Zucht moet ff mijn verhaal kwijdt hoor, Ik heb echt enorm last van stress, voel mijn hartslag gewoon soms dik in mijn keel zitten en voel me gewoon niet goed. Probleem is, mijn manlief heeft helaas geen werk meer en de huidige economi laat het gewoonweg niet toe dat hij morgen aan t werk kan. Dus wel leven momenteel van zijn ww uitkering en mijn ziektewet uitkering. We proberen zoveel mogelijk (onine) naar baantjes te zoeken en er gaan gemiddeld zo'n 10 a 15 sollicitaties per dag de deur uit, helaas tot op heden geen resultaat. Mijn man heeft een zeer goede cv en een mooie HBO opleiding en altijd hard gewerkt, nu is t dus best ff slikken om van een ww uitkering rond te moeten komen, zijn inkomen is best geslonken en dat merken we. Hij wil evt. functies in een lagen nivo aannemen maar dit houd ook in dat er dus een ander financieel plaatje aan hangt en dat is eigenlijk niet wenselijk met de komende kleine. Maar goed wat moet dat moet. Ik maak me hier zo enorm durk over, we proberen zuinig te leven maar een buffer opslaan is niet mogelijk, en als ik aan de kraamperiode denk schiet mijn bloeddruk gelijk de hoogte in. Manlief voeld zich dubbel zo rot omdat hij niet wil dat ik me druk maak. ( maar goed hij kon er ook niets aan doen dat hij nu geen werk meer heeft, voeld zicht toch schuldig) Argg soms helpt t even in een warm bad te gaan liggen, maar voor ik t weet, ga ik toch ligen malen en piekeren. Wie heeft een Zenn oplossing ?
Situatie is wel beetje herkenbaar, ik ben in november mijn baan kwijtgeraakt, had meteen weer een baan, maar hoppa.. weer bezuinigingen en alsnog in december werkloos. Momenteel WW, maar ik hoop (!!) dat mijn laatste sollicitatie echt wat wordt, dat hoor ik donderdag. Mijn vriend en ik zijn net een jaar uit elkaar geweest met veel problemen, we zijn nu paar maanden het weer aan het proberen... en hij is sinds vorige week zijn baan kwijt(!!)... Alles bij elkaar.... tsja.. niet te veel aan denken maar even :S Wat voor mij werkt... in gedachten houden dat we in NL wonen, hier bestaan gelukkig dingen als WW en ziektewet etc.. en als het écht niet anders kan krijg je bijstand.... Een dak boven je hoofd zal je altijd houden.. (uitzonderingen daar gelaten, ik weet het, die zijn er helaas)... Maar goed.. vooruitkijken... Ik neem ook elke baan aan en dan kijk ik van daar uit wel weer verder... Er komen uiteindelijk echt wel weer betere tijden.. En ik heb 2 gezonde kindjes, dus dat maakt voor mij ook alles weer goed. Jij hebt je zwangerschap, die is veel belangrijker dan al het geld van de wereld lijkt me. Maar ja.. allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het.. Maar je man vindt met hbo echt wel weer wat! En er zijn veel mbo-banen die bijna evenveel kunnen verdienen!
Misschien makkelijker gezegt dan gedaan maar zo ga ik met stress om;je hebt geen controle over wat er op je af komt maar wel wel hoe je erop reageert. Dus:bewust een keuze maken om niet te gaan piekeren enz. Ik was zelf een enorme stress kip,werd er letterlijk ziek van(schildklier sloeg op hol met alle ellende van dien),ging niet van de ene op de andere dag hoor maar ik ben nu veel rustiger en dat is heerlijk.Elke dag nemen zoals het komt en ondertussen doen wat je moet doen. Veel succes en sterkte,hoop dat de rust gauw terugkomt bij jullie.
Wat een vervelende situatie zeg! Een quote waar ik zelf veel aan heb : Als je een probleem hebt waar je iets aan kunt doen, doe er dan wat aan. Als er geen oplossing voor het probleem is, maak je dan geen zorgen. Als ik het zo eens lees doen jullie al zo veel mogelijk! Meer kun je gewoon niet doen. Binnenkort houd ook mijn baan op. En ook al veel gesolliciteerd, maar helaas erg weinig resultaat. Dus ik kan helemaal mee leven met jullie. Ik zou proberen zo veel mogelijk te bezuinigen. Ook wat betreft de baby, het belangrijkste is dat ze liefde krijgt. Of ze nu in een bugaboo rondgereden wordt of in een voos op wielen, dat maakt niets uit. Probeer je zo min mogelijk zorgen te maken, met name voor de baby
Zenn oplossing: Mindfulness. Ik ben ook een stresskikker en ik ben bij het begin met toepassen, maar ik heb wel het gevoel dat het al een beetje werkt. Verder succes met solliciteren voor je man en laat je niet gek maken meis!
Hier dan gelukkig niet mijn man maar wel ik die werkloos ben. Op sollicitaties word maar niet gereageerd En mijn uitkering ( BE) is van 400 naar 300 gezakt en gaat in Mei naar 230 euro zakken wauw! Hier ook dus wel stress genoeg aangezien we ook nog zoveel onvoorziene rekeningen hebben gekregen ( 1100 deze maand naast alle normale rekeningen pff)
wat heel krachtig is en waar je rustig van wordt is hartfocus. je hart en hoofd werken samen namelijk samen!! door je hart rustig te krijgen komt er ook weer rust in je hoofd. dit komt omdat bewezen is dat je hart ook hersencellen bevat..klinkt gek maar als je op youtube gaat zoeken naar heartmath benelux krijg je filmpjes. wat je dus kunt doen als je hart weer even jaagd en je hoofd op hol slaat bijv snachts. ga eerst focussen op je in en uitademing goed diep in en langzaam en vooral diep ook weer uit doe dan je ogen dicht en begin als je dit rustig hebt leg dan een hand op je hart en een op de navel (zonnevlecht) ga nu denkbeeldig ademhalen vanuit je hart, bij de inademing wordt je hart groterxen bij het uitademen weer kleiner. dan is het de tijd aan een fijns of positiefs te denken en je gaat ondertussen gewoon op in het rustige gevoel. wij werken er op het reikicentrum veel mee en iedereen voelt rust in zn hoofd ontstaan bij het doen van deze oefenning. je kunt eventueel ook een rustig muziekje opzetten. wat er namelijk gebeurd is dat je hart en hoofd samenwerking weer coherent worden.
Thanx, dames. Word onderhand moedeloos. zojuist weer 11 functies gevonden, t frustrerende is gewoon dat bedrijven tegenwoordig nog maar nauwelijk reageren, een ontvangstbevestiging is tegenwoordig zeldzaam, en bij t binnenlopen van een uitzendburo staan ze je schaapachtig aan te kijken... Voor nu neemt de stress gewoon erg toe, dinsdag hebben we een gesprek met onze hypotheker, wellicht dat we tijdelijk een deel minder kunnen aflossen, om wat lucht te scheppen, maar dat maar tijdelijk, t moet toch ooit terug. Ik wil gewoon voorkomen dat we in de schulden komen, geen dubbeltje op z'n kant praktijken. Voor wat de kleine betreft ben ik heel makkelijk, we doen t met 2e handsspullen en zijn daar dik tevreden mee. Bezuinigen is best lastig, we leven al heel zuinig en laten al regelmatig de auto staan, maar helemaal zonder is geen optie, ben je zo afhankelijk. Ik heb in november al mijn paard verkocht, dus die last hebben we gelukkig niet meer, al had ik graag t geld voor de kinderkamer willen besteden, t is nu helaas opgegaan aan rekeningen. Ik wil zelf ook graag wat doen, maar wie neemt nou een 4 mnd dikke zwangere aan? Manlief wilde zelfs al ergens zwart afwashulp worden, maar haha die staan niet in de krant, word wat lastig. Kan enkel duimen dat er toch een bedrijf eens positief reageert. Voor nu, ik smeer mijzelf maar weer in met lavendelolie en hummm op de bank. Kijken of ik wat rust in mijn lijf krijg.
Wat een vervelende situatie meis Denk aan je kleintje en aan jezelf hoor... Je hebt iig je beebje veilig bij je, daar moet je je maar wat op proberen te focussen Ik studeer psychologie, en heb nog wel een kleine tip voor je wat betreft stress management; RET therapie op jezelf toepassen. Pak een blaadje papier (op de computer tikken mag ook, maar voor mij helpt schrijven altijd het meeste, dan ben je er 'echt' mee bezig zegmaar en gaat iets bewuster dan typen), en schrijf op: A: Waar ben ik het meeste bang voor? B: Wat voor gevoelens geeft me dat? C: Probeer de gedachte van A te ontkrachten. BVB A: Ik ben bang dat mijn man nooit meer een baan vindt, en dat we altijd in de bijstand blijven zitten. B: Hartkloppingen, angst, buikpijn etc. C: De kans dat hij met zijn opleiding NOOIT meer werk vindt, is heel erg klein. ZElfs als het het geval is, hebben we in NL altijd nog bijstand, kunnen bij familie terecht. We komen echt niet om van de honger. Zoiets, maar dan in je eigne stijl. Als je angst terugkomt, ga je dat doorlezen, rustig ademhalen, koppie thee erbij. Het helpt om het zo bewust ff onder ogen te zien! Veel succes meid!
Zit mijn eigen verhaal te lezen.. Hier ook zwanger man baan kwijt anderhalf jaar thuis gezeten en we zijn een stuk op achteruit gegaan.. Maar het is te doen hoor geloof me je gaat jezelf aanpassen naar wat je verdient in het begin vond ik het heel moeilijk maar het is me toch gelukt Misschien zou je eens naar een maatschappelijkwerker kunnen gaan en je verhaal doen hun kunnen je ook tips geven en het is niet zo zwaar allemaal als een psycholoog bijvoorbeeld.. Heb er veel aan gehad en nog. En ret heb ik ook geleerd via maatschappelijkwerker werkt goed