpa 57 najah ook nie echt oud dus
nou ik zou me er niks van aantrekken.. ik ben pas 19 en ben nu 8 weken zwanger.. dus als jij denk dat je er klaar voor ben dan is het toch goed.. en niet kijken naar wat andere zeggen
ik ben 20 en zwanger van de 2e. Was net 18 toen ik me dochter kreeg. Jong of niet ik vind het heerlijk
Ik heb nooit de vraag gehad of get gepland was, want het was wel gepland, maar wel heel vaak, je bent nog jong, wil je niet nog andere dingen doen enz. en ik was 22 toen ik zwanger werd en 23 toen ik was bevallen en ben nu 24 en zwanger van de 2e ben straks wel 25 als ik moet bevallen. Enne mijn schoonmoeder was 39 toen ze oma werd. en ikke heb zelf ook nog een overgrootoma die is 96.
Precies die vraag kregen wij ook! Grrr, wat kon ik er boos om worden! Ik ben 21 en deze baby is gewenster en geplander dan wat dan ook. Waarom moet je per sé rijk en stabiel zijn om een kind te krijgen? Ik vind volwassenheid in je karakter en verantwoordelijkheid kunnen nemen veel belangrijker. Wij zijn financieel niet heel stabiel en ook zijn we net geëmigreerd (en gaan met de baby waarschijnlijk gewoon reizen). Tegenwoordig moet je minstens 10 jaar werken en een koophuis hebben om een kind te mogen krijgen! Ik vind dat erg vreemd. Dat zegt toch niets over of je een stabiele relatie hebt (ik ben getrouwd, 2 jaar geleden) en een veilig thuis kunt bieden?
Hier 23 en over enkele weken 3 kindjes! Maar wij hebben recht op de man af die vraag nooit gekregen. En ach, ik vind dat je niet hoeft te antwoorden, maar wel mag antwoorden. De meeste weten wel dat de kindjes bij ons niet geplanned (Hoe schrijf je dat? En voor zover je kindjes krijgen kan plannen natuurlijk) waren. Maar ach, ook al waren onze plannen om nog even te wachten, deze kindjes zijn allemaal even welkom! Ze hebben zelf gekozen hier te komen, dus geven wij ze wat we ze kunnen geven! Liefs!
Ik ben ook 23, als de kleine komt ben ik 24, maar ik vind het heerlijk om zo jong moeder te zijn! Voor mij en voor m'n kind! Als je er aan toe bent, waarom zou je dan wachten! Lekker belangrijk wat anderen vinden!
Ik was 20 toen ik zwanger werd 21 toen ik beviel van de eerste en zwanger van de tweede en ben nu 22 en over een week of 6 komt de tweede mijn moeder was 41 toen ze oma werd en mijn oma 63 toen ze overgroot oma werd.
ey ik ben zelf 21 en als de baby komt 22 mijn vriend is dan 25 en het was heel erg gepland ik ben 5 jaar samen met hem ga volgende maand trouwen en hebben een huis gekocht dus de kleine komt goed terecht en bij ons is het ook het geval van: is het een ongelukje :S NEE we zijn super blij geniet er van!
Heej Allemaal, Ik zag dit onderwerp staan en moest gelijk aan 'ons' denken. Ik ben 21, bijna een jaar klaar met mijn HBO opleiding, vaste baan. Mijn vrouw (ja we zijn 2 vrouwen) is 36, ook een vaste baan (allebei bij de overheid) en we zijn nu 3 jaar en 5 maanden samen en daarvan 5 maanden getrouwd en wonen nu ruim 3 jaar samen. Daar we 2 vrouwen zijn moeten we wel heel bewust kiezen voor een kindje. Na ruim een jaar op zoek te zijn geweest naar en goede donor voor zelfinseminatie zijn we in november begonnen met de 1e x insemineren voor ons 1e kindje. Nu in ronde 3 is het raak! Ben nu 4 weken en 5 dagen zwanger. Ik ben over 3 maandjes 22 en ik weet nu al wel dat er mensen achter mn/onze rug om gaan praten. Mijn schoonouders zullen dolgelukkig zijn, voor hun nu dan het 3e kleinkind en mn schoonmoeder, die wist niet dat we ermee bezig waren maar die vroeg al toen we nog in de wachtdagen waren van de 1e ronde of we al zwanger waren. Maar mijn ouders dat is een ander verhaal. Zoieso zijn ze het er niet mee eens dat mijn vrouw en ik bij elkaar zijn.. veel te oud enz. en trouwen ja daar is vooral mn moeder en oma geen voorstander van.. heb ik natuurlijk ook weer gedaan.. slecht slecht slecht natuurlijk En kindjes..mn moeder heeft altijd gezegd als ik geweten had wat het inhield was ik er nooit aanbegonnen.. ook niet lekker positief dus en ik denk ook niet dat ze positief zal reageren.. maar vragen of het een ongelukje is kan natuurlijk niet Mensen moeten zich eens wat meer met zichzelf bemoeien ipv met een ander. Alle andere zwangeren ook gefeliciteerd en lekker genieten! Groetjes Mo
ik heb die reactie ook gehad vanwege mijn oudere leeftijd. dit kindje is ook hel goed overdacht en heel gepland als je het zo mag noemen. bij mijn eerste echo kreeg ik de reactie bij mij de emmer deed overlopen. ja zegt ze , zo we zullen eens gaan bepalen hoelang je zwanger bent want het was immers een ongelukje he. ik zeg duhhhh van wie heb je dat dame. ik weet tot op de dag hoe oud dit kindje is en je haalt je spiraal er zeker uit voor ongelukjes. het is de laatste keer geweest dat ik in dat vk buro geweest ben. het zullen de zwangerschapshormonen wel zijn. maar als nensen me dingen in de mond gaan leggen wordt ik woest. ik wil niet dat dit kindje een stempel krijgt die het niet verdiend. het is meeeeeeeeeeeeeeeeeer dan welkom en zeer geliefd en gepland.
Hier ook zwanger. Maar niet de vraag of het gepland is tenminste niet op de man af. Maar ik zag dat twee kenissen over mij hadden zitten praten op hyves.... Had je het al gehoord .. is ook zwanger.. oh echt.. heeft ze haar diploma al dan?.. oh dat verklaart ook waarom ze getrouwd is. Dit ging dus over en weer. Nou dat vond ik toch wel even heel brutaal. En kwetsend. Heb maar even een krabbel terug gestuurd dat de trouwdatum al vast stond voor dat ik zwanger was. Ik was een week overtijd toen ik trouwde als ze zelf hadden nagedacht hadden ze wel kunnen bedenken dat je een bruiloft niet plant in een week. Grrr sommige mensen....
Bij mij hebben ook een aantal mensen gevraagd of het wel in de planning zat. En of ik dan wel foliumzuur slikte en geen alcohol meer dronk en niet meer rookte. Ik was allang met roken gestopt en floiumzuur slikte ik ook al maanden. Drinken deed ik sowieso al bijna nooit. Vooral de mensen die je idd bijna neit kennen, denken het allemaal zo goed te weten.
Haha ik kreeg laatste x nog de opmerking "Vind je jezelf niet te jong voor 3 kinderen". Ze doen maar, ik ben gelukkig en mijn kinderen ook. Op mn werk zeiden ze "Hoe kun je nou aan een 3e beginnen terwijl je contract misschien niet eens verlengd word" of "Nu het hier slecht gaat, begin jij aan een 3e, weer personeelstekort" en "Denk je echt dat je kinderen blij zijn om zonder vader op te groeien?" hahaha dit was een leidinggevende die t zei overigens. LOL ben blij dat ik er weg ben!
Ik merk het ook, bij ons was het volledig gepland, al 2 jaar bezig, en nog krijg je iedereen over je heen. Ow is wel erg jong he, 21, ik vind het niet jong. Mensen kennen mijn mediche achtergrond niet, na mijn 25e zouden we geen kinderen meer kunnen krijgen door weinig eitjes die ik heb. heb ook maar 3 keer per jaar een eisprong. Het is gewoon, mensen oordelen eerst, en dit klopt gewoon niet. En het vervelends vind ik nog wel, iedereen die gaat vertellen dat het allemaal nog wel erger wordt. Ik snap dat iedereen je wilt helpen om alles te zeggen, maar daar heb je gewoon niet altijd zin in. bij iedereen is het toch heel anders. Ach we weten zelf waar we het voor doen!
Wat leuk zoveel jonge mama's! Ook ik ben jonge mama in spé. Begin Augustus word ik 22 en 12 September verwachten we de kleine. Hier was het ook helemaal gepland, althans, we hebben bewust samen de pil weggegooid en het was meteen raak. Dat het zo snel raak zou zijn had ik niet gedacht, maar ik denk dat alles een reden heeft en onze kleine is méér dan welkom! Stomme opmerkingen heb ik nog niet gehoord, maar wie weet wat er achter mijn rug om gebeurd waar ik niks van af weet. Daar ga ik me ook niet druk over maken. Wanneer er weer iets anders gebeurd in de buurt is dat het nieuwe gespreksonderwerp haha!
ook jong en zwanger! en heel gelukkig er mee. ben nog niet ver genoeg om duidelijk reactie's uit te lokken, zelfs nog niemand gevraagd of ik zwanger ben omdat ik het nog kan verbergen maar zal niet lang meer duren. dnek wel dan er dan vragen komen, aangezien ik in een "dure" buurt werk. daar hoor je te trouwen, een opleiding tot arts te hebben en pas na je 30ste met kinderen te beginnen. gelukkig woon ik wel in een jonge mensen met kinderen buurt. maar zal ze recht uitlachen als ze vragen of het een ongeluk is, want ben donders trots op ons wondertje.
vind dat het niet uit moet maken, of er nu een leeftijdsverschl is,, of een ongelukje of gepland, of als je lesbisch of homo bent, of wat dan ook, zolang je maar gelukkig bent in je leven met wat je doet toch? volg je hart en negeer wat anderen zeggen.