Niet leuk! Helemaal omdat het de eerste keer is dat je moederdag als moeder meemaakt. Hier vorig jaar ook niets gehad, zowel gastouder als man hadden niets gemaakt met zoon. Erg boos om geweest, en dit jaar is het kwartje gevallen De jongens hadden beide een knutsel van het kdv, en man had met de kindjes een canvas geverfd met handjes. Zo leuk!
Hopmarjanneke zegt toch ook dat om het idee gaat, eerst beloven en dan niet doen.. Ze zegt nergens dat ze verwacht dat hij haar de hele dag gaat pleasen?!
Hier altijd een knutsel van de kinderen,van vriend krijg ik nooit iets want ik ben toch niet zijn moeder, in het begin kocht ik altijd wel wat voor hem maar daar ben ik ook maar mee gestopt. Vind ik wel jammer maar ja
Tja, de een doet er wat aan en de ander niet, maakt niet uit, moet iedereen zelf weten. Wel ga ik er vanuit dat je partner je dusdanig kent dat hij (of zij) weet dat je een gebaar op die dag waardeert. De partner kan het kind begeleiden in het cadeautje geven. Mijn vriend gaf namens de kleine vorige jaar (eerste moederdag) een nogal praktisch cadeau wat ik liever op mijn verjaardag had gehad. Een bosje bloemen had ik leuker gevonden. Dit jaar toch de bloemen gekregen en een kind gerelateerd boek en ook nog ontbijtje op bed voor ons drietjes en een mooie kleurplaat. Best wel dubbelop. Het gaat ook niet om het krijgen, maar dat er even stilgestaan wordt bij het moeder zijn. En kleine kinderen kunnen zelf niet iets voor moeders doen, dus daar ligt dan toch een taak weggelegd voor de partner. Trouwens er zijn een heleboel dagen waarvan je zoiets kan hebben 'joh, moet dat nou?'. Ik noem er een paar: Warme truiendag Dag van de slaap Dokterassistentedag Secretaressedag Dag van de coach Burendag en jawel er is zelfs een Wereldtoiletdag TS ik begrijp je teleurstelling en zou dit gewoon bij je partner aankaarten. En laat de kleine wat leuks maken met vaderdag en koop iets lekkers voor bij de koffie. Dan snapt ie misschien dat het leuk is.
Ook hier een grote NIETS zoals gewoonlijk. Ben nu ook best kwaad op mijn man. Ik zei er net wat van op een felle toon. Eerst doen alsof hij zich schuldig voelt en dan zo'n rotopmerking. Zegt ie "ik heb wel wat voor je; mijn pik in een strik". En in de deuk dat hij ligt om zo'n belachelijke grap. Pff ik kan er niet om lachen getverrr
Toen onze meid zelf niks kon maken, kocht mijn man wel iets. Meestal een bos bloemen of een mand met planten voor buiten. Op mijn eerste moederdag kreeg ik het cadeau echter de dag van tevoren al. Best wel een teleurstelling, omdat ik me echt op moederdag zelf had gericht. Maar ik was wel heel blij dat hij er iets aan gedaan had. Zeker omdat al zoveel jaar moederdag aan onze neus voorbij was gegaan, het was dus extra beladen. Vanaf dat onze meid op de psz zat, werden er moederdagknutsels gemaakt. Toen zijn we gestopt om voor elkaar een cadeautje te kopen.
MamaEva: Ik vind het eigenlijk wel een klein beetje logisch dat je toch wel iets kleins had verwacht.. Eigenlijk ben je nu al mama, je draagt toch jullie kindje bij je.. Heb vandaag ook niks gekregen voor moederdag, ben morgen 36 weken zwanger. Had toch eigenlijk wel een beetje gehoopt op een kleine verrassing. Vind het eigenlijk ook wel een beetje jammer dat ik tot nu toe niks in mijn zwangerschap heb gekregen. Een 'simpel' leuk kaartje of iets dergelijks zit er helaas niet in, vind ik toch best jammer.
ik heb mijn 1e en 2e moederdag ook niets gekregen, en daar ben ik best pissig over geworden. vind die dagen juist zo leuk, ook al slaat het eigenlijk nergens op. dit jaar dus wel wat gekregen
Mijn eerste moederdag, kadootje gehad, ontbijtje, lieve knuffels, en ik kan er niet van genieten met m'n pnd, morgen eerste keer psych, mooiste kadootje voor mij zou zijn dat ik een beetje zou kunnen genieten van m'n meisje.
Weet je, tuurlijk is het lomp van je man , maar het mooiste van moederdag is voor mij niet de cadeautjes, maar het besef en de dankbaarheid dat ik het geluk heb om moeder te mogen .....mijn 3 meiden zijn mijn grootste cadeau's ever(de laatste zin heb ik geleend van iemand maar geeft precies aan hoe ik het voel). Er zijn wel veel onattente mannen viel me op.
Ik snap je teleurstelling, wat een hork, die man van je! In ieder geval jou laten uitslapen en/of samen ontbijten was toch niet te veel gevraagd?! Ik hoop dat hij het volgend jaar wel snapt!
Heel herkenbaar! Mijn 1e en 2e moederdag niks gekregen! Was erg teleurgesteld ... Nu vandaag stonden er 2 kado'tjes. Van beide kids 1 en een knutsel van peuterspeelzaal. Erg blij! Dan voel je je gewaardeerd! Het kan dus wel!! Maar praat er wel over! Ook al is het een knutsel of kaartje! Gaat om het gebaar
Nou wat een vent zeg! Dit keer moet ik zeggen, had manlief ook niets voor me gekocht maar dat snap ik wel. Er komt momenteel zoveel op hem af (heb bekkenklachten waardoor hij zo'n beetje alles in en rond huis doet) maar ik kreeg een lekker ontbijt en uiteraard van dochter een mooi knutselwerk. Hij hoeft natuurlijk ook niets te lezen, ik ben zijn moeder niet.
Mijn vriend had ook niets gedaan bij mijn eerste moederdag, zelfs geen ontbijtje. (Dochter was ook pas een week oud) ik was heel erg teleurgesteld. Hij schijnt dat van thuis uit nooit te hebben meegekregen, achteraf dus begrijpelijk dat hij er niet aan dacht. Ik heb de jaren erna wel steeds moeten zeggen wat ik van een moederdag verwacht. Cadeautjes geeft hij soms wel, soms niet. Ik vind de tekeningen en knutsels van de kids toch het leukst.
Tuurlijk zou ik een knutsel o.i.d. wel leuker vinden, maar ik ga er niet verontwaardigd over doen als ik niets krijg.. Ik zou dolgraag nu m'n meisje in m'n armen hebben, of dat m'n vriend in ieder geval vandaag thuis was gebleven om me er een beetje doorheen te slepen (maar die ging, logisch, naar z'n eigen moeder) of dat ik zelfs maar even bij mijn eigen moeder langs kon gaan in plaats van duizenden kilometers afstand tussen ons in te hebben. Wellicht dat ik daardoor een vertekend beeld heb en die cadeau's me echt geen hol kunnen schelen, ja.
Een dikke knuffel voor jou! En respect voor je, dat je wel begrip hebt voor je vriend die wel langs zijn moeder gaat. Ik hoop voor je dat je ooit in de toekomst de mooiste moederdagen zal beleven die je verdient.
Het is maar een cadeau of ontbijt op bed. Tuurlijk vind ik het leuk dat ik het heb gekregen, maar als het niet zo was dan was het niet zo. Er zijn zat mensen die heel graag moederdag hadden willen vieren, maar niet kunnen omdat ze ongewenst kinderloos zijn of hun kindje hebben moeten afgeven. Het mooiste moederdagcadeau dat jij hebt gehad zijn je kinderen. Daar kan geen ontbijt, cadeau of tekening tegen op. Geniet deze dag gewoon extra van je kids, knuffel ze nog eens extra en denk aan de mensen die dit ook heel graag hadden gewild.