Ik doe een voltijd hbo-studie. Ben net weer begonnen. Ik hoef gelukkig maar twee volle dagen naar school en de rest van de dagen is zelfstudie. Dus dan ben ik thuis. De twee dagen dat ik naar school moet, passen de oma's op. Mijn vriend heeft onregelmatige werktijden. Dus soms is het niet nodig om oppas te vragen.
Ik ben momenteel een 4e jaars HBO studente en heb een meisje van 4 jaar oud. Wij hebben het gecombineerd met veel kinderopvang, veel hulp van schoonouders en begrip van leraren! Het derde jaar was ff pittig omdat ik 10 maanden stage moest lopen (studeer SPH) maar ook daar ben ik doorheen gekomen. Begin december gaat mijn spiraal eruit en gaan we voor een tweede. Heel erg zitten piekeren, maar er gaat voor ons gewoon een te groot leeftijdsverschil tussen zitten. Ik heb het ruim drie jaar gered van hot naar her te reizen, dit kan er ook nog wel bij! Ik zit dan wel in mijn afstudeerfase en MOCHT ik gelijk zwanger zijn dan ben ik 5,6 maanden bij mijn diploma uitreiking. Niks is onmogelijk en de drive om te zorgen voor een goede toekomst heeft mij heel ver gebracht.
Hier een alleenstaande moeder en in september opnieuw begonnen met studeren (pabo). Ik doe het wel deeltijd, ik werk 2-3 dagen per week, loop 1 dag stage en ga 2 avonden naar school. De kinderen gaan 3 dagen per week naar het kinderdagverblijf en de avonden en soms 1 dag wordt door mijn ex opgevangen. Deeltijd vind ik goed te doen, al zijn de dagen dat ik stage loop van 8:00-16:00 en dan meteen door naar school tot 22:15 wel erg lang! Ik was liever voltijd naar school gegaan, maar dan zou ik het financieel niet redden.
O wat fijn om dit allemaal te lezen! Doet me goed om te lezen dat het zwaar is maar wel te doen is! Ik ben nu 35 weken zwanger en heb net mijn propedeuse behaald volgend jaar september ga ik weer terug naar school en start ik gewoon weer in het tweede jaar en dan waarschijnlijk de deeltijd variant..ik ben daar nog over aan het nadenken Mijn kindje is nog niet geboren, maar toch wil ik graag een doel hebben en eigenlijk heb ik nu al weer zin in school...(maar ben heel leergierig ).. Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat worden, ik heb 1 tussenjaar (dit schooljaar) dat ik mezelf geef om te wennen aan het moederschap en daarna ga ik gewoon weer lekker aan de bak Mijn partner werkt op zee waarbij ik wel om de 5 weken , 5 weken alleen ben...dus ik ben heel erg benieuwd hoe die weken gaan zijn en zeker in combinatie met school.. Nu hebben we in de planning dat meneer op de vrijdag (hele dag school) naar de kdv gaat, de twee avonden of twee dagen dat ik stageloop gaat hij naar mijn moeder en als vriendlief thuis is is hij gewoon thuis bij papa.. Dit is de deeltijdvariant, mijn vriend wil niet dat ik erbij ga werken, die vind dan dat meneer te vaak opgevangen moet worden en vind dat voor hem niet zo leuk... dit kunnen we financieel aan en dan zou ik hoogstens dus 3 dagen in de week weg zijn... Maar wat fijn om te lezen dat er zoveel studerende moeders zijn! Ik studeer trouwens in Rotterdam