Moederdag, niets gekregen helaas

Discussie in 'De lounge' gestart door Xellepel, 11 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Daar is toch geen lol aan? :)

Plus... In veel relaties maakt het toch niet met welke pinpas je betaalt?
    Meeste mensen zijn getrouwd en/of hebben een gezamenlijke rekening :)

2. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Vorig jaar was mijn aller eerste moederdag
    Stiekem hoopte ik natuurlijk wel op iets leuks van dochter samen gemaakt
    Met vriend....al was het maar een tekenpapiertje met een verfhand afdruk van me dochter, maar ik moest hem zowat aansporen om iets te maken....dan is de lol er oook snel vanaf als ze het niet uit hun zelf kunnen bedenken...

Dit jaar heeft mijn moeder samen geknutseld met me dochter en heb ik dus
    Een heel leuk moederdag cadeautje gekregen :)

3. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    hier ook de 1e Moederdag mijn man is ook niet zo romantisch en zo dat hij aan dit soort dingen denkt/waarde hecht..

ondanks dat heft hij samen met mijn dochter chocolade gekocht hij weet dat ik dat ik daar gek op ben.

hij zei wel geprobeerd te hebben iets met bv een tekening of afdruk of zo van/met dochtertje te maken , maar ze vind dat gedoe vreselijk en een afdrukje van hand of voet wil niet echt lukken.

zelf heb ik voor zijn verjaardag een paar maandjes terug ook geprobeerd iets te maken voor hem maar met het proberen te maken van de afdruk was het huilen en drama bij dochtertje.:( ( nou dan is het niet leuk als je weet dat het drama is om iets te maken met haar) ze is nog te klein.

de knutsels enz.. die komen wel als ze groter is. :)

en bv ontbijt op bed of zo daar doe je mij geen plezier mee want in de ochtend eet ik niet echt veel alleen een plak ontbijtkoek.

het gaat om de waardering en verder hoe en op welke wijze die in gevuld wordt maat niet zo veel uit.

maar ik snap wel hoor ts dat je het jammer vind en graag een waardering had gehad.

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dit is hoe ik er over denk:

Het gaat om het gebaar. Of je nu iets krijgt van € 100,- of en handjevol zelfgeplukte madeliefjes, in beide situaties is er stilgestaan bij het feit dat je moeder bent en daarom wel iets extra's verdient.

Ja, eigenlijk horen de kinderen dat te doen en kleine kindjes kunnen nog niet veel, maar daarom is het juist de taak van de vader, om er wat van te maken. Zo geeft vader het signaal, dat het een belangrijke dag is en dat mama in het zonnetje gezet hoort te worden. Dat krijgen de kinderen mee! Als vader er geen zak aan doet, dan krijgen de kinderen dat óók mee en zullen ze in de toekomst ook niet geneigd zijn om iets met die dag te doen. In mijn ogen is het de taak van de vader (en voor vaderdag is het de taak van de moeder) om de kinderen te leren wat moederdag inhoudt.

TS, ik denk dat er nog hoop is! Mijn man was het eerste jaar (de eerste twee volgens mij) ook zo. Tot ik hem bovenstaande heb duidelijk gemaakt. Vorig jaar mocht ik uitslapen kreeg ik een ontbijt op bed. Héérlijk! Kost ook niks extra, dus niks commercieels aan.
    Dit jaar kreeg ik zaterdag een heel mooie bos bloemen. Van de jongens een knutselwerkje van school/KDV en als cadeautje erbij wat leesvoer (2 magazines). Mijn man heeft er ook echt een momentje van gemaakt. De jongens kwamen met hun cadeautje, de gedichtjes moesten voorgelezen worden, heel leuk allemaal!

5. Astre

Astre Niet meer actief

Mijn man was het de eerste keer ook vergeten en dat heeft hij gemerkt :x. Ik vond hem echt een ontzettende eikel! Zijn reden was dat hij niet wist dat we aan deze commerciële ongein deden?!? Ik zou al heel blij zijn met een ontbijtje en een knutselwerkje.

Maar goed hij heeft er duidelijk van geleerd en het jaar erop heeft hij een maand lang meerdere avonden per week staan timmeren en verven om iets geweldigs voor me te maken. Ook de jaren erna doet hij vreselijk zijn best. De boodschap is het eerste jaar goed overgekomen ;). Er is hoop!

6. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is dat mijn zoontje 1 middag naar de BSO gaat en dat ze daar iets geknutseld hadden maar op school werd er niets aan gedaan!!
    Dat is toch vreemd?
    Hier gelukkig thee op bed en ik mocht lekker blijven liggen. Prima moederdagkado.

7. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Wat een onzin om te roepen ik doe niet aan dat commerciele gedoe.. En ik ben toch zijn moeder niet. Ik vind dat je als man best een blijk van waardering mag laten zien aan de moeder van je kind(eren) hoeft echt geen duur cadeau te zijn. Maar een lekker ontbijtje en een kaartje oid
    Mijn vriend is niet eens de vader van mijn zoontje en is zonder mopperen met hem opgestaan om ontbijt te maken.

8. Verox

Verox Niet meer actief

Toch wel fijn, een topic met "lotgenoten".
    Want wat voelde ik me rot de ochtend van moederdag.

Ik had niet veel verwacht.
    Ik had mezelf al een cadeautje gekocht, dat aan mijn partner verteld en mijn moederdagcadeautje de hele week zichtbaar op tafel laten liggen.
    De ochtend van moederdag vroeg ik aan hem of hij samen met mij op wilde staan omdat ik slecht geslapen had, en het immers ook moederdag was.
    Hij stond op om ons dochtertje te troosten en kroop weer terug in bed. :(

Ik heb even een potje staan janken in de keuken. Slecht geslapen, en in gedachten toch weer even bij ons Vlinder-dochtertje.

Toen hij later beneden kwam schrok hij wel van mijn emoties, en was hij hulpvaardig, maar er kon nog geen felicitatie vanaf...

Later heb ik het er met hem over gehad, en hij had mijn verzoek om hulp s ochtends gewoon niet gehoord. Ach ja... ik had hem gewoon nog een keer moeten vragen dan was mijn dag heel anders begonnen.

Mijn dag kwam nog goed, dankzij lieve woorden en cadeautjes van (schoon-)moeder en zus, en een welgemeende excuses van mijn partner.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    #209 Zoe123, 14 mei 2014
    Laatst bewerkt: 14 mei 2014
    Ik heb de overige reacties niet gelezen, maar hier ook zo'n man...
    Ondanks de herinnering in de agenda en het feit dat ik 2 dagen eerder nog heb gezegd: koop een kleinigheidje...nee hoor, toch vergeten!:x En het is niet de eerste keer dus ik vind het echt reeeete irritant! Lekker voorbeeld is dat voor de kids.
    Ik heb hem dus iets laten inpakken dat nog ongeopend in de kast lag(iets van bodycreme), zodat hij toch ook wat kon geven.

Het is niet alleen rete irritant, ik ben er ook wel een beetje verdrietig van.
    Mag het een keertje, 1 keer per jaar??
    Het gaat uiteraard niet om een kado, maar om het samenzijn, samen moederdag vieren, als ouders samen met je kinderen.
    :(

Natuurlijk wel prachtige knutsels van de kids gehad, en daar draait het uiteindelijk natuurlijk ook om.

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Alleen de eerste pagina gelezen... ik dacht ook hetzelfde als mirell.

Ik heb een heel schattig schilderijtje van mijn dochter gekregen, een ontbijtje op bed en we zijn later die dag uit eten geweest. Mijn moederdag kon niet meer stuk. Echt lullig van je man :(

Deel Deze Pagina