Enorm last van mijn bekken

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door xBella, 5 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    In februari 2015 bevallen van een prachtig zoontje,
    Maar tijdens ze zwangerschap veel last van me bekken gehad. Na de bevalling is het een paar keer voorgekomen.. Maar sinds gisterochtend kan ik niks meer. Rechtop staan lukt niet, me onderrug trekt automatisch krom. Elke zit en lig positie doet zeer (ook zijligging met voedingskussen) en tillen lukt al helemaal niet..

Ik kan nu precies niks meer en ik vroeg me af of er ook andere mama's zijn die hier last van hebben, en wat helpt bij jullie etc..

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Dat klinkt niet goed. Ik zou met spoed een afspraak maken bij een bekkenfysiotherpeut. Dan kan ze kijken wat er aan de hand is.

Veel succes en beterschap,

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Het klinkt vrij abrupt en behoorlijk heftig. Zou eerder denken aan hernia of ischias ofzo...

Ik heb wel bekkenpijn overgehouden aan mijn zwangerschappen, na laatste bevalling vooral veel last gekregen vanaf 6 maanden, toenemend, tot ik rond de 10 maanden slecht sliep van de pijn en nog maar moeizaam kon lopen. Was door overbelasting (tillen van baby), ontstaan door lager zetten van ledikantje en box (ongunstig tillen). Nu afhankelijk van hormonen (en mijn activiteiten) nog zo'n 2-3 dagen per maand wat pijn.

Ik zou er zeker snel naar laten kijken. Misschien is het bekken wel scheef geschoten en moet het weer rechtgezet worden.

Sterkte!

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Op mijn 18e is er ischias geconstateerd. En dit kwam met vlagen. Tijdens de zwangerschap in combinatie met bekkeninstabiliteit was ik een pinguïn.

Na de bevalling nog extreem last van mijn bekken gehad , maar na 2 jaar kwam de ischias en bekken klachten ineens terug. Dubbel zo hard.
    Fysiotherapeut constateerde dat er veel spelling in zijn bekken zat en dat dit icm weinig beweging en slechte zithouding de ischias en bekkeninstabiliteit verergerde.

Ik ben gaan Letten op mijn houding. Aangepast stoel op het werk en meer bewegen.
    Ik voel het wel opkomen na een drukke dag waarbij ik voornamelijk alleen maar heb gestaan of slecht heb gezeten op die dag.

Als ik jou was zou ik zsm contact opnemen met een goede fysio.

5. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Eerst maar even naar ha. Die kan nagaan of het niet iets anders is. Het vrij abrupt onstaan zo te lezen.

Deel Deze Pagina