Ben benieuwd hoe jullie ontbijten, doordeweeks en in het weekend. Wat eet je, wat eten de kinderen, hoe laat, alleen of samen etc?
Wij ontbijten gezamenlijk, alleen doordeweeks vertrekt mijn man halverwege ons ontbijt naar zijn werk. Wij ontbijten doordeweeks aan de eettafel, in het weekend en vakantie meestal ook, maar soms mogen ze dan aan het salontafeltje. Wat er gegeten wordt: doordeweeks brood, crackers of muesli. In het weekend dat ook, maar ook wel eens wentelteefjes, verse broodjes of afbakbroodjes of pannenkoek. Doordeweek is het ontbijt om 7.15, in vakantie en het weekend tegen 9.00 uur.
Zoontje eet gelijk een broodje als hij uit bed komt, 7.30 uur is dat, ik neem dan koffie....zitten wel samen aan tafel. Ik ontbijt 8.45 uur, als ik thuis kom van het naar school brengen van zoontje. Man gaat tussen 3.30 en 5 uur de deur uit, die ontbijt in de vrachtwagen In het weekend doen we koffie op bed, zoontje melk en een broodje of een ontbijtkoek en dan gaan we rond een uur of 11 (zaterdag is dat na het zwemmen en zondag na het rondje met de honden) gezamenlijk uitgebreid ontbijten/brunchen met afbakbroodjes, gebakken of gekookt eitje en alles erop en eraan.
Mijn oudste zoontje eet pap, m'n jongste krijgt een papfles en ik eet niets, ik eet als ik terug ben van de oudste naar school brengen, rond 8.50... We zitten sochtends wel met z'n allen aan tafel trouwens Mijn man gaat sochtends rond 6.45 weg en straks met nieuwe baan tussen 6.15/6.30.. Ik eet dus alleen met de kinderen In het weekend eten we wel met z'n allen, bij de bank of de eettafel, dat verschilt, meestal zo rond 8.30/9.00
Hier ligt het er een beetje aan: - als mijn man avonddienst heeft of vrij is dan eten we rond 7.45 of gezamenlijk aan tafel met brood, crackers, muesli, of ik of mijn man slaapt eens uit (ik ontbijt zelf trouwens zelden, slechte gewoonte, maar krijg niets weg). - als mijn man werkt dan is hij al weg voordat we wakker zijn en de ene keer willen onze dochters dan graag verrast worden met een verrassingsbroodje van papa dat al klaar ligt in een plastic zakje en de andere keer ontbijten we met zijn viertjes. - in het weekend geldt eigenlijk hetzelfde: om het weekend heeft mijn man een werkweekend, maar het vrije weekend is er vaak wel wat lekkers bij (afbakbroodjes, croissantjes, fruit, sap, eitje etc.).
ik ontbijt bijna altijd sowieso met de kinderen en mijn man zo'n 3-4 keer per week (de rest gaat hij vroeg naar werk). De kinderen krijgen beiden een fles meteen bij wakker worden (ja ook die van 3, een guilty pleasure ). Rond 7/half8 gaan we ontbijten. Ik eet altijd muesli met yoghurt en blauwe bessen, de kinderen vaak ook of een boterham met beleg. Mijn man altijd dat laatste. Verder iedereen water erbij en man en ik koffie. in weekend gekookt eitje, verse jus en broodjes soms
Mijn dochter en ik ontbijten met een bordje pap. Zij bambix en ik brinta. Soms eet ze er nog een stuk fruit bij. Mijn zoontje krijgt borstvoeding als ontbijt. Mijn vriend is dan al naar zijn werk.
Wij ontbijten op de bank met z'n drietjes. Mijn man vliegt snel na het opstaan al de deur uit. We eten meestal alledrie een boterhammetje met beleg naar keuze. De televisie mag pas aan als de boterhammen op zijn. We drinken er alledrie melk bij. Meestal ben ik als eerste klaar en dan doe ik gelijk de haren kammen en in de gel nu ze toch zitten.
doordeweeks zo rond 7.30- 8.00 kinderen met een beker melk en een volkoren boterham met beleg ik met koffie vaak voor de tv en mijn man is dan vaak al naar het werk in het weekend uitgebreid aan tafel met zijn 4en mijn man haalt dan vers turks brood en dan kook of bak ik eieren met van alles en nog wat erbij.
Doordeweeks ontbijt ik met de kinderen rond 7:00 als ik moet werken. Als ik vrij ben iets later. Mijn man moet namelijk vroeg naar zijn werk dus die ontbijt eerder. In het weekend ontbijten we gezamenlijk, rond 8:30. Ik ontbijt vaak met kwark met fruit en noten, af en toe met crackers. Man ontbijt met boterhammen en onze oudste dochter met 1 boterham. Jongste twee krijgen een fles. Vaak drinken we thee. Maar soms ook een smoothie, verse jus of melk. Op zaterdag en zondag ontbijten we altijd wat uitgebreider omdat we dan samen zijn. Afbakbroodjes, croissantjes, eitje etc. Ontbijten doen we trouwens altijd aan de eettafel.
Doordeweeks ontbijt vriend in de auto. Hij vertrekt vroeg en dan slapen wij nog. Ik ontbijt met de kinderen rond 09.00. Doordeweeks eten de kindjes sochtends allebei een bordje pap. Vaak met een glas verse jus d'orange of wat water. Ik ontbijt altijd anders, soms pap, soms yoghurt/kwark en soms een boterham/cracker. De jongste krijgt een fles. In het weekend ontbijten we met z'n allen aan tafel. Op zaterdag eten we gewoon hetzelfde als doordeweeks. Op zondag hebben we uitgebreid ontbijt met verse zelfgebakken croissantjes, geroosterd wit brood, eitjes, gerookte zalm, verse sappen en beschuitjes.
We ontbijten niet op vaste tijden.... Als we wakker, gedoucht en aangekleed zijn... Soms ik met onze dochter, soms mijn man met onze dochter (afhankelijk van werk) en soms met z'n 3en. We ontbijten aan de eettafel, meestal gewoon brood met beleg, soms broodjes, eitjes oid. Dat is niet per se in het weekend (ik werk onregelmatig, soms is maandag bij ons weekend )
Doordeweeks ontbijt ik samen met mijn zoon aan de eettafel. In het weekend ontbijt mijn man ook mee. Ik ontbijt (sinds 6 weken) met een weightcare ontbijtreep en mijn zoon eet 2 volkoren boterhammen met beleg waar hij trek in heeft. Kan kaas, vleeswaren of zoetigheid zijn. Bij het ontbijt drinken wij altijd thee. In het weekend eet ik ook een ontbijtreep en man en zoon altijd verse croissants of afbakbroodjes met een gekookt of scrambled eitje. Dan ook altijd verse jus bij het ontbijt.
Mijn man ontbijt om 6 uur achter zijn computer. Geen idee wat hij eet. Ik begin om 07.15 uur met het klaarmaken van ontbijt voor de kinderen. Oudste maak ik 2 beschuitjes voor klaar en pak ik een beker water, voor de middelste en jongste een boterham en een beker en een fles melk. Zodra zij zitten te eten maak ik mijn eigen ontbijt klaar, twee beschuitjes of yoghurt of kwark met een kop thee. De oudste smeert dan tot 8 uur nog een stuk of 3 boterhammen. Op zaterdag hetzelfde, op zondag ontbijt degene die naar de kerk gaat alleen, de ander later met de kinderen.
Wij ontbijten altijd met z'n allen aan tafel. Doordeweeks smeren we ons brood aan het aanrecht en eten het op aan tafel. Man en ik lezen ondertussen de krant, de oudste twee lezen samen de sportkrant en de jongste kijkt bij mij plaatjes mee. Meestal zitten we rond half 8 aan tafel. Man gaat om kwart voor 8 weg. Ik eet yoghurt met muesli, de kinderen boterhammen en mijn man een banaan. In het weekend ontbijten we uitgebreider met afbakbroodjes en soms versgeperst sap. Meestal ook een eitje erbij. En wat later, want dan doen we lekker rustig aan 's ochtends. Ook de krant laten we in het weekend liggen, gewoon lekker een beetje kletsen aan tafel.
Ik ben een beetje zoekende sinds mijn dochter op school zit. Voorheen hadden we alle tijd maar nu moeten we om 7:50 de deur uit. Ik heb zelf ook geen trek om 7:00 uur en eet pas rond 9:00. Ik ga eens lezen hoe jullie dat doen. Wil liever toch weer een moment samen 's ochtends maar heb weinig zin om nog vroeger op te staan.
Wij ontbijten samen om 7.30. Ik 2 cracottes met veel koffie (en pas om 10.00 boterham + fruit) , dl en mijn vriend crackers/brood/ontbijtkoek/pap/yoghurt/j'us/melk; waar ze trek in hebben. (dl krijgt op school om 10.00 fruit en cracker).
Ik ontbijt vaak niet maar drink een kop koffie terwijl C der Bambix krijgt. Als ik ontbijt zijn het 2 beschuitjes met kaas. Mijn vriend ontbijt met Brinta. We ontbijten op verschillende tijden, behalve op donderdag dan is het 7:30. Vriend ontbijt op andere tijden ivm wisselende diensten
Hier ontbijten we rond 7.30. Of ja liever gezegd de meiden. Mijn man werkt in diensten en ligt rond die tijd of nog te slapen, of hij is op het werk. Ik maak een boterham of een bakje Turkse yoghurt met fruit voor ze en terwijl ze dat opeten maak ik hun fruit en brood voor op school klaar, dan ga ik me snel aankleden en dan moeten we al weg. Ik ontbijt meestal niet en eet tegen lunchtijd pas. In het weekend ontbijt ik wel met ze samen.
7.50 is wel vroeg idd...wonen jullie ver van school of begint die zo vroeg? Maar goed in principe zouden wij 7.50 kunnen halen. Ontbijten hier 7.15 en 7.50 kunnen ze wel klaar zijn.