Ik zou spontaan Vaderdag ook vergeten.... btw de mijne is ook zo'n hork...kon gister alles lekker zelf doen Gelukkig maakte mijn dochter me toch blij met een knutsel van het kdv.
Volgens mij heeft iedereen ook veel te hoge verwachtingen. Ik heb gisteren ook gewoon een was op staan hangen en 1 in de machine gedaan.. Boeiend. Mijn vriend doet gelukkig heel het jaar door dingen voor me en dat hoeft van mij echt niet perse op 1 dag omdat er iemand is die heeft gezegd dat het moederdag is En ik zeg dat ook tegen hem maar niet perse op zulke inmiddels commerciële dagen. Mijn zoontje zegt heel vaak tegen mij dat ik de liefste mama ben en tegen mijn vriend dat hij de liefste papa is! Dat is voor mij genoeg hoor.
Ieder zijn mening, maar ik vind het super fijn dat de vader van mijn kinderen mij deze dag wat extra verwend. Natuurlijk doet hij dat vaker (en andersom), maar voor de kinderen is dit een speciale dag en daar doet hij super leuk aan mee. En ik zie aan de kinderen dat ze daar van genieten, het is voor hen gewoon een feestdag. Geweldig toch?
We kunnen Moederdag met z'n allen geweldig of helemaal niks vinden, maar daar gaat het toch niet om? TS baalt omdat haar man er helemaal niets aan gedaan heeft terwijl ze dat wel verwacht had en dat vind ik heel erg sneu voor haar!
Ik zou er ook bijna een topic voor geopend hebben... Mijn man had ook niks gekocht of gemaakt met ons meisje.. en ja ik was daar teleurgesteld over. Het gaat gewoon om het idee dat hij even extra aan je denkt en waardering voor het feit dat ik een lieve moeder ben voor ons dochtertje. Zijn reactie: Je bent mijn moeder toch niet? En nog een reactie: Je mag altijd alles kopen van me, dus waarom op deze dag extra? Wat hij niet snapt is dat het om het idee gaat. Vriendinnen van mij hadden allemaal cadeautjes gekregen van hun man/vriend. En één vader had samen met zijn dochtertje een knutselwerkje gemaakt Dat vind ik zooo lief!
Waarom? Wat is nu de moeite van een ontbijtje maken, je vrouw laten uitslapen en de kinderen aan te kleden of helpen knutselen etc. Het HOEFT geen geld te kosten. Maar de gedachte dat je 1x in het jaar echt laat zien dat je je vrouw waardeerd, wat ze voor het gezin doet.
Zoals ik al eerder zei. Waarom moet dat perse op 'moederdag'? Wij hebben hier sowieso al de regel dat we omstebeurt uitslapen. Daarbij veel vrouwen weten hoe hun man is en hoe de meeste mannen zijn. Als je dan je verwachtingen niet bijsteld kun je idd enorm teleurgsteld worden..
Maar waarom perse op deze dag? Ik snap dat gewoon echt niet... Het is dat de maatschappij er zo'n ding van maakt. Daarom verwachten alle vrouwen wat.
Vraag me serieus af of al die terleurgestelde vrouwen hun vent wel elk jaar verwennen en in de watten leggen op vaderdag omdat hij de liefste papa is... Ik vind dit echt aanstellen, heb een leuke knutsel gekregen van mn dochter, gemaakt op / door het KDV. Dat is mij genoeg hoor, verder was het gewoon een normale zondag, vind het zo'n overdreven gedoe elk jaar! En daar bij, ik ben mn vriends moeder niet dus zou het echt belachelijk vinden als hij iets koopt of maakt voor mij. Als hij nou een voetafdrukje maakt of zoiets en dan in een lijstje aan zijn eigen moeder geeft is leuk, moet hij zelf weten. Sommige dames hebben inderdaad een veel te hoge verwachting, en ik vind dat hun mannen prima aangeven wat ze werkelijk kunnen verwachten op zo'n dag. Ik ga mn vriend ook echt niks geven of maken hoor voor vaderdag, dat is toch raar!! Hij is mn vader niet!
Helemaal mee eens hoor. Ik vind het maar geforceerd gedoe, te laten merken dat je elkaar waardeert hoeft niet perse op een dag dat iedereen het MOET doen Wel vervelend en jammer voor jou TS, dat het niet zo ging als je gehoopt had.
Persoonlijk heb ik ook niet zo veel met moederdag.. Maar ik vind dat als je een kindje hebt die nog niet naar school gaat (of naar kdv) en dus geen geknutseld cadeautje heeft.. Dat je dan als vader zijnde wel iets koopt (of maakt met het kindje) zodat hij/zij wel iets aan mama kan geven! Natuurlijk hoopt iedere moeder iets te krijgen op moederdag, en dat zou ook zo moeten zijn! Gekocht of geknutseld.. een ontbijtje of wat dan ook.. iets...
Maar waarom 'moet' dat? Wie zegt dat?? Iedereen spamt zn hele FB vol met wat ze gehad hebben etc dus teleuratelling als je niks krijgt. Want je ziet dat je vriendinnen 'wel' verwend worden.. @prinsessa @deerne85 gelukkig dames die me snappen
Ik snap ook niet waarom het perse op moederdag moet, wat is daar nou voor iets spontaans aan? Ik vind het vele malen leuker als mijn man zomaar op een dag na zijn werk met een mooie bos bloemen thuis komt oid. Dat is dan echt een verrassing! Wasjes ophangen enz.doet hij sowieso wel en zie ook niet in wat dit met moederdag te maken heeft. Vraag me dan ook af of vrouwen die blijkbaar zoveel waarde eraan hechten om wat waardering van hun man op moederdag te krijgen, dit buiten moederdag om wel krijgen? Snap anders niet waarom die drang dan zo groot is.
My point exactly! Mijn vriend brengt heel vaak chocoladr of bloemen spontaan mee uit zn werk. Dat vind ik vele malen leuker! Daarbij verteld hij me echt elke dag hoe mooi ik ben of hoe lief hij me vindt. Die waardering hangt voor mij niet af van moederdag hoor.
Al had het voor mijn part 'commerciëel cadeautjes geven dag' geheten whatever 't is gewoon leuk als je man je één dag per jaar (extra) laat blijken dat je een goede moeder bent voor jullie kind. En ja dat doe ik idd ook voor hem als het vaderdag is! GEWOON OMDAT HET LEUK IS En kan je wel met verhaaltjes aankomen van 'waarom op die ene dag, kan ook op andere dagen', nou dan is mijn antwoord: dat doe je toch niet. Want daar denk je dan niet aan. Ik vind het juist leuk dat er een moeder en een vaderdag is. En logisch dat winkels daar lekker aan verdienen. Als je het stom vindt, dan mag je dat van mij vinden. Ik vind het niet stom.