Moederdag, kan iemand mij dit uitleggen?

Discussie in 'De lounge' gestart door loetje, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik zit net een topic te lezen in baby en dreumes "naar welke moeder". Wat me vooral opvalt in dat topic, is dat heel veel dames klagen over het feit dat ze naar hun eigen moeder of schoonmoeder toe "moet"...Er wordt zelfs vaak nìet gegaan en zo te lezen, best vaak tot verdriet van de desbetreffende moeder..

Ben ik nu zo raar dat mijn wenkbrauwen enigszins richting mijn haargrens stegen? Hoe vaak lees ik hier op het forum dat meiden boos, verdrietig, teleurgesteld en weet ik wat nog meer zijn, omdat hun moederdag vergeten is door hun man. Waarom telt je eigen moeder (of schoonmoeder) ineens niet meer mee als je zelf moeder bent geworden???

Toegegeven, het is druk op die dag. Je hebt zelf moederdag en je 'moet' inderdaad naar je eigen en-of schoonmoeder. Maar hun hebben toch net zoveel "recht" op dat beetje extra aandacht wat wij ook verwachten op die dag? Waarom worden de moeders ineens als "lastig" ervaren? Echt, ik vind dit zò raar:(

Maar misschien kan iemand mij een logische verklaring geven voor het feit dat jou moeder ineens niet meer belangrijk genoeg is om in het zonnetje gezet te worden en jij die dag wel? Wat is het verschil?

2. mariekevegt

25 feb 2011
    33
    1
    0
    ja idd ik hoor het ook heel vaak!
    maar ik moet zeggen ik ga altijd eventjes langs me mams en me schoonmoeder
    vind het zowiezo wel gezellig! en kan goed met hun dus waarom ook niet ;)

3. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

17 apr 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    Nou heel simpel; omdat ik belangrijker ben voor mijn gezin dan mijn moeder!
    Ik heb al geen goed contact met haar, dus zet ik mijzelf op de 1e plek. ;)

4. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    ik ben het zeker met je eens. Maar begrijp ook wel dat sommige dames wat klagen. het is natuurlijk wel een erg drukke dag zo met 2 moeders te bezoeken en als je dat dan doet dat je eigen moederdag er een beetje bij in schiet. Maar ik vind zeker niet dat daardoor de moeders en schoonmoeders moeten worden overgeslagen. Wij doen meestal 1 moeder op zaterdag en de andere op zondag zodat we niet aan het rennen en vliegen zijn. En ook omdat mijn man veel in het weekend werkt.misschien is dat een tip. Want ik kan me niet voorstellen dat moeders of smoeders daar problemen mee hebben, al zijn er natuurlijk altijd aparte verhalen;)

5. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    TS ik ben het helemaal met je eens! Ik ben helaas 7 jaar geleden mijn moeder verloren toenik 24 was. En ik zou dolgraag willen dat ik naar mijn moeder zou kunnen!

Wij doen nu s ochtends is het Moederdag voor mij, hihi. En s middags gaan we naar mijn sm. Prima te doen op deze manier.
    En ach Moederdag draait ook niet om de hele dag. Vind gewoon het wakker worden samen en even wat knuffelen enmiets dergelijks leuk. Na bijvoorbeeld een uurtje is het prima!

6. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ik ga naar mijn moeder en manlief naar zijn eigen moeder. En ieder neemt 1 kind mee. Kan ook zo. Zij is niet mijn moeder en mijn moeder niet zijn moeder. Dus gaan we ff 1 uur langs op de koffie.

Onze eigen moeders vinden het eigenlijk niet zo belangrijk. Het is zo overdreven eigenlijk. Ik koop zovaak dingen voor mijn moeder en ga wekelijks langs. En ik zeg heel vaak hoe blij/trots ik van haar hou enz. Dus die ene dag moet ook niet een moetje zijn vind ik.

De oma's begrijpen nu toch wel dat het aardig druk is als je zelf kleine kinderen hebt.

7. Jarina

Jarina Actief lid

19 apr 2010
    320
    0
    0
    Limburg
    Ik heb het nog niet gehoord, maar zoals ik het lees komt het wel heel hard aan. Diep van binnen weet ik dat mensen zo zijn en dat keur ik ook echt af. Als ik ergens een hekel aan heb is als mensen hun ouders slecht behandelen ( tenzij de ouders de kinderen slecht behandeld hebben ) ik zou het ook niet moeten horen want dan zou ik degene mijn mening vertellen. Een moeder is een moeder en het is een kleine moeite om even in datzelfde weekend van moederdag langs te gaan met je kindje en een kopje koffie te gaan drinken.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Ik denk dat degene die klagen dat er voor hen te weinig aan Moederdag wordt gedaan (die vinden moederdag blijkbaar erg belangrijk), niet dezelfden zijn als die klagen dat zij naar hun moeder/schoonmoeder toe moeten (die moederdag misschien helemaal niet belangrijk vinden).
    Of heb ik het verkeerd?

9. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Er is moederdag voor mezelf. ;)

En voor onze ouders is er de OMA EN OPA dag :D

Onze moeders krijgen wel van ons een kaartje een presentje op moederdag

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Reactie op de eerste alinea; dat jij belangrijker bent voor je gezin lijkt me logisch, maar dat heeft verder toch niets te maken met jòu moeder?

Reactie op de tweede alinea; dat je al geen goed contact met haar hebt, lijkt me inderdaad een reden om moeite te hebben om heen te gaan.. Dat is wat anders als zeggen dat je geen zin hebt...

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik zal even een linkje van het topic plaatsen, dan kunnen jullie zelf lezen wat ik bedoel..Het is niet steen en been klagen, maar het merendeel van de reacties laat doorschemeren dat het toch wel bijzonder lastig is om even aandacht aan je eigen (schoon)moeder te geven op die dag...

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Inderdaad, ik snap het verband die door TS wordt gelegd ook niet echt.

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik snap dat soms ook niet zo goed.. Maar aan de andere kant.. Het is idd wel een drukke dag dan.. Plus als je al geen goede band hebt moet moeder of schoonmoeder, kan ik me voorstellen dat er 'geklaagd' word..

Mijn schoonmoeder heeft een hekel aan verplichte dagen zoals moederdag.. Dus die kunnen we al overslaan.. Bij mijn moeder gaan we het weekend erna altijd heen.. Op initiatief van m'n moeder..
    Maar ze krijgt gewoon haar cadeau namens de kinderen en aanhang..

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja maar wie zegt dat dezelfde vrouwen die daarover "klagen" ook "klagen" over het feit dat hun man geen aandacht besteedt aan moederdag?

15. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Mijn moeder en mijn vader zijn 2 jaar geleden overleden, maar daarvoor ging ik iedere moederdag naar huis en datzelfde geldt voor vaderdag.

Mijn schoonouders hechten helemaal geen waarde aan verjaardagen of feestdagen en daar gaan we dan ook niet naar toe. Als mijn man de behoefte zou hebben om er wel naartoe te gaan, zouden we natuurlijk wel gaan, maar hij wil niet.

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Verder: het is ieders goed recht om wel of niet mee te willen doen met deze commerciele dag. Het is geen verplichting, al wordt dat dus sommige mensen wel zo gezien. Wij gaan niet naar mijn schoonmoeder met moederdag, omdat mijn schoonmoeder een aardig eindje rijden bij ons vandaan woont. Verder heb ik een hekel aan dergelijke "verplichting" omdat ik nogal veel ouders heb. Vaderdag is bijv. in mijn geval onmogelijk, want ik heb 2 vaders. En eigenlijk zelfs nog een 3e. Die kan ik met mijn kinderen niet allemaal bezoeken op zo'n dag. Ik snap niet waarom het nodig is hierover een topic te openen.

Verder: ik klaag dus niet over mijn man. Ik heb gister niets gekregen, behalve de knutselwerkjes van mijn zoontjes van het KDV. Dat vind ik prima, ik hoef ook niet zonodig iets. Een knuffel van mijn kinderen vind ik meer dan genoeg.

17. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Wij eten elke vrijdagavond al bij mijn schoonouders en zien mijn ouders om het weekend (ze wonen anderhalf uur rijden bij ons vandaan) Naar mijn ouders toe is geen optie want wij hebben geen auto, een kleuter, een baby van 3 maanden en een hond van 8 maanden :p Haha dat in een trein geen goede combi. Maar mijn moeder is 12 mei jarig en dat valt altijd rond of op moederdag dus eigenlijk vierden wij nooit moederdag en volgend weekend komt mn vader ons ophalen voor een weekendje daar en verjaardag vieren.

18. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ik heb niet alles gelezen..

maar ik mag mn schoonmoeder niet..
    dus voor mij is het ook echt een MOETEN..

dit jaar ben ik niet gegaan, woont uur verder op en F. zit zelf in frankrijk.. Smoeder is niet mijn moeder.

19. Seth

Seth Niet meer actief

hier.....

ik heb nu mn eigen gezin..... en wil niet "geleefd worden".....
    net als met kerst..... dat is ook zo'n dag van "verplichtingen"....

ik wil sinds ik moeder ben, deze dag vieren op mijn manier... dus iets leuks doen met de kinderen.....

We bellen onze moeders wel op.... "gefeliciteerd met je moederdag"..... :D dat we even aan ze denken....
    Zij vinden deze dag ook niet echt boeiend...

verder.... het zou hier ook nog onmogelijk zijn, om op deze dag beiden moeders te bezoeken........(qua afstand)....

20. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Mijn eigen moeder vind het onzin. :p Dus daar gaan wij sowieso niet naar toe. Zijn wel even bij SM geweest.
    Die vind het juist wel leuk. (die vind het eigenlijk altijd leuk als we langskomen, whahaha! ;) )
    Maar voor m'n eigen moeder ligt er ook wel een kadootje klaar hoor.

Deel Deze Pagina