haii ik ben 23 mijn vriend is 22.. als de baby is geboren, ben ik nogsteeds 23 (bevrucht op mn verjaardag GEFELICITEERDDDD HIER JE KADOOTJEEEE ) mn vriend is dan 23. ik heb niet van veeel mensen de vraag gekregen of dat het gepland was of niet..maar ik vind het niet zo erg als ze dat vragen iedereen wist dat we er niet mee bezig waren dus toen we het vertelden was het wel duidelijk dat het niet gepland was. ik vind het alleen irritant als ze die vraag stellen en er dan zo een zielig gezichtje bij trekken..zo van oo wat heb ik een medelijden met je! we zijn superblij met de baby en hebben het allemaal goed voor elkaar dus medelijden hebben we niet nodig.
oww maar wat ik wel stront onbeschoft vind is dit: ik zie er voor mijn leeftijd heel jong uit, ben nogal klein tenger en mn uiterlijk werkt ook niet mee ..zo rg dat ik en keer mn legitimatie moest laten zien in de bios toen ik naar een film ging voor 16 jr en ouder (6) anywayss.. nu liep ik eergisteren door het winkelcentrum met mn bolle buik en er zaten wat jochies op een bankje oudste was geloof ik net 18. en wat zeggen die kl**tzakken.. jezus tegenwoordig is iedereen zwanger overal waar je kijkt zie je van die kleine meisjes met gro buiken..hoe oud schat je haar..15?! nou mn nekharen stonden overeind en ik wilde ze echt alemaal een mep verkopen! kon hetniet laten, ben gewoon op ze afgelopen en gezegd dat ze zich niet moeten vergissen in mijn leeftijd omdat ik er zo jong uitzie..en al was ik 15 geweest dan hadden hun er niks over te zeggen. dat vind ik nou weer niet kunnen.
mensen denken altijd wat te moeten zeggen. Hier krijg ik ragen als: Och jullie worden jonge ouders, was zeker gepland?, hoe oud ben je? Erg vervelend maar doe je helaas niets aan
Ja ik snap je HELEMAAL! half jaar geleden ben ik in een winkel samen met Sem en mijn moder Zegt een oudere vrouw tegen Sem "wat ben jij een mooie jongen" En waar is jou moeder, Sem wijst naar mij en zegt daar mama (en wijst natuurlijk naar mij) zegt die vrouw NEE NEE jou mama! En sem doet weer het zelfde En die vrouw zegt dat is toch niet jouw mama dat meisje is pas 16 Ik zei nou ik ben wel zijn moeder en ik ben 24! ow je bent wel erg klein en ziet er jong uit GRRR Ja klein ben ik 1,59 maargoed de 1 schat mij 24/25 en de ander weer 28 is ook maar net wat ik aan heb etc maar 16
hier ging het nu bij de tweede wel anders heb niet meer de vraag gehad of het gepland was hihi was bij de eerste wel Ik ben 24 als de tweede geboren word en vriendje lief is 28 dan. wij vinden het heerlijk en zouden nooit anders willen!
Hee! hier nog een jonge mama! We hebben het alleen nog maar aan ouders en mijn collega's verteld en die reageren allemaal super leuk! Nu wisten mn collega's al dat ik bezig was dus dat was ook niet meer nodig omte vragen of het wel gepland was. Ben benieuwd naar de reacties van vriendinnen en familie. Ik gelooof dat die het ook best zullen gaan vragen, of het gepland is.. maja..ik weet niet of ik dat zo erg vindt.. Dan zeg ik toch gewoon yep, helemaal gepland! Mgoed...geloof wel dat dat na 100 keer een beetje vervelend wordt..Maar ik wacht het maar af. Ga ik men eigen nu nog niet druk over maken hihi
Om eerlijk te zijn vind ik 22 helemaal niet bijster jong. Maar dat heeft ook wel met mijn geloofsovertuiging te maken, waarin het normaal is en aangespoord wordt om jong te trouwen. Zelf was ik 19, bijna 20 toen ik trouwde. Vriendinnen van mij zijn, mits vruchtbaar, vaak ook jong moeder/zwanger geworden. Een vriendin van mij heeft 4 kinderen (géén tweeling(en) erbij) en is 22, dat vind ik redelijk jong. Soms wordt er ook wel eens tegen mij gezegd: "Oh, je bent nog jong!" terwijl ik (pas) 22 ben maar dat vind ik echt meevallen hoor. Vind het eerder een gemiddelde -hoewel dat in deze maatschappij natuurlijk niet zo is, maar toch-.
Ik ben 25 (vind mezelf niet onder de jonge moeders vallen) en lopen vanaf mijn 21e in het ziekenhuis (hiervoor 1 jaar zelf geprobeerd). Wij zijn intotaal 5,5 jaar aan het vechten geweest om zwanger te worden. Nu ik zwanger ben van een tweeling (door ICSI) krijg ik regelmatig de vraag of we dat wel leuk vinden! Eeeuuuuhhh Nee eigenlijk niet maarja, je kunt er moeilijk een weghalen he, flikker op zeg ze moeten eens weten hoe blij we zijn dat we 2 kindjes mogen krijgen! En die reacties krijg je dan van mensen die van onze behandelingen afwisten?! Maar ook tijdens de behandelingen kreeg ik van artsen in het begin van die opmerkingen als: ah joh je bent nog zo jong je hebt nog tijd zat. Pardon? Ja idd. ik kan beter tot m`n 30e blijven proberen en dan een keer bij jullie aankloppen zodat m`n kansen op een kindje nog kleiner worden? Na dit antwoord hielden ze meestal wel hun mond! Wat zijn er tegenwoordig toch veel mensen zonder verstand he?
Hoi meiden. Ik ben al 30 (zo wat voel ik me oud ineens) en zelfs ik kreeg de vraag of het een ongelukje was. Ik geef wel eerlijk toe dat we het nog niet gepland hadden maar dat het super gewenst is. wij zijn al bijna 5 jaar samen maar hebben een druk leven. Hierdoor dachten mensen (zelfs mijn oma) dat het niet in ons leven zou passen, maar we zijn er dolblij mee. We wilden eigenlijk aan het einde van het jaar beginnen met 'knutselen' en nu zijn we, als alles goed blijft gaan, aan het einde van het jaar al papa en mama. Het jaar had niet beter kunnen beginnen! Ik zou tegen iedereen zeggen: Lekker genieten! Ben zo blij voor iedereen!
Ik vind het echt jammer dat mensen zo denken! Zij kunnen toch niet weten of JIJ er aan toe bent? Als je 19 bent, kun je er wel aan toe zijn, als je 33 bent, misschien nog helemaal niet.. Ze moeten zich er niet zo mee bemoeien en rare vragen stellen. DAT vind ik nou dus gewoon echt RARE vragen. En een beetje asociaal ook wel. ik heb ze gelukkig nooit gehad! Ik werd zwanger toen ik 21 was en kreeg mijn zoontje toen ik nog steeds 21 was (man 29), en we zijn van plan om niet al te lang te wachten voor we voor een tweede gaan! Hooguit nog een paar maandjes, dus waarschijnlijk komt de tweede dan op mijn 22e! Is toch prachtig! Ik ben de hele zwangerschap superfit geweest, heb tot in de 9e maand vanalles nog gedaan, en had een paar weken na mn bevalling gewoon weer mn oude kleding aan, je ziet er bijna niets meer van! En ook nu ben ik weer helemaal fit. Voordeel van jong mama zijn!
Ik ben 24 en (gepland) zwanger van mijn eerste kindje. Ik heb nog geen rare opmerkingen gehad maar merk wel dat mensen je nakijken. Ik ben trots op mijn bolle buik dus laat ze maar lekker kijken
Ik was 21 toen ik zwanger werd en heb eigenlijk nooit geen rare reacties of opmerkingen gehad. Mark en ik waren al getrouwd, hadden toen ook al ons (koop) huis en eigenlijk vond niemand het raar geloof ik.
Ik was met 22 zwanger en met 23 moeder. Mijn vriend (nu man) was toen net 24. Bij ons was t wel een ongelukje, maar ook meteen heel erg welkom! Ze kwam ook vrij snel nadat we een relatie kregen, maar we waren al een poos heel close met elkaar. Mensen hebben altijd meteen hun oordeel klaar, en ik heb daar lak aan. Laat maar kletsen! Kreeg zelfs laatst nog te horen dat iemand aan m'n buurvrouw vroeg of ze niet van m'n ex was... Heb maar aan dat mens gevraagd of dr eigen leven zo saai was dat ze zich over t mijne druk moest maken. Ik vind t heel fijn om jong moeder te zijn. Ik heb overal de energie voor (nu even niet omdat ik moe ben van de zwangerschap) en later is t ook fijn. Wat het idee is achter na je 30e pas kinderen krijgen weet ik niet, die vrouwen vinden t net zo spannend en moeilijk hoor.
Ik snap het niet zo. Tussen de 20 en 30 is toch een perfecte leeftijd om zwanger te zijn? Ik weet wel dat tegenwoordig veel vrouwen later pas kinderen 'plannen' maar biologisch gezien is onder de 30 ideaal. Ik vind het behoorlijk onbeschoft als iemand aan een vrouw vraagt of een zwangerschap een ongelukje is, alsof die persoon niet helemaal toerekeningsvatbaar is ofzo? Pffft, hormonen.
Ik ben net 21 en ook zwanger er zijn idd mensen die vragen: ow was het een ongelukje? Maar gelukkig zijn dat er niet zoveel! en als ze dat vragen dan zeg ik: nee hoor gepland en zeer gewenst, problemen mee?
Ach mensen denken nou eenmaal dat ze zich overal tegenaan moeten bemoeien. Als je niet te jong bent dan ben je wel te oud, dan is je buik te groot of juist weer te klein, het is altijd wel wat. Lekker laten kletsen en gewoon genieten! Ook al is het niet altijd even makkelijk om je niet druk te maken om de (rare) opmerkingen die mensen kunnen maken. Ik ben 23, mama van een prachtige zoon van ruim 14 maanden en 21 weken zwanger van onze tweede uk, beide hardstikke 'gepland' trouwens. Mijn man (26) en ik zijn 8 jaar samen en in 2007 zijn we getrouwd. We zijn hardstikke gelukkig met ons gezinnetje!
sowieso vind 22+ niet te 'jong' om moeder te worden.. jaren geleden waren de vrouwen ook rond die leeftijd.. maar zoals al eerder gezegd is, is het een hype (aandacht) om jong zwanger te worden, bewust en onbewust. Ik ken er 4 in de leeftijdscategorie 15 tot 17 die zwanger ben. Zelf ben ik 19 en mijn verloofde 25 en wij hebben er bewust voor gekozen. Mensen denken dan indd snel dat wij ook bij de 'hype' willen horen en dat maakt me zoooo kwaad! terwijl de mensen die mij goed kennen, weten dat ik vroeg kinderen wil, dat heb ik altijd al gezegd. de meeste gaan er dan ook gelukkig van uit dat het bewust is, maar er zijn er een paar die denken dat het een 'ongelukje' is, als we ze dan zeggen dat het niet zo is, krijg ik verwaande blikken! maar wij trekken ons er niks van aan, wij zijn gelukkig
Je hebt gelijk, woon in een dorpje, maar de ene na de andere jonge meid is zwanger en dan sommige ook zonder vriend of te weten wie de vader is...