moederdag=omadag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pinjo, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    @umm85 ja wij ook, gewoon lekker simpel.

ik snap wel dat de meesten zeggen: dat kan toch het hele jaar door? maar door drukte, werk, verjaardagen en weet ik wat schiet t er bij in vaak, dus ik vind zo'n speciale dag wel fijn.

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En inderdaad... de meeste mannen zijn horken, maar als je gewoon duidelijk bent in je verwachtingen, dan valt het meestal allemaal best mee, hoor!

En ja, ik ga ook wat leuks verzinnen voor Vaderdag. Iets samen met onze zoon, maar zelf ook. Bijvoorbeeld iets speciaals voor hem koken of bakken. Ik kook en bak natuurlijk wel vaker, maar gewoon een keertje wat extra's. Gaat om het gebaar! En op z'n minst dat ie lekker mag uitslapen.

Ontbijt op bed zijn we beiden niet van. Krijg je alleen kruimels van. :) Maar een lekker ontbijtje klaarzetten, leuk toch? Helemaal als je dat samen met de kids doet en daarbij duidelijk maakt waarom je dat aan het doen bent: Het is Vaderdag en papa wordt dan extra verwend!

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Spontane cadeautjes en bloemetjes gebeuren hier ook niet, hoor! Hij laat me wel vaak weten, dat hij van me houdt, me waardeert, me een goede moeder vindt etc, maar dat kleine beetje extra, nope, zit er hier niet in. :D Ook niet als ik regelmatig laat vallen dat ik het wel eens leuk zou vinden om een bloemetje te krijgen. Dan zegt ie: Oh, dat kan ik wel een keer doen, hoor! Maar dat komt er vervolgens nooit van ;)

4. Tamale

Tamale Niet meer actief

Het us moederdag idd.. Dat kun je op zoveel manieren opvatten.
    Moederdag houdt in dat je moeders in het zonnetje zet, het hoeft niet eens je eigen moeder te zijn, maar een moeder. en een man staat zo dichtbij je als vader van je kinderen. Dat ik het niet meer dan normaal vind dat ook de vader, de moeder van zijn kinderen in het zonnetje zet. T valt me wel op dat alleen de moeders die niks krijgen van hun man, het onzin vinden. Had ik dan denk ik ook geroepen.
    Gelukkig heb ik wel een attente man.

Van mijn dochter een mooie knutsel gehad en van mijn vriend samen met de kids een hele mooie ketting! Ben er superr blij mee. Ik mocht uitslapen en kreeg heerlijk ontbijt met de kinderen op bed. Heb genoten!!

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    +1

Enneuh, mannen hebben wat dat betreft een plaat voor hun kop dus moet je er juist WEL wat van zeggen.
    Ik heb ook netjes 5 jaar gewacht of mijn man uit zichzelf wakker werd Hij was er nieuw in want de oudste zijn niet van hem. maar nooit kwam er wat van terwijl ik WEL steeds van alles deed voor vaderdag ter ondersteuning van de jongens. Uiteindelijk heb ik een vaderdag totaal genegeerd en het de jongens uit laten zoeken en toen begon er een kwartje te vallen bij meneer.
    Daarna nog eens er over gehad en nu doet hij wel het een en ander. Vorig jaar heb ik een tuinkabouter gekregen van hem en Wendy (die had Wendy 100% zekerste weten uitgezocht want het was er een van sneeuwwitje :p) En heeft hij de jongens geholpen met hun kado voor mij (een nieuwe föhn omdat zij de oude gesloopt hadden)
    Dit jaar hebben de jongens het kado zelf geregeld (helaas want ik probeer af te vallen en zit nu met een kast vol chocola ;)) maar heeft hij gezorgt dat er een lekker ontbijtje klaar gemaakt kon worden door de jongens. En Wendy had op de psz iets geknutseld en heeft hij geholpen met het geheim houden (alleen hadden de juffen de foto's van het knutselen al voor moederdag online gezet...lekker handug! ;))

Vaders zouden kinderen net zo goed moeten begeiden in het denken aan dit soort dingen als dat moeders dat doen als papa in het zonnetje gezet hoort te worden. Of dat nou vader/moeder dag is of verjaardagen of wat ook.
    En als hij dat nalaat dan mag je best even een overlegje plegen met je man.

Als je daar op moet wachten tot de kinderen oud genoeg zijn om het zelf te doen kan je het wel gewoon vergeten want als het ze niet geleerd wordt dan komt dat er niet van. Hoort ook bij opvoeden.

my 2 cents

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Mijn vent sprong om 4uur s nachts uit bed om voor mij een lekker ontbijtje klaar te zetten omdat ik om 6 uur de deur uit moest om te gaan werken. Hij had onze kleine man de dag daarvoor met vingerverf aan zijn handjes laten kliederen op een papiertje en die in gelijst...
    Oh ik kan dat zeker waarderen.

Ik snap best dat je dan toch even een beetje extra waardering wilt hebben... Ondanks dat het een gemaakte commerciele dag is..

7. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Hm, jij weet blijkbaar erg goed hoe het hier gaat thuis ;). Mijn vorige posts ook niet zo goed gelezen denk ik. Heb hem helemaal geen rotreactie gegeven hoor, en het was ook geen goed bedoeld voorstel. Hij vroeg me met duidelijke tegenzin of ik ontbijt wilde, waarop ik 'gewoon' heb gezegd, dat dat niet hoefde. Heb hem toen even herinnerd aan de knutsels van de meiden, en die is hij toen met ze gaan halen.

Overigens, ik heb hem al vaker (en ook op gewone toon!), uitgelegd op wat voor manier ik graag moeder- en vaderdag door zou willen brengen. Toen we nog geen kinderen hadden is dat aan de orde geweest, vanwege de verwachtingen van onze ouders op die dagen. Maar toen de eerste in aantocht was hebben we het er ook over gehad. Hij denkt er echter anders over dan ik, dus wat mij betreft is de discussie daarover eigenlijk wel gesloten. Voor mezelf heb ik wel besloten dat ik volgend jaar wel echt even iets leuks wil gaan doen met ons eigen gezin, speeltuin of zo.

Merk wel dat er duidelijke verschillen zijn tussen de moeders hier. Vraag me ook af hoe wij hier later mee omgaan als we zelf oma zijn.

8. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

#108 kippiekip, 15 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mei 2012
    Ik heb ook een attente man maar op moederdag wil ik alleen een inelkaar geflanst knutselwerkje van mijn zoontjes, ik hoef geen luchtje, bloemen of andere kado's dat is niet mijn visie van moederdag maar goed iedereen kan er anders tegen aan kijken.

Ik hou van spontaniteit en niet van verplichtheid.

9. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Op ander dagen mag het idd ook best hoor :p, maar ik kan veel van mijn mannetje zeggen, maar niet dat hij erg attent is. Die ene keer dat ik eens een bloemetje kreeg (ik kleurde er zelfs helemaal van) bleek dat ie dat op zijn werk had gekregen omdat hij daar een x aantal jaren zat. Weer direct met beide beentjes op de aarde dus. :D

(Overigens is ie wel erg lief hoor, en hij doet weer andere dingen.)

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier netzo dan heb ik liever dat die hork van een vent van mij na zijn werk een bos bloemen en een bak ben en jerrys haalt. dan dat hij mij verplicht een kado moet kopen omdat het zo genaamd moederdag is.

ik heb van zoonlief een heel leuk flesje met 3 zelf gemaakte bloemen gehad mij kun je niet blijer maken.

soweiso doen we niet s aan moeder dag ook niet voor onze eigen moeders. tis iets commercieels.

overmorgen in het in duitsland vaderdag weet je wat ze gaan doen?? de vaders gaan met zijn alle ontbijten op het plein en dan zuipen tja das oo een manier

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hebben wij dezelfde man:D

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jammer dat je man daar niet echt zijn best voor doet. Hier is de afgelopen jaren altijd fanatiek geknutseld door man en kids. Dit jaar had hij geen moment alleen met de kids ( was steeds thuis ) dus niet aan knutselen toe gekomen,maar kreeg met mijn ontbijtje op bed een mooie foto mok met een foto van de kids er op.

13. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    +1

Ik heb er ook niet zoveel mee. Dit jaar belde ik mijn moeder rond 17 uur om fijne moederdag te wensen. Wij waren als gezin de hele dag weg.. Nam ze niet op...ik echt nog 7x achter elkaar gebeld. Volgende dag langs gegaan incl. bloemen want voelde de bui al hangen...;)...Bleek dat ze expres niet haar tel. niet opgenomen had want...had ik maar eerder moeten bellen op moederdag! :$
    Laat ik het zo zeggen...ik doe heel veel voor haar en koop vaker cadeautjes zonder dat daar reden voor is..en dan blaast zij zoiets zoooo op! En wat maakt het uit of ik om 10.00 uur bel of 17.00 uur?
    Komt erop neer dat het niet erg gezellig werd en ik al binnen 5mn. weer buitenstond (incl. bloemen:p)

14. Triskele

Triskele Niet meer actief

precies ze leren vaak wel van een voorbeeld hoe het "hoort" ook al ben je nog zo lief niets gaat helemaal vanzelf haha

Mijn man verwent me enorm en zet me helemaal in het zonnetje als mama van zijn kids, de kids hebben wat gemaakt en hij gaat samen met ze wat halen, ik vind dat enorm fijn dat ik zo gewaardeerd word zo even een dagje extra speciaal (normaal is dat namelijk ook wel hoor) dus snap TS wel, en dan je benen uit je lijf lopen voor iemand anders zijn moeder (dat is toch ook haar moeder niet?? dan gaat die stelling net zo op) anders had het beter omadag kunnen heten en je hebt al een oma en opa dag :p

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Sjonge Assi.... Ik vind het belachelijk dat ze dan ook nog eens expres haar telefoon niet opneemt... Ik snap je helemaal. Heb ook wel eens de sfeer compleet laten verpesten door mijn moeder - out of nowhere - en ben dan ook binnen 5 minuten weer weg.

Maar goed, ik zou dan ook zoiets hebben van: Oké, als je het zó wil spelen, dan krijg je ook niet meer 'tussendoor/zomaar' een attentie. Wacht dan maar tot het weer moederdag is! (Nou ja, dat zou ik zéggen... Zo doen is wat anders... I'm weak :)

16. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Mijn moeder heeft haar moederdag afgeschaft sinds ik zelf moeder ben..
    Ga jij maar wat leuks doen met je gezin..jullie hebben mij al zo vaak verwend zegt ze dan.. Natuurlijk krijgt ze wel wat van me maar ze wil niet dat we komen....mijn zusje gaat wel heen. Heeft zelf geen kids. Mijn schoonmoeder moet er helemaal niks van hebben. Ze vond t leuk toen de jongens klein waren en wat maakte maar daarna heeft ze er niet meer aangedaan.

Hier een klein kadootje van mijn man gehad Ites van 10 euro en knutselwerkjes van de kids. Lekker ontbijt op bed en daarna naar de dierentuin. Heerlijke moederdag heb ik gehad!!

17. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Dat noem ik nog eens onbaatzuchtig! Wat een mooi gebaar van je moeder! ;)

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja inderdaad!

Deel Deze Pagina