Tips voor huilbaby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zwangeremiep, 18 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwangeremiep

15 mei 2012
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo mama's,

Mijn zoontje is nu 5& halve week oud, en was dysmatuur geboren, gelukkig zat hij na 4 dagen alweer boven! Zijn geboorte gewicht, en groeide gelijk heel goed.

Alleen begon het in de kraamweek al, wat nu steeds erger word.
    Hij huilt bijna de hele dag! Slaapt nauwelijks.
    De enige manier waarop hij wel slaapt (voor even) is aan de borst bij mij in bed.

Dingen die we al geprobeerd hebben zijn:

Infacol, hij had erg last van krampjes, het leek hierdoor alleen erger te worden, hier zijn we nu dus mee gestopt, we gaan nu cinababy proberen.

Inbakeren, word hij erg hysterisch van.
    Draagdoek helpt wel iets, alleen als ik hem erin doe wanneer hij rustig is en dan blijf lopen, zodra ik hiermee stop is ook dit klaar voor hem.

Ik heb zijn urine al na laten kijken, vond het erg stinken, urine was wel schoon.

We dikken nu de voeding in (deels bv en deels kv, h.a), dit leek 1 dag heel goed te gaan, en genoot eindelijk van mijn kindje! Weinig tijd voor genieten als je alleen bezig bent om te troosten.
    Nu spuugt /slikt hij wel wat minder, alleen het huilen blijft.

Rechter op slapen/liggen/zitten.
    Half uur na de voeding recht op blijven.

We overwegen nu om naar de osteopaat te gaan, mocht dit niet helpen, dan denk ik overleggen met de huisarts voor maagzuur remmers? (Hij lijkt veel last te hebben van maagzuur) maar voordat we allerlei medicijnen gaan proberen, ben ik erg benieuwd of jullie nog tips hebben?!

Het is voor hem en voor ons heel vermoeiend, hij huilt vrijwel de hele dag, slaapt alleen eind van de middag wat uurtjes door omdat hij dan toch wel helemaal op is, om vervolgens weer de hele avond/nacht te huilen.

Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!

2. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Hoe ligt hij? Voorkeurshouding? Als een 'banaantje'? Als hij van inbakeren hysterisch wordt, dan klinkt dat voor mij als pijn en niet als alleen onrust.
    Hier was het dus KISS. Je kan een kinderfysio laten meekijken hoe hij ligt en beweegt. Die kan evt. een geregistreerde manueel therapeut inschakelen als dat het is...

(ik ben natuurlijk geen arts, zeg alleen wat het hier was en wat we hier hebben gedaan....)

3. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Ik zou gelijk naar een goede osteopaat gaan! Heeft hier super geholpen. Na 2,5 maand huilen, zelf dokteren en naar HA en aan medicijnen naar de osteopaat gegaan. Nu al maanden een heel tevreden kind (muv de bekende sprongetje en wat karakter vorming ;) )

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Heb je een draagdoek geprobeerd?

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

6. Zwangeremiep

15 mei 2012
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voorkeurs houding heeft hij inderdaad, hij ligt liever naar links, alleen is hij geboren dmv keizersnede, dus dat maakt denk ik? De kans op kiss iets kleiner?

Osteopaat heb ik inderdaad al benaderd, denk dat ik toch maar een afspraak ga maken, hoor veel positieve verhalen.

Draagdoek hebben we ook al, zoals ik al beschreef is hij hierin alleen rustig als ik hem erin doe als hij rustig is, en dan moet ik blijven lopen, als ik stop met lopen, huilt hij weer. Dus dat is ook geen oplossing voor lange termijn.

7. Zwangeremiep

15 mei 2012
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    De draagdoek gebruik ik op de manier dat hij rechtop tegen mij aan ligt/zit. Anders krijgt hij weer last van maagzuur.

Heel erg bedankt voor de reactie's! Alles is welkom!!

8. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Mijn dochter had verborgen reflux en daar hebben we nexium voor gekregen. Koste me wel veel kracht om de arts te overtuigen dat het dat was en ik dus medicatie wilde. Ik wist gewoon dat het dat was. Na 1 dag medicatie hadden wij een heel ander kind. Huilde amper meer vanaf dat moment. Ze was toen ongeveer 4 weken en met 3 weken begon het constante huilen, zuur oprispingen en overstrekken. Dus zou hier echt op aandringen bij de ha. Ik zou dan ook echt om Nexium vragen. Heb niet zo veel goede dingen gelezen over zantac en dergelijke. Verstopping enzo.

Nu bij mijn zoontje heb ik na een week na de bevalling al meteen een afspraak bij de osteopaat gemaakt. Met 10 dagen is hij behandeld en er zaten wat blokkades in zijn bekken en zijn rug. Verder zijn de darmen behandeld. Deze keer wilde ik dingen voor zijn want mijn beide kindjes zijn in een razend snel tempo geboren (2,5 en 1,5 uur) dus vandaar bij voorbaat al naar de osteo geweest. Met snelle geboortes, keizersneden en vacuümpomp geboortes komt er zo veel druk op zo'n klein lichaampje te staan dat het echt wel zinvol is om zsm te gaan.

Verder zou ik misschien geen infacol en dat soort dingen gebruiken maar juist een probiotica starten. Je kleintje heeft niks meegekregen van jou met de geboorte aangezien het een keizersnede was. Ik zelf gebruik Orthiflor. Super spul! Hier amper darmkrampjes :) Is ook fijn in combinatie met medicatie en zo omdat alles door zulke dingen flink ontregeld wordt.

9. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Oja, het indikken van zijn voeding vindt ik persoonlijk niks uithalen met verborgen reflux omdat het daar om zuur gaat ipv melk. Indikken kan in zulke situaties juist alleen maar voor verstopping zorgen. De darmen hebben het al moeilijk door zijn start in het leven en zijn leeftijd, dat ik zou proberen zo min mogelijk andere dingen dan borstvoeding te geven. Waarom geef je gedeeltelijk kv?

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Een keizersnede maakt de kans op Kiss juist groter omdat het niet 'natuurlijk' is.

Eerst osteopaath proberen en onder tussen de leefregels voor reflux opvolgen.

11. Zwangeremiep

15 mei 2012
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    De reden waarom ik (mijn man) nu af en toe kv geef, is dat mijn andere zoon heel erg in de war raakte doordat ik opgenomen werd in het ziekenhuis, en ineens was mama voor 2 weken niet thuis meer, hij belande rechtstreeks in de peuter puberteit met enorme verlatings angst.

Het slapen (niet alleen dat, maar wel het ergst) werd een ramp, zodra je zijn kamer uit ging was het meer als dramatisch, heel erg om te zien.

Ik wilde dus ook de tijd voor mijn andere zoon nemen om zijn angst de kop in te drukken!, in die tijd kon mijn man dan onze andere zoon zijn flesje (kv) geven.

Ik wil niet te snel juichen, maar ik heb zojuist de eerste druppels cinababy gegeven, en binnen 5 min.(alleen zonder hulp!) Sliep hij al! Ik ben helemaal verbaasd, zo snel al??
    Hopen dat dit voor onze kleine het "wonder middel" is, we wachten af!

12. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hey hey,

Kan precies hetzelfde verhaal vertellen als jij hier opschrijft:)
    Bij ons heeft niets geholpen. Ik heb ook vanalles geprobeerd maar het nadeel is dat je naderhand ook niet meer weet wat wel en niet werkt. En constant vanalles proberen en veranderen, heeft uiteindelijk natuurlijk ook geen positief effect.
    Bij mijn zoon waren het denk ik vooral krampjes (onderontwikkelde darmpjes <-- ook te vroeg geboren). Het hielp wel om zijn buikje te masseren (hier kun je op internet/youtube vanalles over vinden) of lekker douchen samen. Osteopaat heeft niks uitgehaald en als die middeltjes zoals infacol, sab simplex, probiotica enz. ook niet.
    Rond 3 maanden werd het langzaam minder.
    Laat hem inderdaad wel goed onderzoeken en dring aan op sommige dingen want met die kinderartsen had ik het op een gegeven moment ook gehad hoor. Maar als hier allemaal niets uitkomt, zul je er doorheen moeten.
    Mij heeft het wel geholpen om vooral hulp van familie aan te nemen (oppassen) zodat je zelf even bij kan komen. Stress werkt namelijk ook weer niet positief op je kindje...
    Ik weet dat het heel zwaar is, dus probeer ook een beetje aan jezelf te denken.

13. Zwangeremiep

15 mei 2012
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Weer even een update, mochten er mama's meelezen wie zich hier ook in herkennen.

We hebben nu omeprazol voorgeschreven gekregen tegen het maagzuur, advies is de voeding in blijven dikken, en de tips aanhouden voor verborgen reflux, helaas helpt de omeprazol (nu nog) weinig, misschien nog afwachten.

De kleine man begint ook steeds meer met overstrekken, en heeft een enorme voorkeurs houding die erger word bij spanning.

Heb nu dus een afspraak gemaakt bij de osteopaat (vooral omdat ik nu die dat hij zich steeds meer overstrekt en een voorkeurs houding heeft)
    Hoop dus ook om deze reden dat de osteopaat wat gaat helpen!

Ondertussen houden we hoop!

14. Koesje

Koesje Niet meer actief

Ik wilde je even een hart onder de riem steken. Ik heb een zoontje van bijna 7,5 week waar we ook erg zoekende mee zijn ivm aanhoudende onrust. Heb er ook een topic over geopend.. We hebben al van alles geprobeerd en hebben Inmiddels wat aan rust gewonnen maar t blijft nog lastig.

15. Paprikaas

Paprikaas Bekend lid

16 jun 2013
    555
    5
    18
    L. heeft ook veeel gehuild in het begin krijste ook zn 15-17 uur per dag.. eigenlijk uiteindelijk door de oververmoeidheid.. hier overgestapt op dr.brown flessen en inbakeren.. rust en regelmaat (mss dat boekje een zoeken op internet) mja L. is wel een week opgenomen geweest vanwege het krijsen en dat doorbrak wel een circel..

Hier werd hij ook eerst heel hysterisch in de inbakerdoek maar uiteindelijk werd hij kalm.. en viel in slaap..tot aan 4 weken geleden heeft hij heerlijk ingebakerd geslapen (mocht niet meer omdat hij beide kanten op kan draaien) en toen hij eenmaal goed sliep stopte hij met krijsen... ik zou het proberen door te zetten..

16. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hier exact hetzelfde! Dachten eert ook reflux, proefkuur omeprazol gehad maar hielp niet. Toen naar osteopaat en maar 3 behandelingen nodig gehad en sindsdien een heerlijk rustig tevreden ventje!

Succes!

17. Zwangeremiep

15 mei 2012
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjullie voor de reactie's!

Osteopaat gaan we overmorgen heen! Ben benieuwd.

Vannacht was het wel heel erg, tot 5 uur vanochtend.
    En vanmorgen had hij rode uitslag, heb de h.a gebeld met de vraag of ik kan overstappen op voeding voor koemelk allergie, vond hij nog niet zo'n slecht idee vanwege dat hij ook uitslag kreeg!

Vanmiddag dus gelijk gehaald (pepti), en na de voeding sliep hij gelijk tot aan de volgende voeding!
    Nu heeft hij net weer een fles gehad, had nog wel krampjes, maar Inc. Voeding is hij maar een uur wakker geweest en slaapt nu weer heerlijk!

Waarschijnlijk is het dus koemelk allergie!!
    We wachten de pepti af, hij heeft net zelfs voor het eerst gelachen een paar keer achter elkaar! Hij zag er zo opgelucht uit arm ding!

18. Paprikaas

Paprikaas Bekend lid

16 jun 2013
    555
    5
    18
    Hier toen ook overgestapt op de pepti, uiteindelijk heeft hij geen koemelkallergie is uit de testen gebleken..maar toen hielp het idd ook...

Hopelijk helpt de osteopaat overmorgen en helpt de pepti..

19. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Mijn dochter is ook dmv keizersnede geboren, wat ik ook denk is dat ze toch vatbaarder zijn in ziekenhuis voor bacterie en dergelijke, bijv. Via de verpleegkundige. Net wat al eerder genoemd werd is dat een keizersnede geen natuurlijk proces is en zo blokkades kunnen optreden in het lichaam. Het lichaampje hoeft zelf niet mee te werken als het geboren wordt, waardoor de spieren te stijf kunnen blijven. Dit was bij onze dochter ook het geval. Wij zijn een keer of 8 bij een chiropractor geweest, lag ook als een banaan in haar wiegje en erg overstrekken. Na een paar behandelingen ging ze eindelijk een beetje snachts slapen. Maar de onrust bleef, via huisarts bij kinderarts beland allerlei urine/ontlasting onderzoeken gehad echo's van haar buikje maar kwam niks uit gelukkig. We waren toen begonnen met nexium tegen maagzuur maar daar kreeg ze maagkrampen van en toen aan de ranitidine en dit heeft ze tot 9 maanden gebruikt. Ook toen we aan koemelkvrije voeding gingen, knapte ze enorm op mochten dit een poosje proberen en uiteindelijk provoceren in het ziekenhuis, maar goed uit de test kwam dat ze geen allergie had. Met 6 maanden weer terug op normale voeding en vast voedsel en toen ging het echt beter. Dikker eten geven ze niet zoveel van terug, daar heb je nu niks aan maar misschien wel een tip om straks met 4 maanden te starten met bijvoeden, dit raden ook veel kinderartsen aan.

Bij ons hielp het inbakeren ook, welke doek gebruik je. Ikzelf de pacco en vond deze ideaal, ook voor het afbouwen later.

Las af en toe een pauze in voor jezelf, even wat voor jezelf doen, misschien dat iemand even twee uurtjes kan oppassen. Anders trek je het niet en zie je de boel niet meer helder.

Ik wil je veel sterkte wensen er komt een tijd dat ze zich prima voelt en lekker naar je kan lachen :)

Deel Deze Pagina