15 maanden en niet meer willen slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Magickwings, 20 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Ons dochtertje is altijd een heel goede slaper geweest. Maar sinds twee maanden is het echt een drama.....

In februari is ze twee weken heel ziek geweest, sindsdien is ze ook heel vaak niet lekker, koorstig, diarree. In de afgelopen twee maanden is ze 6x ziek geweest met steeds over de 40 graden koorts.

Zo'n ziek moppie laat je natuurlijk niet helemaal overstuur in bedje huilen, dus we zijn van troosten, naar 's nachts rondlopen met haar, naar bij ons in bed slapen gegaan (tja, na 4 weken moet je wat om zelf aan je slaap te komen).

Maar nu wil ze ook tussen ons in niet meer slapen. Rond 19.30 gaat ze naar haar eigen bed, slaapt dan gewoon heel lief in en wordt vervolgens om 23.00 uur helemaal in paniek wakker. Dan ga ik zelf met haar naar ons eigen bed (want in haar bedje hoef ik echt niet meer te proberen, hysterisch wordt ze dan...)
    De hele nacht ligt ze verder dan te jengelen, ons te schoppen en ook heel veel te duimen. Ze is gewoon driekwart van de nacht wakker en valt tegen 6 uur pas weer in slaap.

Overdag slaapt ze trouwens wel prima, 2x 1.5 uur. In haar eigen bedje...

Normaal gesproken ben ik wel van het even laten huilen. Ze heeft wel vaker periodes gehad dat het slapen wat minder ging, maar met gecontroleerd laten jengelen viel ze altijd wel in slaap en waren deze periodes heel snel weer over. Maar nu huilt ze gewoon heel anders. Ze is echt hysterisch en dan vind ik laten huilen een ander verhaal worden.

Dus lieve forum mama's, hebben jullie misschien een tip voor ons? Want zowel papa, mama als onze kleine veranderen zo langzamerhand in een stelletje lopende zombies door al die nachtelijke avonturen...

2. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Kan ze niet bang zijn in het donker, of heb je wel een nachtlampje aan? Ik laat vaak de overlooplamp aan, als wij zelf naar bed gaan doe ik hem pas uit. Ook breng ik Esmee wel eens een flesje drinken als ze wakker wordt en ga ik weer weg. Is ze wel stil als je haar op de arm houdt? En is ze overdag wel goed te pas? Ik heb dit ook een tijdje met Esmee gehad en ben even bij de dokter geweest om de oortjes na te laten kijken.
    Wat ik ook zou doen is voor ze naar bed gaat een paracetamolletje geven, Esmee heeft nu 's nachts veel last van zere beentjes (denk ik) omdat ze nu erg veel loopt, of groeipijn... Je weet het ook niet goed met die kleintjes!

3. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Heeft Esmee het ook gehad?
    Dan is het misschien gewoon een fase waar we doorheen moeten...
    Ik hoop dat het eind in zicht is dan! ;)

Een nachtlampje in haar kamer hebben we geprobeerd, het licht op het overloop aan, de lamp in de badkamer laten branden (net iets minder fel, want verder weg). Helaas, geen van alle een succes.
    Wat te drinken geven en dan weglopen gaat een beetje moeilijk, ik geef nl. nog borstvoeding. :)

Een paramolletje werkt inderdaad wel iets.... Misschien toch nog niet helemaal lekker in combinatie met bang in het donker zijn en verdrietig omdat papa en mama er niet zijn?
    Tja, kon ze het maar zeggen, dan deed ik er iets aan!
    Maar dank je voor je reactie!

4. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee heeft het ook gehad ja, een paar nachten, ook 1 keer van 2 tot 4 wakker geweest... Nu gaat het meestal goed de hele nacht. Kan het niet de 15 maanden sprong zijn, is ze druk bezig met lopen? Daar kan ze ook onrustig van worden..

5. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    evy heeft dat ook gehad, wij zijn er na 2 maanden achter gekomen dat ze last had van kiezen .. ze heeft ineens 4 kiezen gekregen..
    en wij laten sinds die tijd ook de ganglamp aan snachts, zodat ze haar speentje en knuffel goed kan vinden in het donker..
    nu haar kiezen er zijn en de lamp aan staat gaat het een stuk beter !

Deel Deze Pagina