Moeder worden op redelijk jonge leeftijd (23)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaJess, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sesti

sesti Actief lid

20 feb 2009
    141
    0
    0
    Ik was ook 20 bij de 1e, sommige vonden het te jongen en andere weer niet..

2. sesti

sesti Actief lid

20 feb 2009
    141
    0
    0
    bedoel te jong haha, maar het is idd een jongen haha

3. Islah

Islah Niet meer actief

Waar het hart vol van is loopt de mond van over! XD

4. Islah

Islah Niet meer actief

Haha, nou om eerlijk te zijn wist ik de uitgerekende datum nog niet, dus tenkjoe, hihi! Heb al wel een afspraak staan bij de gyn, maar daar kan ik pas 24 april terecht.

5. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik heb juist dat nu ik zwanger ben ik me afvraag waarom ik het nooit 'eerder' al wilde, maar ik denk inderdaad dat je lichaam en geest aangeven dat ze er klaar voor zijn en bij mij was dat blijkbaar nu. Klopt ook wel want voor mijn 28e dacht ik er eerlijk gezegd nog niet eens echt over na en nu kan ik niet wachten... :D

6. Onder water

Onder water Niet meer actief

Ik was 19 toen ik zwanger raakte , 2 dagen daarna werd ik 20 :)
    Ook erg jong , maar zou nooit meer terugwillen naar een leven zonder haar :D

Mijn schoonmoeder is ook 46 ( Syl was op haar verjaardag uitgerekend)
    Haar moeder 65 en háár moeder is 92 ..

7. Islah

Islah Niet meer actief

Wat leuk dat zelfs de oma van je schoonmoeder het mag meemaken!

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik herken het niet, maar kan me voorstellen dat het heel frustrerend is. Net of een kind krijgen als je wat jonger bent niet gepland zou kunnen zijn. Het is belachelijk dat je je moet veranwoorden en verdedigen tegenover andere mensen.

Meissie ik hoop dat je kan genieten van je zwangerschap en straks van je kleintje. Dan doet de mening van de anderen er ook niet meer toe.

9. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

5 feb 2007
    252
    1
    0
    Heel erg herkenbaar inderdaad. Ik was 21 toen ik zwanger raakte en 22 toen de kleine geboren werd. (ook een bewuste keuze) Als je zwanger bent, ben je door de hormonen ed nog veel vatbaarder voor lompe opmerkingen van andere mensen. Daar kun je je humeur flink door laten verpesten, wat erg zonde is. Ik werd er in het begin dus ook boos van. Maar dat lost niks op! Ga er maar gewoon vanuit dat mensen niet beter (willen) weten. Een drama verhaal trekt mensen van nature nou eenmaal meer dan een standaart verhaal. Ze trekken daardoor snel verkeerde conclusies. Ik lachte zulke vragen maar wat weg, of vroeg gewoon waar ze het lef eigenlijk vandaan haalden om zo'n conclusie te trekken. Het echte antwoord kregen ze van mij niet (behalve dan vrienden en familie natuurlijk) Laat ze maar denken wat ze willen, wij weten toch wel beter.

Wij zijn nu bezig voor de tweede. Ben benieuwd hoe ze dan weer zullen reageren. Hihi..

Succes en vergeet niet om gewoon net zo trots te zijn als elke andere zwangere!

10. patricia1987

patricia1987 Actief lid

8 okt 2008
    188
    0
    0
    ik ben ok zwanger en het is zeker geen ongelukje na een paar maanden dokteren ben ik er super blij mee ! xxxx

11. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik was ook heel erg jong toen ik mijn eerste kreeg (19) en dan die mensen die je nakijken idd..ik had er maling aan voor mij was het kindje welkom en wat een ander ervan dacht kon me weinig schelen.

12. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Ik ben niet "jong" zwanger maar ook ik heb vaak de vraag gekregen of het gepland was of niet. En volgens mij ben ik een van de weinigen op dit forum die dat helemaal geen vreemde vraag vindt?! Bij ons wist niemand dat we er mee bezig waren, dus vragen ze het meer uit nieuwsgierigheid volgens mij, "Hoe lang hebben jullie dat geheim kunnen houden voor ons?" meer dat idee!

Laat ik duidelijk zijn dat ik het belachelijk vindt als mensen er automatisch vanuit gaan dat het een "ongelukje" is, omdat je jong bent, maar ik denk dat de meeste mensen ook gewoon geinteresseerd zijn en nieuwsgierig! Ligt dan natuurlijk wel aan de manier waarop het gezegd wordt... Dan moet je je er inderdaad lekker niets van aantrekken, denk maar zo: die mensen weten op een gegeven moment ook wat voor wonder het is, en wilden dan dat ze er al veel eerder aan begonnen waren!

Deel Deze Pagina