Wij zijn ons aan het verdiepen in caravans. Nu valt dit helaas niet mee dus dacht ga hier dingen vragen. We hebben 0,0 ervaringen met caravans maar me ouders wel. Dus weten waar we aan beginnen haha. Ondanks dat ik ''luxe'' gewend ben met hotels enz is dit helaas nu met 3 kids niet meer te betalen en willen we eens wat anders. En gewoon eens vakantie dus geen stress met vliegen (heb vliegangst) enz... Kortom... Nu zijn we dus op zoek naar een caravan die niet te zwaar weegt. En waar minimaal 5 personen in kunnen en het liefste een stapelbed. Dit valt niet mee aangezien onze auto maar max 1200 kg kan trekken. -Wie weet er goede ''merken''? - welke merken raden jullie af? - Willen in de toekomst ook naar frankrijk enz is het snachts erg warm dus een airco dan echt nodig? of is een ventilator ook voldoende? - Het probleem is dus het laad gewicht bij ons, wat weegt een lading ongeveer? Dan te denken aan fietsen (2 volwassen en 1 kind) en kleding enz. (de boodschapjes zullen we in de kofferbak doen verwacht dat, dat het zwaarste is en wil ik ook niet teveel van mee nemen aangezien overal wel een supermarkt is.) - Iemand toevallig goede ervaringen met bedrijven? Willen wel een 2e hands caravan nieuw vinden we niet te betalen. Zo dat waren mijn beginvraagjes wel zo beetje Bedankt alvast voor het antwoorden
Er zijn er verschillende voor 5 personen. Misschien eerst een keer eentje huren? Om ervaring op te doen etc. Kon dit bijv vinden. Marktplaats.nl - Wij hebben heel veel 5 of 6 persoons caravans MET STAPELBED - Verhuur
Hoi wij hebben een adria altea gewicht week zo jiet hebben een volkswagen touran ervoor als auto. Zit een vast bed in een stapelbed en een zitje om te bouwen tot bed. Wel nieuw gekocht overjarig model... 2e hands is beste bij een dealer te kinken ivm lekkages enzo.. Cor van de oever in herpen google maar is. Wil je
Wij doen nu met fentilator maar airco is wel aangenamer Fietsen laten wij thuis als buitenland gaan ivm gewicht.alleen kinderfiets in de caravan. Mijn man weegt altijd wat op trekhaak zit en de rest goed verdelen.in de jaren lewr je t wwl wat t besten is Tent en kleine extra koelkast gaan in de auto...boodschappen halen we t meeste daar alleen voor de eerste dag en onderweg neem ik mee
caravan-forum.nl • Toon onderwerp - vergelijkstesten caravans Ik kan je niet helpen maar misschien heb je iets aan een caravan forum?
tis ook maar wat je wil... en het is persoonlijk! knaus is een van de beste merken. als je eeen hobby koopt zul je ook moeten hobbyen... wel zijn de hobbys meestal goedkoper omdat dit allemaal wat lichterspul is en kwa degelijkheid merk je dit... airco? in een caravan? echt niet. sterker nog wij hebben een acaravan uit 1985! hij voldoet prima en is in uitstekende staat. kijk dat je caravan vooral ook niet te lang is dat is namelijk niet prettig rijden als je duizend km moet. verder zou ik zeggen ga eens kijken! 3plaatsen zou nog gerealisserd kunnen worden door boven 1 kant een soort hangbed te bevestigen hier mag je dan in tot iets van 40kg geloof ik. dat zou je moeten informeren bij een kampeerwinkel. kwa gwewicht moet je kijken bij het totaal geladen gewicht wat de caravan mag hebben. dat is weer leidend of jee h het mag trekken.
Mijn schoonvader zei altijd: de zwaarste spullen in een koffer op je auto dak. Lichte spullen achter in de auto voor onderweg. En voor de rest kleding, handdoeken en beddengoed in de caravan. Ik zou niet alle fietsen meenmeen evt. dekinderfietsen, maar daar zijn altijd wel dingen waar je fietsen kan huren. En wb de airco, ik zou het niet nodig vinden, het ligt er ook aan waar je in frankrijk gaat camperen. Wij zitten vaak in de ARdeche en daar heb je snachts een dik dekbed nodig anders heb je het nog koud. Zit je in in zuiden aan de kust is een lakentje nog te veel Maar denk dat een ventilator al wonderen doet.