Moeder zijn vind ik niet leuk...

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door beekje35, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sgr

sgr Lid

11 apr 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik lees dit..en is begrijp je helemaal..al heb ik nog maar een meisje van 3 maand. Zoveel al meegenaakt met haar. Denk ook elke ochtend: was het maar avond, hoe gaan we de dag door, en nog zoveel daagjes voordat ze een middagje naar de oppas gaat. Heel erg maar praat er met genoeg over en je bent zeker niet de enige.

2. Delina04

Delina04 Actief lid

14 apr 2014
    192
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik herken het deels..
    Ik werk 3 ochtenden, en de dagen dat ik vrij ben vind ik soms ook ellendig lang duren..

Maar dat komt doordat m'n zoontje best lang slaapt.(2-3 uur)

En ik lichamelijk niet fit ben, ik ben de hele dag door duizelig..
    Waardoor ik vaak ook niet in staat ben om op pad te gaan met m'n kind.

M'n zoontje was ook een huilbaby, huilde op een dag 14 uur en dat 4 maanden lang..
    Toen kwam er een periode dat ik er 30x op nacht uit moest.
    Dat werd na een paar maanden 6x per nacht.
    En sinds 1,5 maand slaapt hij eindelijk door. (Nu 18 maanden)
    Maar wel een veeleisende peuter, hangt de hele dag aan m'n been dat hij opgetild wil worden.
    Hele dag samen spelen..

De huisarts kan niks vinden om m'n klachten te verklaren.
    Ja ik had een vitD waarde van 4, maar deze is doormiddel van ampullen aangevuld.

Ook mijn man is alleen de weekeinden thuis, dus ik ben de hele week alleen met peuter en puber..

Dus ja, ik vind het echt loei zwaar..
    Maar ik geniet wel echt van m'n kindjes..

Ik kan glimlachend naar ze kijken terwijl ze lief samen spelen..

Dus het gevoel dat je het echt niet leuk vind moet je wel wat mee doen.
    Er zit wel een verschil in het echt niet leuk vinden en het zwaar vinden..

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Het wordt echt makkelijker als ze wat ouder is.

4. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik wil je alleen maar even komen zeggen dat ik het heel erg knap vind hoe je met de kritische (doch rechtvaardige,want ik sluit me er helemaal bij aan) reactie van Anouk omgaat!Dat zie je hier zelden meer,dat iemand wat doet met een reactie die niet bepaald is wat ze wil horen.Jij komt er wel!Echt waar,en je gaat het nog echt leuk vinden ook;)
    Ik ben in ieder geval trots op je,al zit je daar niet op te wachten waarschijnlijk;)
    Ook van mij een spreekwoordelijke schop onder je kont,en ga zo door!:p

5. beekje35

beekje35 Lid

21 jun 2016
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    O, wat lief! :)
    Ja nou ja, het is een forum. Dan kun je 'dat soort reacties' verwachten toch? Ik vind het zelf altijd juist prettig meerdere meningen te lezen, anders heeft een topic openen ook weinig zin denk ik. Ben ook niet zo opvliegend, dat scheelt, haha.

Ik moet zeggen, het gaat een stuk beter! Mn dochter is ook een stuk vrolijker, minder miepig. Ik blijf een stuk rustiger als ze wel humeurig is. Ik probeer ook meer bewust te zijn van de fijne dingen, knuffel dr wat meer, geef meer complimentjes. Weet niet of dat ermee te maken heeft, maar het is dus een stuk gezelliger in huis. :)

Dus soms heeft iemand een schop onder dr kont nodig :D

6. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Tuurlijk heeft dat er mee te maken!Ik vind het echt heel knap dat je zelf ziet waar het niet helemaal goed ging,en dat je daar aan werkt,en er nu de vruchten van plukt!Ga zo door meid,dan zul je zien dat moeder zijn echt het leukste is wat je mee kan maken;)(meestal dan:p)

7. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Helemaal eens met Pipo!

Hopelijk zet deze positieve lijn door en g je genieten van het moeder zijn met alles wat daarbij komt kijken. En echt, dat is nergens enkel rozengeur en maneschijn 😉.
    Denk dat je er goed in staat en de kracht hebt om eea ten positieve te gaan veranderen.

8. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Je gaat stoer om met de gegeven "kritiek"! Hoop dat je snel uit deze negatieve cirkel komt. En weet dat de meerderheid van de vrouwen hun kids groot brengen echt wel eens zwaar vinden.

Oh en het triggeren door gehuil: m'n jongste was een huilbaby en is nu 2,5. Mijn hart kan nog steeds overslaan als ik ergens ben waar een kind ontroostbaar blijft huilen :).

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je reactie op 'gehuil' herken ik ook! Het lijkt wel een soort PTSS (waarmee ik niks af wil doen aan écht PTSS, maar ik bedoel het mechanisme: het lijkt allemaal prima en door een geluid krijg je een hele heftige reactie).

10. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik denk dat je overbelast bent. Vier dagen werken, huishouden, een kindje van 1, dat is niet niks. En dan de driftfases etc. Kan me er wat bij voorstellen dat je het allemaal niet trekt.

Ik werk zelf ook vier dagen. Dat moet nu eenmaal omdat ik alleen ben. Maar als het voor jou mogelijk is zou ik zeker kijken of je een dag minder kan werken door bijv ouderschapsverlof op te nemen 1 dag in de week.

Mocht dat niet kunnen. Ik neem zelf regelmatig een dagje vrij door de weeks. De kinderen laat ik die dag dan gewoon naar de opvang gaan. Soms ga ik dan wat leuks doen, andere keren juist lekker poetsen thuis, een kast uitruimen in een stil huis waar ik niet onderbroken word, of juist een dag op de bank hangen. Ik heb dat echt nodig om het allemaal vol te houden en het helpt echt.

11. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Wat betreft magnesium; merk maakt niet zo uit maar kies een goed opneembare vorm en GEEN oxide. Dat is goedkope rotzooi waar je niks aan hebt.

Goed opneembaar:
    Organische magnesiumverbindingen
    Magnesiumaspartaat
    Magnesiumarginaat
    Magnesiumascorbaat
    Magnesiumcitraat
    Magnesiumgluconaat
    Magnesiumlactaat
    Magnesiumpicolinaat
    Magnesiumtauraat
    Aminozuurgecheleerd magnesium

Minder goed opneembare vormen:
    Anorganische magnesiumverbindingen
    Magnesiumsulfaat
    Magnesiumchloride
    Magnesiumfosfaat
    Magnesiumcarbonaat
    Magnesiumoxide

12. esje91

esje91 Actief lid

7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Ik herken je helemaal! ik had dit precies hetzelfde..
    Ik voelde me hier ook een lang schuldig over..
    Ik heb ook nooit sterk dat gevoel gehad ik wil perse moeder worden..
    Ma goed toen werd ik het toch
    Ik kon niks meer alleen doen en ik wou nog zoveel maar dat ging opeens allemaal niet meer.
    Mij zoontje huilde ook nog eens ontzettend veel achteraf had het ook zo zn redenen maar goed.
    Het viel mij heel erg zwaar.
    Mijn zoontje is ook geregeld weg geweest om op 'adem' te komen.
    Mijn zoontje is nu 2 en het word steeds makkelijker nu begin ik het leuk te vinden en nog zijn het natuurlijk momenten dat het zwaar is maar lang niet zo als de baby tijd.
    Ik denk echt dat dat gevoel over gaat ik heb dit zeker 1.5 jaar lang gehad.

13. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Ts: hoe gaat t met je na t lezen van deze reacties? Zaten er bruikbare tips tussen en zie je t allemaal wat zonniger?

14. beekje35

beekje35 Lid

21 jun 2016
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een dag minder werken heb ik laatst een maand gedaan. Had nou niet het idee dat dat hielp. :) Daarbij heb ik een erg goed salaris en zou daar honderden euro's op inleveren. Dat heb ik er, nu in elk geval nog niet, voor over.
    Dagje vrij vragen ook wel iets om over na te denken. Maar ik werk ergens met maar 1 collega, dus lullig als ik dat al te vaak doe, haha.
    Bedankt voor je advies over de magnesium!

15. beekje35

beekje35 Lid

21 jun 2016
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker! Zie ook mn posts op 28 juni.:) Het gaat op dit moment wel prima eigenlijk. Merk ook dat ik dr weer wat meer ga missen als ik aan het werk ben, dan wil ik snel naar huis om dr op te halen. Er zaten zeker bruikbare tips tussen, en ook wat schoppen onder mn kont :D;)

16. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Ga ik dat zo even rustig teruglezen. Maar fijn hoor positieve geluiden.. ik heb wel eens aan je moeten denken!!

Deel Deze Pagina