Jonge moeders uit ZEELAND!!

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door babywens2011, 1 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hej meiden,

Ik ben Laura, 22 jaar en heb een zoon van 9 maanden! Ik woon in Kapelle. Zijn er nog meer jonge mama's die in zeeland wonen? Lijkt me gezellig om met jullie te babbelen :):)

2. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Volgens mij is er ergens een clubje over Zeeuwse mama's.. maar vooral veel uit Walcheren. Ik woon zelf in Kloetinge :)

3. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja maar dat is voor zwangere meiden ;) hihi en ik ben niet meer zwanger! Jij wel, van een tweede! Gefeliciteerd, leuk hoor! Wat grappig dat je in Kloetinge woont. Ik moet er vanavond heen voor een reünie van groep 8. Grappig ;)

4. Babywens20

Babywens20 Actief lid

16 jun 2011
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Meiden,

Ik ben 22 en woon in de gemeente Sluis.
    Helaas nog geen moeder, maar ik hoop dat we wel snel een kleintje mogen verwelkomen.

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ook de eerste keer dat ik iets over Zeeland lees hier. Maar helaas, ik ben geen jonge moeder. Hoop het binnenkort wel te zijn, ik ben nu 21 en woon in de gemeente Terneuzen.

Maar volgens mij is er geen topic in de Zwanger worden-categorie voor Zeeuwen of wel?

6. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    Hoi hoi...
    Hier ook een zeeuwse moeder. Bijna 24 jaar. En een prachtige dochter van 3 maanden. Ik woon in de gemeente Borsele...

7. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gezellig dat jullie ook uit Zeeland komen meiden :)
    @babywens20 Zijn jullie lang bezig? Ik hoop dat je ook gauw mama mag worden!
    @Tempusfugit Ik hoop het voor jou ook meis, dat je gauw zwanger mag zijn!
    @Noa1988 Hoii! Leuk dat je een dochter van 3 maanden oud hebt :) Hoe heet ze? Gaat alles goed? Wat genieten he :)

8. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    Ik zal eens wat over ons vertellen. Het gaat hier niet helemaal zoals het zou moeten...

Mijn meisje heeft namelijk een gaatje in haar hartje. En helaas is het te groot om nog vanzelf dicht te groeien. We moeten hierdoor maandelijks naar het Sophia kinderziekenhuis in Rotterdam. Gelukkig lijkt ze hier weinig tot geen last van te hebben en kunnen we alles met haar doen wat met gezonde babytjes ook kan.
    Waarschijnlijk wordt ze eind september/gebin oktober hieraan geopereerd. Deze operatie wordt vaak uitgevoerd en gaat in meer dan 99% van de gevallen gewoon goed. En mijn man en ik hebben alle vertrouwen in het Sophia ziekenhuis. Maarja...het is wel haar hart! Dus toch erg spannend en niet zonder zorgen.

Maar verder is het zo'n leuk meisje. Ze kan al zo lekker brabbelen en lacht zo liefjes.

Ik ben van onze vrienden de eerste die een kindje heeft gekregen en ken daarom niet veel moeders waarmee ik ongegeneerd uren over babys kan praten. Misschien hier dan :)

Babywens2011, hoe gaat het met jou zoon? Doet ie het goed? :)

9. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Noa, Zoo heftig meis! Dan schrik je ook wel even als je het voor het eerst hoort? Wisten jullie dit pas bij de geboorte of was het ook al op de 20-weken echo te zien? Moeilijk hoor, helemaal dat jullie maandelijks naar het ziekenhuis moeten met haar. Gelukkig doet ze het voor de rest wel goed en heeft ze er geen last van. Hoe heet ze? Een operatie aan haar hartje is niet niks, snap dat dat erg spannend is! Als de operatie slaagt (waar we natuurlijkg ewoon van uit gaan :)) is dan alles goed? Wat gaan ze precies doen? Het gaatje dichten? Succes de komende weken!

Met mijn zoon, Max, gaat het erg goed gelukkig! Tijdens de zwangerschap hadden ze een cyste in zijn hoofd ontdekt, maar die is gelukkig vanzelf weer verdwenen. Het is een ontzettend deugnietje en lekker vrolijk. Het is wel een luilakje en niet zo ondernemend ;) Hij kan sinds een paar weken zelf zitten, maar kruipen of staan doet hij nog niet. Hij vindt het allemaal wel prima haha.

Ik herken het heel goed. Ik ben ook de enige in mijn vriendenkring die een kindje heeft. Ik merk wel dat we steeds wat verder uit elkaar groeien. We leven in 2 verschillende werelden! Het lijkt mij ook gezellig om lekker te kletsen over onze kleintjes :)

10. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Hier ook een mama uit zeeland.

Ik ben 23 jaar en heb een dochter van 20 maanden.
    Ik kom uit de gemeente terneuzen.

11. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    Het was zeker schrikken toen we het hoorde. We gingen er eerst nog vanuit dat het wel niks ernstigs zou zijn. We weten het pas sinds het eerste bezoekje bij het consultatiebureau. Toen hoorde de cb-arts ee ruisje in d'r hartje en werden we doorgestuurd. Aanstaande woensdag moeten we weer naar Rotterdam. Dan gaan ze weer alles bekijken bij d'r (echo en hartfilmpje) en horen we meer over de operatie en daarna.

Goh een cyste in z'n hoofd. Lijkt me ook geen fijn nieuws tijdens de zwangerschap. Gek dat zoiets dan vanzelf weer verdwijnt. Gelukkig maar, dat wel natuurlijk.
    Je zoon is wel een flinke kerel als ik zo je onderschrift lees. Was zijn geboorte gewicht 4600 gram? Zo veel weegt mijn meisje nu nog niet na 3 maanden. 4160 gram weegt ze nu. Geboorte gewicht was 3040 gram...
    En met 9 maanden nog niet kruipen is toch nog niet echt laat? Of wel. Ik weet het nog niet zo :)

En hoi Esmee, mijn dochter is in Terneuzen geboren. De kraamafdeling in Terneuzen is zo veel beter dan die in Goes!

12. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    @ NOA Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen in terneuzen en vond de kraamsuite ook echt super. Alleen de rest een stuk minder :(

Ik ben namelijk bevallen op 2e kerstdag om 19.22 u. Om 21.00 waren verloskundige en verpleegsters van mijn kamer af na alles opgeruimd te hebben enz en daarna heb ik pas iemand gezien om 7.30 de volgende ochtend !! Mijn vriend is dan 's avonds dan nog iemand gaan zoeken omdat ik nog niet gegeten had en na mijn bevalling toch wel honger had gekregen. Zaten ze daar allemaal gezellig aan het kerstdiner en niemand die nog even kwam kijken of alles goed ging ............

13. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Esmee, welkom :) Gezellig dat je ook mee komt babbelen! Hoe is het met je dochter? Ze is een jaar ouder dan mijn zoon. Leuke leeftijd zeker? Lopen en praten?

14. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Met mijn dochter gaat op dit moment redelijk. Ze heeft onder de 20 graden vaak last van haar luchtwegen en zit dan aan een puffer en neusspray. Verder is het een lief ondernemend meisjes. Ze loopt inderdaad al een hele poos vanaf dat ze 14,5 maand is. Praten is nog wel wat beperkt ze zegt wel redelijk wat woorden maar volgens cb had dit meer moeten zijn.

Verder is ze motorisch wel snel ze kuntselt, puzzelt en bouwt zo dingen in elkaar..

15. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    @Esmee. Wat erg dat ze je zo alleen lieten. Dat had ik niet verwacht van dat ziekenhuis. Ze waren allemaal zo lief voor me tijden en na mijn bevalling.
    Enne...is het niet altijd zo dat het cb zegt dat sowieso iets niet helemaal volgens het boekje gaat. Mijn vertrouwen in het cb is nu, na 3 maanden, al niet echt hoog meer. Dat komt vooral omdat de cb-arts zo weinig van borstvoeding af weet en vindt dat ik daarmee moet stoppen omdat m'n meisje niet genoeg aankomt. Maar ze snapt maar niet dat dat komt omdat ze veel energie in d'r hartje moet steken en dus daarom minder snel groeit. Als ze straks geopereert is groeit ze vast als kool :)

Wat rot dat jou meisje met wat minder weer last heeft van d'r luchtwegen. Dan wordt het als het zo weer herfst wordt weer moeilijker voor d'r. Heeft ze daar dan dagelijks last van?

16. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Noa hej ik lees je berichtjes nu pas, gek.. Maar hoe is de controle gegaan bij je dochter? Je moest toch afgelopen woensdag of komende woensdag?

We hebben inderdaad 10 weken in onzekerheid geleeft. Bij de 30 weken konden ze pas zien of de cyste verdwenen was en dit was gelukkig ook zo. Toen kregen we te horen dat we ons nergens zorgen over hadden hoeven maken (ehh klopt die zin zo? :p)

hahah jaa Max woog bij de geboorte inderdaad al 4600 gram. Een flinke kerel, maar ik heb zo'n goeie bevalling gehad! Ben gewoon heerlijk thuis bevallen en heb er in totaal zes uur over gedaan :)

Met 9 maanden nog niet kruipen is wel redelijk laat hoor. Als hij 11 maanden is 'moet' hij officieel kunnen kruipen van het cb. Ach dan heeft hij nog anderhalve maand ;)

@Esmee, nou wat slecht van ze dat ze je gewoon vergeten waren! Echt beetje asociaal. Heb je nog een kalcht of iets ingediend?

Zo je dochter was lekker snel met lopen! Ach dat hoor je vaker he, de een is meer bezig met lopen en kruipen en de ander met praten. Vervelend dat ze zoveel last heeft van haar luchtwegen. Heeft mijn zoontje ook. Hij heeft flink last van eczeem en dat gaat gepaard met gevoelige luchtwegen. 1 keer puffertje gehad, gelukkig nog niet vaker.

17. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    Hoi Hoi,

Bij deze voeg ik me ook bij de club. Ik ben een moeder van 23 met 2 dochters, de oudste is 2jaar en de jongste 3 maanden. Ben sinds deze maand verhuisd van brabant naar Terneuzen dus niet een echte 'zeeuwse'. Maar hard bezig om me in te burgeren. ;)

18. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Seheira, welkom hier :) Gezellig dat je mee komt kletsen! Enne Terneuzen is ook Zeeland hoor ;) Leuk dat je mama bent van 2 meiden! Wel gezellig zeker? Alles goed met ze?

19. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    Bedankt voor de verwelkoming! Hihi Terneuzen is idd Zeeland, het is voor mij alleen nog even wennen zo'n vreemde stad. 2 meiden is idd gezellig, de oudste wordt dit weekend 2 jaar dus die begint nu echt 'volwassen' te worden wat erg leuk is om te zien. En de jongste is 3 maanden en is nu vooral druk bezig met slapen en het rondkijken haha.

Jij hebt een zoon zag ik, leuke leeftijd 9 maanden vind ik. Is hij flink bezig met het ontdekken van allerlei nieuwe dingen?

Groetjes

20. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Woon je nog niet zo lang in Terneuzen dan? Waar kom je vandaan?

Oh wat leuk, 2 jaar alweer! Gaat zo snel de tijd he? Ga je haar verjaardag ook groot vieren? Wat een verschil dan he, 3 maanden of 2 jaar. Dan zie je pas hoe groot ze eigenlijk worden ;) mijn zoontje is inderdaad 9 maanden en als ik fotos bekijk van dat hij een babytje is kan ik dat haast niet geloven dat het dezelfde is hihi..

Het is echt een leike leeftijd inderdaad.toen hij een baby was genoot ik er ook erg van. Heerlijk knuffelen en kroelen, maar vind het nu ook efrg leuk dat hij steeds meer kan en gaat ontdekken! Hij is niet echt ondernemend en laat alles lekker op zich af komen. Hij wacht metiets doen totdat hij het echt kan. Sinds een paar weken kan hij zitten, maar kruipen, optrekken of staan zit er nog niet in. Alles op zijn tijd ;)

Deel Deze Pagina