Wij gaan ons huis verkopen - Hoe kan ik ons huis opleuken?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 8 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Onze woonkamer en keuken zien er echt heel leuk en gezellig uit, althans dat vinden wij;), ieder zijn smaak natuurlijk.

Maar de badkamer en wc zijn zoooo saai!
    Eind deze week komt een fotograaf foto's maken voor de makelaar, dus wil ik voor die tijd alles een beetje 'gepimpt' hebben.

Hebben jullie nog leuke tips, alles is van harte welkom!

- Wat staat er bijvoorbeeld leuk voor in de vensterbank (staan nu een aantal orchideen in)?

- Het toilet, hoe kan je dat een beetje 'gezellig' maken?

- De badkamer, wat hebben jullie voor accesoires staan behalve shampoo etc??

Evt. met foto zou helemaal fantastisch zijn.

Hoop echt op wat hulp want ben inspiratiloos momenteel (al een week of tig:))

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Juist niet TE veel je best doen, denk ik.
    Het huis moet gewoon neutraal zijn, iedereen moet er iets in kunnen zien (alleen, gezin, tweeverdieners etc.).
    Dus: alle persoonlijke foto's en frummeltjes eruit!

Zelf ben ik van mening dat een huis zichzelf verkoopt, of juist niet. Het is een kwestie van DE kopers vinden.
    Wij hadden het heel snel verkocht, aan de eerste kijkers maar ik ken ook mensen die er jaaaaren mee hebben gezeten, en alles geprobeerd hebben.

Het kan je dus wel helpen maar denk zelf dat je er geen wonderen van moet verwachten.

Elmo

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Heb je helemaal gelijk in hoor! En het huis is zoals het is, daar kan een accesoire oid. niet tegenop.

Aan de andere kant zie je soms zulke leuke dingen. En bij ons in het toilet bijvoorbeeld staat helemaal niets...(eh, behalve hetgeen noodzakelijk is in een toilet). Daarentegen heeft een vriendin van mij zo'n leuke wc!
    Alleen aan haar ideeen heb ik niet zoveel omdat zij van alles opgehangen heeft en wij een betegeld toilet hebben en ik niet in de tegels wil gaan boren (stel dat er een barst).

Vandaar dat ik benieuwd ben naar leuke ideeen.

En wie weet wonen we hier toch nog heel lang (wat niet te hopen is), dan hebben wij er ook nog extra plezier van....:)

4. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    denk dat je aan een wc weinig kan opleuken en dat dit ook niet nodig is. Meestal staan geen foto;s vd wc in een folder of op funda.

Verder idd niet teveel je best doen. Als het maar schoon is en vooral niet te vol. Dan kunnen mensen er weinig ideeen bij krijgen.

suc6 met de verkoop!

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ons huis heeft heel lang te koop gestaan. Pas toen we het leger maakten en juist veel "opsmuk"weg hebben gedaan, begon het te lopen met de kijkers.

De 2e makelaar die we inhuurden (en die uiteindelijk ook heeft verkocht) zei ook: je moet het juist ontdoen van allerlei drukte en persoonlijke spulletjes, zodat mensen er wat gemakkelijker hun spullen in kunnen plaatsen. Te vol en te druk maakt, dat veel mensen daar niet doorheen kunnen kijken.

Succes met de verkoop!

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Less is more!

Wij hebben ons huis net verkocht (binnen een week:$) en ik heb er juist spullen uitgehaald voor de foto's en bezichtiging, ondanks dat we al niet veel prullen hebben.
    Gewoon basic met een paar planten in de vensterbank is prima! Zet voor de leuk anders nog een bos tulpen op tafel ofzo, maar echt dingen toevoegen in de wc enzo zou ik echt niet doen! Kijkers moeten kunnen voorstellen hoe ze het gezellig willen maken met hun eigen spullen. Als er teveel persoonlijke dingen enzo zijn dan wordt dat al lastiger.

7. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Mijn tip: leger maken, niet voller! Alle persoonlijke spullen weg, speelgoed opruimen en eventueel de box weg halen bij de foto's!
    Wij hebben ons huis binnen 2,5 maand verkocht, hadden mooie foto's! Hetzelfde huis in de straat staat nu al een jaar te koop!

suc6 met alles, ik hoop dat je snel verkoopt!
    kus miek

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb nu 3 keer een huis verkocht en wat iedereen al zegt: leger maken. Haal er zoveel mogelijk stoelen uit, eventueel wat kasten etc. Ik haalde zelfs eetkamerstoelen weg. Het moet ruimtelijk en groot lijken. Alle persoonlijke dingen weghalen, mensen moeten het idee krijgen dat ze hier makkelijk in kunnen trekken. Alles neutraal houden. Je kunt wel bv. een paar mooie warme kleuren nieuwe handdoeken bij de HEMA halen (deed ik altijd) en daar een stapeltje van maken in de badkamer en het toilet. Leuk zeepje erop leggen.

Zorg ervoor dat je geen overdreven geuren in huis hebt! Dus alle Brise, potpourri en weet-ik-wat er allemaal uit doen, en de boel voor een bezichtiging gewoon goed luchten dat het fris ruikt. Zorg voor een een vers bosje bloemen. Als je iets in de vensterbank wilt zetten, zorg er dan voor dat je twee van dezelfde potten haalt. Heel raar, ik heb er een hekel aan, maar schijnbaar vindt 80% van nederland de inrichting van "Eigen huis en tuin" leuk, dus alles symmetrisch. Idem met lampen.

Voor een bezichtiging afspreken met de makelaar wie de lampen aan gaat doen. Een huis ziet er veel warmer en gezelliger uit als je binnenkomt met een aantal lampen aan, en het scheelt echt als je niet een donkere slaapkamer of hal binnenloopt.

Hmm kan even niets meer bedenken op dit moment.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ons huis gaat binnenkort ook de verkoop in en ik ben het juist zo leeg mogelijk aan het maken.
    Ik vind een leeg toilet ook veel netter tonen dan met allerlei prullaria aan de muren, op planken etc., dus ik zou het lekker zo houden als je het hebt.
    We hebben 2,5 jaar geleden ons vorige huis verkocht, toen heb ik ook zoveel mogelijk weggehaald. Aanrecht helemaal leeg, badkamer leeg, stoelen beneden weggehaald, hondenmand in de schuur en bijv. de kinderwagen stopte ik in de auto, allemaal weg.
    Verder zorgde ik altijd voor een bosje verse bloemen. En dat hoeft niet veel te kosten, bijv. een bosje rozen van 3 Euro die ik in een vierkante glazen vaas deed, toont eenvoudig, maar leuk.

10. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Maar ons 'probleem' is juist dat het te leeg is:cool:, zelfs de makelaar zegt dat er iets bij 'moet'.....

Er hangt ook niets aan de muren, er staan weinig accesoires in ons huis zelf. En omdat ik het juist niet voller wil maken maar wel sfeervoller wilde ik met deze ruimtes iets doen.

Vandaar wat tips gevraagd:)

(om een indruk te geven; wij hebben een garagebox van mijn moeder vol met spullen gepropt om ons huis zo leeg mogelijk te maken);)

11. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Dan zou ik in de wc eventueel een zeepketting hangen en in de badkamer een mooie gekleurde badmat neerleggen.
    Zou het niet met onzin dingen volproppen.

Ons huis staat ook te koop, haal bij een bezichteging idd een aantal spullen weg/uit het zicht. Kindertafeltje en stoeltjes en het keukentje gaan dan de berging in. De badkamer ruim ik ook leeg. badspeelgoed gaat de kast weer in en op het plankje staat mijn collectie rituals spulletjes.
    En die bos bloemen staat er sowieso elke week. ;)
    En kijk nu even naar rtl4 daar is die goudkust kerel met zijn mooie huisinrichting tips,hahaha

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik zou de WC echt leeg laten. Misschien dat je in de badkamer wat gekleurde handdoeken kunt ophangen ofzo, maar ook niet te veel.

Wij hebben ons vorige huis ook zoveel mogelijk leeg gehaald. We hebben er echt 3 kasten uit gehaald (appartement van 70m2, dus dan is 3 kasten veel ;)). Die woning is toen ook verkocht aan de eerste kijkers, al was dat natuurlijk ook gewoon geluk hebben.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Oh, haha, te leeg, ja meestal is het te vol. Zou inderdaad net als hierboven gezegd gewoon simpel aankleden met een mooi handdoekje in de w.c. (of een gastendoekje van Pip als dat bij je interieur past). In de badkamer misschien een klein stapeltje mooie handdoeken met een zeepje er op en heb je niet nog wat in de garagebox om aan de muur te hangen? Anders hebben ze vaak bij Ikea of de Xenos wel gewoon een simpel canvasding met een bloem er op of weet ik wat.
    De foto's van de kinderen laat ik gewoon hangen hoor, bij het vorige huis ook gedaan.

14. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Een zeepketting is idd. een leuk idee, simpel en eenvoudig.

Wat leuke handdoekjes/gastendoekjes aanschaffen en ik ben klaar denk ik.
    Net even een mooie plant gekocht voor op het balkon, ziet er ook gelijk een stuk gezelliger uit.

Ben er klaar voor!

Bedankt voor het meedenken!:)

Deel Deze Pagina