wat moet ik nu slikken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door joyce1, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1

joyce1 Lid

10 feb 2009
    96
    0
    0
    hallo dames!

Ik ben net zwanger en lees dat je naast foliumzuur ook vit. D moet slikken? verder nog vitamines waar ik niets vanaf wist? Vitamine A moet weer niet te veel las ik. Kan me niet herrineren dat ik dit geslikt heb tijdens mijn vorgie zwnagerschap

2. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hallo,
    Ik slik vitamine pillen van VSM puur mama. Daar zit alles in en is afgestemt op zwangere vrouwen.

Groetjes

3. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    He meis,

Je kan ook van die suplementen kopen.
    Die heb je van de etos, kruitvat enz.
    Daar zit alles in voor je beeb die je kan slikken tijdens je zwangerschap.
    Ik zelf heb in het begin alleen foliumzuur geslikt en sinds maanden van etos eigen merk 'zwanger zijn' 2x op een dag..

Groetjes Meertje

4. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Je kunt het beste een multi-vitamine voor de zwangere vrouw gebruiken zoals FemNatale van Davitamon. Daar zit alles in wat je nodig hebt.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mijn huisarts zei dat ik alleen foliumzuur hoefde te slikken, en dat ik al die dure alles-in-één-vitaminepillen van de drogist niet nodig had als ik zelf al gezond eet...

Maar aangezien ik niet aan mijn 2 stuks fruit per dag kom, slik ik toch maar Mama & Baby van Dagrivit of zo.

Maar verder heeft mijn VK ook niets gezegd over extra dingen slikken...

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik gebruikte en gebruik nog steeds een multivitamine voor vrouwen die zwanger willen worden, zwangere vrouwen, herstellende zijn na bevallen of borstvoeding geven.
    Tuurlijk als je je aan het lijstje van het voedingscentrum houdt hoef je geen multivitamine gerbuiken en volstaat foliumzuur. Maar ik kreeg niet de hoeveelheden binnen die genoemd worden. Tuurlijk at een eet ik gezond, maar voor de aanvulling heb ik toch een multivitamine. Puur mama van VSM. Er zijn diverse merken multivitamine voor zwangeren. Daar zit dan ook al foliumzuur in.

7. marciaatje

marciaatje Actief lid

6 feb 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik slik Gravitamon multivitamine.
    Daarin zit 400 mg foliumzuur (aanbevolen), ijzer, calcium en een heleboel andere vitamines. Wat ik ook belangrijk vind is de grootte van zo'n pil. Ik kan geen capsules slikken, althans niet iedere dag. En deze pillen zijn makkelijk te slikken.

8. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Aanvullende vitamines kunnen nog wel van nut zijn, bijvoorbeeld vitamine B complex (niet alleen foliumzuur) helpt bij vermoeidheid. Heel weinig mensen krijgen met hun voeding genoeg vitamines en mineralen binnen! In speciale zwangerschapsvitamines zit geen vitamine A, dat moet je nu niet extra slikken. Teveel vit. A is niet goed voor je kindje; da's ook de reden dat je heel matig moet zijn met bijvoorbeeld eten van orgaanvlees (lever), als je daar al zin in zou hebben (ik ga over m'n nek, yuk!).

Ik slik "Zwanger Zijn" van Etos huismerk, waar ook nog visolie in zit. Ik voel me er prima bij. En duur... 7-8 euro voor een doosje met 60 capsules (genoeg voor een maand) vind ik wel meevallen.

9. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Volgens mij hoef je na 10 weken zwangerschap alleen nog maar Vit. D te slikken.. voor die 10 weken idd ook foliumzuur .. ikzelf slik Gravitamon tot het einde van de zwangerschap

10. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat is grappig mijn huisarts en vk raadde iedereen juist aan tot het einde van de zwangerschap foliumzuur te slikken.
    Gewoon als extra erbij en kan natuurlijk absoluut geen kwaad.

11. happymama

happymama Niet meer actief

ik gebruik gravitamon dat zijn goede pilletjes daar zit alles in .ik heb t gewoon in de winkel gevraagd wat t beste is

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je moet helemaal niks hoor!
    Maar wat is gezond eten? Met alleen 2 stuks fruit red je het niet, je hebt voeding uit alle groepen nodig om aan je dagelijkse benodigde portie vitaminen en mineralen te komen. Kijk maar eens op de site van het voedingscentrum, daar staat wat een zwangere nodig heeft.

In Gravitamon zit 50% van de ADH vit. en mineralen ipv 100% zoals bij veel andere multivitaminen voor zwangeren het geval is. (Behalve vit. B11=foliumzuur en vit. D is meer).

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Lees mijn berichtje nog eens een keer en zeg me dan waar ik zei dat je geen foliumzuur hoeft te slikken?

14. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik slikte dagravit mama en baby maar werd er elke keer zo misselijk van.. nu slik ik ze niet meer maar eet wel gewoon gezond en fruit enz.

er zijn heel veel van die vitamientjes hoor.. kijk, vergelijk en maak je keuze

15. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Ik gebruik vitaal zwanger van trekpleister. Kost nog geen 3 euro en zit nagenoeg hetzelfde in als bijv. Centrum materna. heb ze in de winkel eerst vergeleken. En er zit ook al voldoende foliumzuur en vit. D bij in.

Deel Deze Pagina