moederdag=omadag?

Discussion in 'De lounge' started by Pinjo, May 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Within

Within Niet meer actief

Je kan het ook van de andere kant bekijken; Moeders worden nooit spontaan verwend dus hebben ze een dag in het leven geroepen voor alle moeders wereldwijd om stil te staan bij hun belangrijke rol in de wereld.

(overigens ben ik het wel met je eens hoor, net als met valentijn, secretaressedag, vaderdag enz.)

2. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

Feb 6, 2012
    4,310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik denk er toch iets anders over hoor. Ok, je bent niet zijn moeder, maar hij mag toch best een beetje bedachtzaam zijn voor de vrouw die ZIJN kinderen op de wereld heeft gezet. DAt is toch ook niet zomaar een geschenk.
    Kijk als je het zo gaat bekijken, waarom zou zij dan wel iets voor schoonmoeder moeten doen? Terwijl dat vaak toch wel weer verwacht wordt.

Verder, doe eens wat Cygnet zegt. Blijf lekker op je gat zitten.

3. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

hoi

Ik vandaag een mooi knutselwerkje gekregen van mijn zoontje eigenlijk afgelopen vrijdag al hij kon niet wachten haha ,ik heb vandaag t hele huis gepoetst en extra lang in bad gezeten,maar ben tevreden hoor,lekker poetsen met muziekje.

4. Pinjo

Pinjo Bekend lid

Jan 5, 2008
    672
    0
    16
    Dat hoor ik meer mensen zeggen. Ook mijn moeder en smoeder zeiden dat. De praktijk is toch dat ze het leuk vinden als we komen en iets meenemen. Als we dat niet doen (bij smoeder wel eens gebeurd), merk ik ook teleurstelling. Kortom, eigenlijk kun je er niet onderuit. Kleine moeite, groot resultaat tenslotte als je iemand daar blij mee maakt. Dus is het omadag ;)

5. Smallville

Smallville VIP lid

Jul 1, 2006
    10,358
    0
    0
    Hier ook niets...
    2 mooie knutsels van kindjes, heel blij natuurlijk.
    Maar manlief bleef gewoon in bed liggen en ik heb uiteindelijk zelf maar mijn ontbijt gemaakt.

nee ik ben niet zijn moeder, maar de moeder van zijn kindjes.

Denk dat degene die zo tegen zijn misschien normaal al veel aandacht/presentjes krijgen, dan zal het wel anders liggen misschien.

Ik ben gewoon zo anders gewend van thuis uit, mijn vader geeft elke mogelijkheid wel een mooi bloemetje.
    Daarom is het verschil zo groot, ik zie/voel het verschil

6. Smallville

Smallville VIP lid

Jul 1, 2006
    10,358
    0
    0
    En tuurlijk is het leuker als man spontaan iets meeneemt voor je... maar wat als hij dat nou nooit doet, dat ligt je hoop toch op moederdag?

7. Pinjo

Pinjo Bekend lid

Jan 5, 2008
    672
    0
    16
    Ik hoef niet de hele dag verwend te worden, ging om het gebaar. En tja, ik 'zorg' naast mijn werk ook altijd voor hem en de kids. Het zou voelen als een stukje waardering denk ik om dan een gebaar te maken. Ik doe dat ook bij hem. Als ik hem bezig zie als vader word ik daar trots van en vind ik dat heel lief. Op vaderdag zet ik hem daarvoor in t zonnetje. En dat is geen groot kado, maar een ontbijt op bed, massage, kleinigheidje zoals een mok met foto van onze kids. Zeg daar ook bij dat hij zo'n lieve papa is. Dat bedoel ik dus...

8. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha nee ook normaal krijg ik niet veel cadeautjes, ik geef overigens ook nooit wat aan mn man om eerlijk te zijn hoor. Als ik iets leuks zie koop ik het altijd zelf, koop eigenlijk alleen cadeautjes voor de kinderen.

9. Pinjo

Pinjo Bekend lid

Jan 5, 2008
    672
    0
    16
    Precies!

10. koala28

koala28 Niet meer actief

Precies de woorden die ik ook wilde schrijven.

11. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Nou dat geldt hier niet hoor, de laatste keer dat ik bijvoorbeeld echt heb kunnen uitslapen toen hadden de kippen nog lippen en waren de boten nog van hout. Presentje ? Denk dat ik een woordenboek bij mijn man moet leggen zodat hij kan opzoeken wat het betekend :D

Nee hoor ik meen het echt als ik zeg dat ik Moederdag ( en al die andere commerciele dagen ) echt een commercieel verplicht dagje vind .. Ze maken mij blijer met een zelfgemaakt stukje wat ze op bv ( in mijn geval ) op school maken dan een kado ofzo, de stress en die geheimzinnigheid van die kids heerlijk :D Ik vind het dan ook raar om te zeggen dat je man je moet verwennen omdat het de moeder van je kind is, nogmaals het is moeder dag, niet verwen de moeder van je kindjes dag .. Maar goed dat is mijn mening :D

12. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Nee ;)

13. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Maar dan vraagt hij of je ontbijt op bed wil. Dus hij geeft je de keuze en jij zegt "nee". Hij gaat echt niet invullen dat het zo niet voor jou hoeft en waarom dan misschien wel niet. Ik zou de volgende keer gewoon "ja" zeggen en genieten van je ontbijtje.

14. Smallville

Smallville VIP lid

Jul 1, 2006
    10,358
    0
    0
    maar zal dus 50/50 zijn, ene helft vind het onzin, andere helft vind van niet.

maar meiden hier, wel elkaar blijven respecteren als dat kan.... je hoeft iemand anders niet het gevoel te geven belachelijk te zijn doordat ze/we andere verwachtingspatronen hebben in het leven.

15. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,495
    8,417
    113
    Niet alles gelezen, maar dan is het toch ook makkelijk met vaderdag :p

16. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Moederdag heet het toch? En toch niet je-eigen-moeder-dag? Het gaat toch om de "moeders" an sich, dus in mijn ogen om alle moeders en daarom zet je op deze dag de moeders die het dichtst bij je staan en even in het zonnetje.

En niet omdat je dit op andere dagen niet doet en het hoeft ook echt niet enorm overdreven met dure cadeautjes, maar gewoon even een kleinigheidje. En dat je het niet doet omdat je het te commercieel vindt, prima dat kan. Maar ik vind het echt onzin als een man zegt "je bent toch niet mijn moeder!". Nee niet zijn eigen moeder, maar als het goed is wel de moeder van zijn kinderen en dus 1 van de belangrijkste (zo niet, de belangrijkste!) moeders ter wereld!

17. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Meschien (ook al is het minder spontaan) de volgende keer toch een beetje toegeven wat je van je man verwacht.
    Ik heb dat ook gedaan.
    Zei tegen m'n man: ik hoef geen cadeau's maar een lekker ontbijtje op bed of uitslapen zou ik wel heel blij mee zijn :p
    En gelukkig heeft hij geluisterd en mij laten uitslapen en een ontbijtje op bed gebracht :D

18. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Onze dochter kan natuurlijk nog niks maar mijn man heeft gewoon een lief kaartje gekocht en een douche gel...
    Het ging om het gebaar dat het mijn eerste moederdag is..

Wij doen nooit iets aan moederdag, ons idee is wij doen het zolang kindjes het leuk vinden.
    Zo ging het bij man en mij vroeger thuis, je bent het hele jaar papa of mama...
    Heb later liever dat ze me een knuf doet wanneer ze komt en zeggaat dan 1 dag per jaar...

19. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Het is maar net wat je gewend bent en dus vaak vanuit huis hebt meegekregen. En dat schept verwachtingen. Uiteraard ben je teleurgesteld als er niet aan je verwachtingen wordt voldaan. Ik vind moederdag persoonlijk (commerciele) onzin. Zo lang de kinderen op school zitten en zij er enthousiast van raken om het te 'vieren' doen we er natuurlijk gezellig aan mee. Maar dan wil ik ook een leuke dag met mijn kinderen en niet verplicht op omabezoek. Mijn moeder hoeven we nooit heen (zij vindt moederdag ook onzin, van wie zou ik dat nou hebben?:D). Mijn schoonmoeder verwacht dat we langskomen maar dat doen we dus alleen als wij daar zin in hebben. Vandaag betekende dat, dat we na een paar uurtjes uitwaaien op het strand met de kindjes nog eventjes naar schoonouders zijn geweest. Wij hebben ons eigen gezin en bepalen zelf hoe we onze tijd invullen, ook op zulke dagen.
    Als de kinderen ouder worden en naar de middelbare school gaan, ga ik ze echt niet verplichten om iets te gaan doen voor moederdag. Of als ze het huis uit zijn.. Nee hoor, ik weet hoe irritant dat is dus ze gaan maar lekker hun eigen gang.

20. tulip

tulip Niet meer actief

precies, dat schreef ik bijna letterlijk ook in een ander topic:D

Share This Page