Moederdag: knutselwerkje of ook een kadootje

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door iMum, 6 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    918
    903
    93
    HIer een knutsel van de kinderen en ze mogen die dag samen met papa iets lekkers koken :D
     
  2. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.494
    5.160
    113
    Vrouw
    Alleen knutsels. Ik hou er niet zo van dat alles zo commercieel gemaakt wordt. De jongste dochter kon niet wachten met geven. Ze kreeg het vrijdag voor de vakantie mee en dan duren 2 weken wel erg lang. Afgelopen zondag heeft ze het dus al gegeven. Er staat een mooi versierd potje met een groeiende zonnebloem te prijken in de vensterbank.
    De leraar van de oudste dochter is het vergeten dit jaar, kan hem ook geen ongelijk geven met alles wat ze moesten inhalen na de lockdown. Oudste zoon zit op de middelbare, en de jongste zoon is 1 dus die weet van niks
     
  3. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.553
    6.246
    113
    Ik had ook niet verwacht dat de jongste wat op school zou maken. Juf zat in quarantaine, kinderen zijn 3 weken niet naar school geweest, op de dinsdagen na, dan hebben ze een andere juf. De week voor de vakantie zijn ze ook maar 3x naar school geweest, maar evengoed hebben ze wat gemaakt. Ze heeft wel al verklapt dat t iets met dromen heeft te maken en je het op kan hangen. :roflmao:.
     
    Aries en Saartje33 vinden dit leuk.
  4. Jinxx

    Jinxx Fanatiek lid

    12 jan 2014
    1.934
    916
    113
    Hoezo dat? Ze voorspellen 24 graden en inderdaad wel wat regen, maar dat is toch geen reden om de hele dag binnen te zitten?
     
    Zulema vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Absoluut ook kadootje.
    Mijn oudste vindt dit ook leuk om te geven. Zoekt zelf bloemen uit :)
     
    Sado vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier is er heeeeeel veel regen voorspeld hoor
     
  7. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.967
    113
    Vrouw
    Er wordt hier hagel en onweer verwacht. Maar ik hoop dat het mee gaat vallen
     
  8. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    Alleen een knutsel. Kado vind ik ook echt niet nodig.

    Met mijn eigen ouders gaan we altijd een dagje weg (zussen en ouders, zonder aanhang en (klein)kinderen).
     
  9. Jinxx

    Jinxx Fanatiek lid

    12 jan 2014
    1.934
    916
    113
    Ohh oke! Maar zal vast niet de hele dag zijn toch? Als ik nu bij zondag kijk staat er bij ons een wolkje zonder regen. Hopelijk blijft dat zo :thumup:
     
    Oilell vindt dit leuk.
  10. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als ze op school iets maken, krijg ik een knutsel. Anders een knuffel en een kus. Prima, ik heb ook niks met moederdag. Verzonnen door nazi's en gekaapt door de commercie. Verplicht gedoe. Ik ben blijer met een spontane blijk van waardering.
     
    Saartje33 en TotalBella vinden dit leuk.
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Knutsel!
    Voor mn verjaardag heb ik t liefste een mooie tekening (ook van mn neefjes bijv) ipv een cadeau. En die bewaar ik ook.

    Maar als mn dochter t zou kunnen zou ze me met liefde de heeeeeele dag in de watten leggen. Echt een verzorgend type. Die zou t liefste je koffie willen maken en je boterham willen smeren, ach komt nog wel. Eerst maar onder begeleiding.

    Ik krijg ook echt om de haverklap cadeautjes van dr. Al is t een bloemmetje uit t gras. Bij de bloemist wil zij die bloem voor mama kopen, ook met dr eigen centjes (maar liever dat papa die koopt en zij mag geven...centjes zijn dr wel heilig).

    En huilt tranen met tuiten als een nieuw kindje op school een hartjes ballon krijgt in t welkomspakketje want zij wil er ook een "om aan mama te geven". Als ze iets moois of liefs ziet, wil ze t aan mij geven.

    Nou t liefste heeft deze mama gewoon een dikke knuffel met twee van die armpjes in je nek en een schaterlach. Gelukkig krijg ik die heeeeeeel veel!
     
  12. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.871
    15.311
    113
    Ahhh, leuk, he! Mijn man koopt regelmatig samen met onze oudste een bosje bloemen voor mij. Meestal kiest ze paars, want “dat vindt mama zo mooi” (stiekem is het haar eigen lievelingskleur ;))
     
    Kolibrie2 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  13. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Hier een knutselwerkje. Al heb ik deze al gekregen van J. Hij kwam er dinsdag mee thuis uitpakt en wel:rolleyes::roflmao:
     
  14. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik krijg altijd knutselen van de kids (doet opvang en school) en dan van mijn man een bos bloemen ofzo. Dit keer krijg ik ook een mombag maar dat is omdat ik die zelf heb gekocht en gisteren binnenkwam en dacht nou ja, dan geef ik hem mezelf op een gelegenheid :roflmao: Slaat nergens op natuurlijk heb ik gewoon zelf gekocht , uitgezocht en betaald :p
     
  15. DisneyMama

    DisneyMama Bekend lid

    7 nov 2013
    726
    371
    63
    Hier krijg ik een uitslaapochtend want de kinderen zijn logeren . In de middag krijg ik knutsels en een lamp die ik samen met m'n man heb uitgezocht..
    We doen altijd wel een kadootje met moeder/vaderdag maar zoeken dat samen uit en meestal is het iets functioneel zoals keukenspullen of iets voor in huis.. Kids vinden het leuk om te geven maar zijn wel dingen die nodig/gewenst zijn..

    Morgen gaan we alvast naar m'n schoonmoeder (zo spreiden we de kinderen daar) en mijn moeder heeft 't al per post gehad, zij krijgen beide een foto van de kleinkinderen op aluminium..
     
  16. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.358
    5.622
    113
    Voor mij betekent moederdag het krijgen van een schoolknutsel van de kinderen. En dat ik die dag geen huishoudelijke taken hoef te doen :)

    Ik ga die dag naar de verjaardag van mijn zus. Mijn moeder is er dan ook. Mijn zus geeft mijn moeder altijd een uitgebreid pakket. Ik nooit iets. Tja, ik maak altijd duidelijk wat moederdag voor mij betekent. Dan ga ik geen uitzondering maken als iemand anders wel iets geeft en ik anders met lege handen aan zou komen.
     
  17. Zulema

    Zulema Fanatiek lid

    8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Mijn dochter koopt elk jaar iets van haar eigen geld, gewoon iets kleins als een douchegel, maar zo schattig. Terwijl dat voor mij helemaal niet nodig is.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  18. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Mijn oudste zit in groep 5. Hoorde ik gister dat ik opeens geen knutselwerkjes meer krijg... Jammer ik dacht dat dat de hele lagere schoolperiode was.
    Ik vind het zo'n leuk idee dat ze echt even bezig zijn met iets leuks voor hun moeder.
    Ontbijtje doen we iedere zondag wel gezellig, dus dat is niet iets speciaals. Eigenlijk wel jammer.
    Cadeautje hoeft voor mij niet. Man vraagt het wel, maar dat vind ik dan niet zo leuk. Veel leuker als de kinderen zelf iets verzinnen.
    Zo heeft onze zoon voor vaderdag eens een schroevendraaier en hamer bedacht voor papa. Geweldig vind ik dat soort dingen.

    Eigen moeders krijgen iets voor de tuin. En ik knutsel met mijn dochter vaak nog wel wat voor ze.
     
  19. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.333
    113
    #39 Adje, 7 mei 2021
    Laatst bewerkt: 7 mei 2021
    Ontbijt op bed, knutsels (van de jongsten), extra vertroeteld worden (dan wordt er bv koffie voor me gezet, of ik krijg een massage van jongste dochter), ik hoef niet te koken en ik krijg zeker weten een cadeau.
    En dat laatste regelt man. En nee, ik ben niet zijn moeder, maar wel de moeder van zijn kinderen. Dus die extra waardering krijg ik dan ook, net als hij die van mij krijgt op vaderdag, omdat hij de vader van mijn kinderen is.
    En soms krijg ik ook nog iets van de oudsten. Geurtje, chocolade, doucheschuim oid. Super lief!

    Zo maakt mij vader ook nog steeds ontbijt op bed voor mijn moeder met moederdag en krijgt ze van hem ook een cadeautje ook al zijn wij al tig jaar het huis uit.
     
    marloes80, Sado en Neuzeke vinden dit leuk.
  20. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.254
    7.820
    113
    Gelderland
    Zo doen wij het hier ook.
     
    Sado vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina