Julia sliep altijd redelijk goed. Maar sinds 2 weken is het helemaal mis. Ze kan weer brullen bij het in slaap komen of word in de nacht brullend wakker. Het in slaap komen lukt haar heel moeilijk. Overdag geeft het slapen helemaal geen problemen. Wat moet ik nu laten doen, haar gewoon laten huilen ? Om het moment huilt ze hard in haar bedje en ga ik (probeer ik) om elke 5 min naar haar toe te gaan en haar een speentje te geven en een aai over haar bol. Herkent iemand dit ? En heeft er iemand nog tips ?
Ja, herken het zeker. Bij Merel gaat het regelmatig zo en tijdens sprongetjes is het helemaal erg. Wij halen haar uit bed als ze zo tekeer gaat en gaan dan even naar een andere kamer en wiegen en zingen met haar. Dat werkt meestal wel goed. Ik zou niet laten huilen, wat heb je eraan? Jou kindje kan heel goed ook een sprong hebben (die rond 6 maanden is meestal heel heftig) en dan heeft ze echt mama nodig. Haar hele wereld staat op zijn kop, alles wordt anders en dat is heel verwarrend voor een baby...... Maar dat is mijn mening, ik ben absoluut tegen laten huilen. In mijn ogen laat je dan je kind barsten .
Het is voor mij ook een beetje tegenstrijdig. Troosten helpt niet. Zodra ze uit bed is wil ze alles weer ontdekken en is er niets aan de hand. Julia heeft de eerste 3 maanden heel veel gehuild. We zijn er toen achtergekomen dat even laten huilen voor haar heel goed werkte en ze ging leren zelf in slaap te komen. Maar nu werkt dat niet. Het is zoo lastig, vind het zielig om haar te laten huilen. Maar wil haar ook niet laten wennen dat ze bij iedere kik opgepakt word.
Luca heeft dit de afgelopen week ook gehad. Ik heb er aan toegegeven...ben naast zijn bedje gaan zitten (dat was ook goed voor hem) en steeds een klein stukje naar achtergeschoven tot ik op de gang zat...het werkte wel. Als hij 's nachts wakker werd, legde ik hem gewoon bij ons in bedje..ik wist toch dat het een periode was en weer voorbij zou gaan...sinds een paar dagen gaat hij weer zonder te huilen slapen en slaapt ook weer gewoon door. Ik vond het zielig om hem te laten huilen...als hij 's nachts wakker werd stond hij al klaar met zijn beertje in zijn handjes om bij ons in bedje te komen liggen.