26 miljard.. is geen politiek.. maar jou en mijn geld...

Discussie in 'De lounge' gestart door Annemarie76, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    dat heeft toch niet met politiek te maken..
    Dat heeft met heel nederland te maken..
    dat heeft met ons geld te maken..

Zeg maar dag met je handje tegen je centjes.... Alles word over de balk gesmeten...

Waarom mag dat niet.. is geen politiek, maar een ergernis... een onbegrijpelijk iets..

2. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ha ik ben het met je eens hoor!
    Ik zag je berichtje net al die gesloten was en had ook al een reactie gezet bij "Over deze site".
    Wat een onzin dat een topic als dit gesloten wordt met het argument dat het over politiek gaat. Kom op zeg.

Ik ben het met je eens hoor dat ik dit soort dingen absoluut niet snap. Wij zitten in een crisis maar kunnen wel miljarden ophoesten voor Griekenland? Een land dat zichzelf in de nesten heeft gewerkt.

3. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Omdat wij in de EU zitten moeten wij dit land helpen ( net zoals alle andere landen ) Als wij dit niet doen worden we heel simpel uit de EU gekwakt.. En als dat gebeurd.. Is er niks meer over van Nederland.. Plus dat als Griekenland Failliet gaat.. Langzaam heel Europa failliet gaat.. Het is een domino effect wat dan zou beginnen bij Griekenland.

Plus dat het geld wat wij geven aan Griekenland in delen gegeven word dus bijv. 4 miljard nu.. Als deze 4 miljard is afgelost dan krijgen ze weer 4 miljard.. Ze moeten eerst hun schuld aflossen VOOR ze het andere bedrag krijgen.. Du die 26 miljard word niet in 1x aan Griekenland gegeven.

Toch vind ik indd dat er belachelijk veel geld heen gaat maar "helaas" moet dit.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Het gaat toch over politiek hoor.

:D

Als we namelijk niet "jou"en "mijn"geld investeren kun je dag zeggen tegen heel veel goeds dat we nu hebben in ons land.

Maar goed, dit gaat dus echt een politieke discussie worden.

5. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

pfff lotte sluit toch niet voor niks een topic, lekker eigenwijs

6. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Het kan toch ook een discussie worden of je het wel of niet eens bent dat er zoveel geld uitgegeven wordt? En of je wel of niet achter één Europa staat.
    Waarom mag je wel discusseren over wel of niet aan moederdag doen en niet over wel/niet één Europa?
    Oke, omdat het een politiek onderwerp is. Maar het is zo ontzettend breed. Wat als er straks kamervragen worden gesteld over moederdag, mogen we daar dan ook niet meer over discusseren?

Ik snap ergens heel goed dat Griekenland dit geld nodig heeft en dat wij als één Europa hen moeten helpen, maar ik baal er wel van dat dit allemaal maar kan op deze manier terwijl Nederland het zelf ook niet makkelijk heeft.

7. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Dames, wil jullie toch vriendelijk verzoeken de regels die we hanteren te respecteren!

Lotte

Deel Deze Pagina