2 grote veranderingen bij mike. Kennen jullie dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tukkertje, 12 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tukkertje

tukkertje Actief lid

14 mrt 2008
    155
    0
    0
    Mike is op paar dagen na bijna 7 maand maar er zijn 2 dingen die ons opvallen de laatste tijd en dat wouden we ff aan jullie voorleggen.

1. Sinds 4 dagen(kan mss komen door de warmte of dat hij er op is uitgekeken?) heeft hij veel moeite met de laatste fles(pap/melk).
    De eerste 40 ml gaan nog wel maar dan huilen en niet meer will drinken.
    Mike wordt dan zo vervelend dat we de fles er niet meer inkrijgen.
    Als we dan wat roosvicee aan hem geven is t nog steeds huilen maar na 10 sec. of zo drinkt hij dan wel. Gelukkig drinkt hij dan toch op t laatst zijn melkfles wel leeg maar echt soepel gaat dat niet meer. De 2 andere flessen overdag heeft hij geen enkele moeite mee. Kan dat dus liggen aan de warmte of heeft hij simpelweg niet zoveel zin meer in die pap/melk? Heb al tip gekregen om pyama papje te gaan geven savonds dus opvolgmelk met een smaakje.

2. Hij begint een driftkikker te worden. Hij had altijd al een hekel aan aankleden, insmeren en afdrogen. Dat zijn 3 dingen die hij al nooit zo leuk vind maar nu sinds een week of zo schreeuwt hij het uit als we 1 van deze 3 dingen bij hem doen. En niet huilen maar echt schreeuwen en driftig doen. Kan dat ook vrij normaal zijn? Hij heeft inmiddels het lekkere schreeuwen met soms een hoge stem(doet zeer aan onze oren haha)ook ontdekt.

Het zal allemaal wel vrij normaal zijn maar d8 kom vraag t toch maar ff haha :)

Michel

2. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Heel herkenbaar. Tijn is nu 8 maanden en begint echt een eigen willetje te krijgen! Als we hem moeten insmeren of aankleden laat hij duidelijk weten wat hij wel en niet leuk vind. Ook kan hij driftig worden als we iets afpakken.
    Dat het eten en drinken lastiger gaat hebben wij ook, maar ik weet niet zo goed of het door de leeftijd of het weer komt.
    Succes! Het echte opvoeden gaat nu beginnen.

3. tukkertje

tukkertje Actief lid

14 mrt 2008
    155
    0
    0
    haha dank je. Ondanks dat je zelf wel ongeveer weet wat het kan zijn is het toch altijd prettig om te lezen dat iets wel herkenbaar is bij anderen.

4. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    onze boef krijgt ook steeds meer een eigen willetje, en hij drinkt ook wat minder melk momenteel.
    wel drinkt hij voldoende water dus dan vind ik het niet zo erg.

joyce

5. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Heel herkenbaar rond deze leeftijd. Noa had het toen ook. Ze krijgen een eigen willetje en gaan daar mee experimenteren. Als het dan niet gaat zoals het volgens hem moet, dan ontaard hij in een driftkikker. Ze moeten nog zo ontzettend veel leren en dat gaat met vallen, opstaan en woedeuitbartstingen die wij vaak niet kunnen plaatsen. Een lastige periode, dat is het zeker. Maar het nodige geduld en vooral consequent zijn, is het voor je kleine boef allemaal wat gemakkelijker.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Herkenbaar.. Hier begon het ook rond die leeftijd.. En het wordt alleen maar erger. Tenminste hier wel. Soms brult hij dan hard, en slaat/gooit met speelgoed.. Nu is het nog schattig. Maar ik hoop dat het wel bijtrekt voordat hij sterker is dan mij ;)

7. Ik herken beide ook bij jaydienne. Met het papje gaat het ook niet goed tenzij ik haar pyama papje geef dan drinkt ze dit wel helemaal op. Ik denk dat ze het gewoon simpelweg heeft gehad met haar flesje.

Het aankleden is ook sinds kort...een drama geworden. Ook zo'n driftkikker,zij heeft het zo voorzien op haar eigenwil dat ik soms helemaal gek wordt en haar het liefst overal in haar rompertje wil meenemen...maar dat kan ik simpelweg niet maken.

Succ6

8. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    hier ook zo hoor. de papfles 's ochtends gaat er heel goed in, maar een gewone melkfles 's avonds met heel veel moeite. hij drinkt overdag wel 2 of 3 flessen water/sap, dus ik laat het laatste beetje melk van de avondfles dat er niet meer ingaat staan.
    met aankleden etc ook een driftkikker. hij wil gewoon niet meer platliggen. en soms heeft hij het in zijn hoofd zelf te eten.. dan wil ie eigenlijk geen hap meer voor hij er zelf één heeft genomen..

Deel Deze Pagina