Jammer TS! Ik heb zelf duidelijk aangegeven (tijdens mijn zwangerschap al xD ) dat ik de nooit gekochte kados wil hebben. Ik vind Moederdag vanuit de kinderen, niet vanuit de partner met een portemonnee (mijn mening). Mijn man heeft mij laten uitslapen, ontbijten gemaakt en ik kreeg een foto van onze prins. Hij had een rompertje aan met i love mama. Toch 'iets' gekocht (foto laten afdrukken) maar dat werd geaccepteerd door mij hahaha. Hier krijgt papa ook zoiets terug..
Dan heb jij geluk. Mijn man is niet zo van het zomaar cadeautjes geven. Daarom vind ik die ene dag per jaar belangrijk.
Dat kan.. Wij denken er wel aan op andere dagen. Ik weet dat ik geluk heb met mn vriend. Hij is ontzettend attent en niet alleen met kado'smaar ook andere dingen. Hij heeft ook wel es stiekem t bad gevuld,kaarsjes aan gedaan en rondom t bad gezet.Wijntje ingeschonken en gezegd dat hij de kleine op bed zou leggen en mij uren in bad laten zitten...
Dit dus.. En idd het hoeft (mag) geen (veel) geld te kosten.. En de meeste kinderen vinden het ook leuk om te doen.. Ik weet nog goed dat wij als kinderen weken zenuwachtig waren, Vind mama het wel leuk? Gaat mama het kadootje al vinden? En vooral de blije mama als ze het kadootje kreeg. Dit geld natuurlijk ook voor papa's
eeehm... MIS, gelukkig heb ik een soortgelijke relatie met mijn partner als BuffySummers, we verrassen elkaar regelmatig met leuke spontane dingetjes, waardoor we elkaar keer op keer laten weten hoeveel we elkaar warderen als partner en mede-ouder van ons kind. En nu snap ik dus ook de lading van zo'n dag als moederdag, als je 364 dagen geen waardering krijgt is het inderdaad zuur als je de 365e dag ook geen waardering krijgt. Die hetze erbij van de comercie maakt 1 en 1 = 2. Dan vind ik het wel jammer voor alle dames die dus eigenlijk niet terleurgesteld zijn in die ene dag, maar eigenlijk dus in alle dagen van het jaar. Als mijn gevoel van waardering af moest hangen van 1 dag zag het er niet best uit voor onze relatie...
Nee idd...Ik ben blij dat wij niet zo een relatie hebben. Maar het is idd wel echt ka uu tee als je vriend je echt nooit verrast en dan al helemaal niks doet op moederdag... maar goed misschien is dan een goed gesprek meer op zijn plaats?
Jullie vieren ook geen verjaardag zeker. Dat JIJ moederdag onzin vind mag, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat andere vrouwen dan niet teleurgesteld mogen zijn. Of dat ze ineens nooit waardering krijgen van hun man . Jouw mening is niet meteen een feit. Ts is teleurgesteld omdat haar man niet eens even een klein knutseldingetje heeft gemaakt met hun dochter, daar is niks commercieels aan want cadeau's hoefde ze niet eens. Of je het er nou mee eens bent of niet, hoe moeilijk is het om een keer mee te leven met iemand die teleurgesteld is ook al vind jij dat onzin.
Ik zeg alleen dat ik denk dat de verwachtingen veel te hoog liggen bij veel vrouwen. Daarbij waren er net een aantal dames die te kennen gaven dat hun man niet attent is..daar ging dat over. Wij vieren wel verjaardagen maar dat vind ik toch iets anders. En ook daarbij maken wij duidelijke afspraken zodat we beide geen verkeerde verwachtingen hebben.
Om even in te gaan op buffysummers en deerne: agree! Als je weet dat je man het hele jaar door niet aan attente gebaren doet en dagen als Moederdag vergeet, waarom dan nog teleurgesteld zijn. Je had het kunnen verwachten. De meeste hier hebben echt te hoge verwachtingen van een man die ze, als het goed is, langer dan gisteren kennen... Dit soort gezeik krijg je dus van commerciële dagen als Moederdag en valentijnsdag. Teleurgestelde vrouwen omdat hun man er niet aan gedacht heeft
Hmm.. herkenbaar! Ik mag bijna bevallen van de derde dus hij doet de boodschappen. Daar heb ik op geschreven 3 dozen bonbons (mezelf, moeder en schoonmoeder)en zo n blikje danerolle Kinderen hadden op de psz en school wat geknutseld. Dan knutsel ik nog wat met de kinderen voor de oma's en haal voor hun een cadeautje. Eerste jaar had ik ook wat ingeslikte tranen. Maar berust me er nu maar in. En geef gewoon opdracht wat er moet gebeuren.. croissants in de oven, cadeautjes liggen daar en daar.. enz. Maar snap je teleurstelling had ik het eerste jaar ook.
tja hier moet ik ook flink laten blijken wat ik verwacht. want anders is er teleurstelling. zo had hij op mijn verjaardag mijn cadeau niet in gepakt en gewoon op de kast neergezet. heb hem er ook echt een paar keer aan herinnerd omdat ik wist dat hij echt niet door had dat het moederdag was. moet ook ieder jaar zorgen dat hij wat voor zijn moeder heeft hihihihi.
Jeetje wat een reacties op mijn bericht! Ik heb ze allemaal doorgelezen. Sommige vind ik best wel hard. Nee, ik ben inderdaad zijn moeder niet en het is commercieel maar een beetje waardering kan geen kwaad toch. Ik ga echt niet boos worden of van tevoren aangeven wat ik moet hebben, maar iets kleins had best gekund. Ik heb het eens op gezocht wat Moederdag betekend. En op Wikipedia staat letterlijk; wordt gevierd ter ere van het moederschap. Moeders wordt dus verwend. Dat kan je natuurlijk zo groot maken als je zelf wilt. Van mijn eigen moeder kreeg ik een bosje bloemen. Hij heeft er niet echt aan gedacht. Ik heb gezegd dat ik het jammer vind en dat hij volgend jaar echt met die kleine aan het knutselen moet. Ben er niet boos om geworden. Van een kdv heb ik niets gekregen want mijn man heeft geen werk en hij past op. Dus tijd zat voor een kadootje zou je denken.... Voor Vaderdag krijgt hij gewoon een klein iets. Denk dat ik aan de vingerverf ga met die kleine.
Het zal aan mij liggen: Maar als er geknutseld MOET worden en als er iets gekocht MOET worden, dan hoeft het voor mij niet meer hoor. Het gaat toch ook om enige vorm van spontaniteit? Daarom vind ik het zo dubbel. Ik bedoel, ik vind moederdag best leuk, maar niet als ik iets zou krijgen wat tegen wil en dank gemaakt of gekocht is. Als man is het ook niet makkelijk natuurlijk: sommige vrouwen die roepen: commerciele onzin, maar ondertussen stiekem wel iets verwachten...
Ik heniet alles gelezen, maar ik lees hier wat over 'hinten' dat het moederdag was. Mijn man zou het ook zijn vergeten. Ik heb hem heel duidelijk gezegd dat ik heel teleurgesteld zou zijn als hij niet iets zou regelen met moederdag. Ik heb dus een prachtig knutsel gekregen, een mok met de kleine erop een heerlijk ontbijt en lunch Gewoon duidelijk aangeven wat je verwacht. Hinten helpt niet bij mannen
Belachelijk zeg! Zelfs ik als "bijna-mama" heb een ontbijtje op bed gehad... Eens kijken of hij wat zegt als het vaderdag is.
Ik zeg op z'n minst een kaartje names kindlief, kost bijna niks en een krabbeltje van kindlief is hardstikke leuk om te bewaren en wat chocolaatjes! Ik zeg tip voor volgend jaar, leen z'n pinpas en verwen jezelf