Vanaf welke leeftijd slapen met knuffel?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Babs1977, Apr 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

May 14, 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ons meisje is nu 4 maanden en overdag heeft ze vaak haar knuffel vast. Zo'n doekje van teddyberen stof met een berenkopje erop. Van prenatal. Lekker zacht en ze knuffelt er ook echt mee. Vasthouden, lachen en tegen haar gezichtje aanhouden. Ze valt er ook vaak mee in slaap in bijvoorbeeld haar wipstoeltje. Maar dan ben ik er ook bij.
    Ik durf haar er 's nachts nog niet zo goed mee te laten slapen. Of zal dit geen kwaad kunnen?
    Wanneer zijn ze ervan bewust dat ze die knuf niet op haar gezicht moet houden omdat ze anders kan stikken? En vanaf welke leeftijd knuffelden jullie kindjes met iets?

2. Niet meer actief

het kan wel hoor.. ook al zou het knuffeltje op haar hoofd liggen dan kan ze er gewoon nog door heen ademen hoor ;)

Grote en zware knuffels vind ik heel wat anders maar dit kan geen kwaad.. maar je moet het alleen doen als jij je er goed bij voelt anders heb je waarschijnlijk geen goede nachtrust

3. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    kleine knuffel ; die zat al vanaf de kraamweek aan zijn bedje vast (kikker met klittenband poten)

zodra ons zoontje iets kon pakken heb ik die kikker in zijn bed gelegd; en ik geloof dat hij ook rond die tijd meteen met knuffelen begon...naja meer soort van zijn kikker in zijn gezicht uitsmeren als hij heel moe is:)
    maar dat doet hij alleen met kikker...:)

4. Corrievan

Corrievan Actief lid

Sep 26, 2007
    139
    0
    0
    Volgens mij heb ik dezelfde knuffellapje met het berenkopje :D (In het kopje zit ook een belletje)

Eefje valt in haar bedje ook in slaap met de knuffellapje. Overdag laat ik het liggen en kijk ik af en toe. Vaak lig het over haar gezchtje heen. Maar dan leg ik het weer tegen haar gezichtje aan.

S'nachts voor dat ik ga slapen leg ik het knuffellapje en haar speen weg.
    Als ik ga slapen heb ik er natuurlijk geen toezicht over en vindt dat een beetje eng.

Ik weet wel dat ze goed blijft ademen als het lapje op haar gezichtje ligt.

Als ik het weghaal is het trouwens helemaal nat van de spuug :)

5. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

May 14, 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ha ha ja klopt. Dat knuffelbeestje :D Ze is er helemaal verliefd op. En het zit vaak onder de kwijl ja.
    Dus jij laat haar er 's nachts ook niet mee slapen? Vind dat toch een beetje eng hoor. Wacht liever nog een paar weekjes.

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Daan heeft heel lang zonder knuffel geslapen. ik heb het ook niet gestimuleerd. Toen we van de zomer op vakantie waren waren we in een speelgoedzaak. Daan had een knuffel te pakken gekregen in de winkel toen we hem terug wilde pakken was het nog flink trekken daan was zo boos en spuugde eroverheen gevolg we moesten hem kopen.
    Hij heeft hem bijweizenvan spreken nooit meer los gelaten.
    an zal dit wil de knuffel zijn hij was toen 9 maanden

7. fioon

fioon Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,361
    1
    0
    Flevoland
    Jamie slaapt met zijn kunffelkonijn voor hem en zo'n knuffellapje van bambam. Al vanaf dat hij een paar maanden was...

Ik vind hem ook regelmatig met het doekje op zijn gezicht, maar je kan er makkelijk doorheen ademen, probeer maar eens..

Toen hij met ongeveer 3 maanden nog in de box sliep, had hij soms nog wel eens zijn slab om.
    Als ik dan ging kijken lag de slab helemaal over zijn hoofd. Dat vindt hij heerlijk!

8. Samama

Samama Niet meer actief

Die knuffel hebben wij ook, is de favoriet van onze meid :D Hij gaat overal mee naartoe, ook mee in bed, maar dan leggen we hem naast haar neer. Het komt overdag wel eens voor dat ie op dr hoofd ligt, maar dat doet ze zef, schijnt ze lekker te vinden :(

9. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ook Jesper slaapt al sinds hij een paar weekjes oud was met zijn knuffel konijn. (groene zachte konijn van prenatal) Hij is er zo verzot op dat hij nog maar moeilijk zonder in slaap kan vallen. Kijk dat is weer lastig....
    Wel heel lief dat ie al een vast knuffeltje heeft waar ie niet zonder mee kan, maar erg onhandig als mama zo stom is geweest om m vergeten mee te nemen. Met las gevolg dat we er nu maar 4 gekocht hebben. 1 voor thuis in bed, 1 voor bij de oppas, 1 voor in campingbed (logeren) en 1 voor overal mee naar toe te nemen of als ie in de buggy gaat slapen tijdens wandelen...
    Ach ja.....

10. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    :)

11. Corrievan

Corrievan Actief lid

Sep 26, 2007
    139
    0
    0
    Ze was voor het eerst bij oma en opa aan het logeren afgelopen nacht. Ik heb ze helemaal suf gebeld; of ze de knuffellapje niet vergeten weg te halen. :oops:
    Ik weet ook dat ze erdoor heen kan ademen... maar toch.... het blijft een beetje eng.

Vanavond was ze weer in slaap gevallen met het knuffellapje. Het was heel lief om dat te zien. Het lag over haar hoofdje heen en aan het uiteinde had ze het vast met ook nog eens de speen in haar handje.
    Ik riep mijn vriend naar boven om dit schatje toch even te komen bekijken. Dit mag hij niet missen !

12. Nicole1

Nicole1 Actief lid

Mar 19, 2008
    133
    0
    0
    Hoi, Amy heeft een knuffeldoekje/schaap van happy horse, ze slaapt er ook altijd mee legt deze op haar gezicht. Niets aan de hand hoor! Kan best.

groetjes Nicole

13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,334
    36,194
    113
    Ik liet hem op zijn gezichtje liggen toen ik zeker was dat hij hem zelf eraf kon trekken. Ik denk dat dat met een maand of 4 ook was.

14. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

Feb 6, 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    indd gewoon proberen te leren om hem er weer af te trekken zeg maar.. dn is dat voor je eigen een stukje geruststelling..

15. sim

sim Niet meer actief

dat kun je ook al spelenderwijs op het aankleedkussen doen, een doekje over zijn gezicht en dan lachen, doe je gelijk het kiekeboespelletje ;)

16. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,334
    36,194
    113
    @sim: idd, vind hij prachtig!

Share This Page