Ik zit er aan te denken om de zorg in te gaan,eigenlijk wil ik dit al heel lang maar is er nooit van gekomen. nu moet ik daar wel een opleiding in volgen want ik heb geen diploma`s niets. Ik ben nu 28,is dit te oud om ooit nog de zorg in te gaan? welke opleiding is dan goed? ervaring?ervaring? alvast bedankt!
Wat wil je precies gaan doen? Je bent nooit te oud om te leren hoor! Ik ben 37 en heb in maart jl mn medisch secretaresse diploma gehaald en in sept as ga ik verder met doktersassistent versneld en ik vind het heerlijk! Ik had zelfs klasgenoten van in de 50.
iets in de verpleging of idd dokters assistent. Maar vind je dan nog wel een baan vraag ik me dan af. Leren kan altijd maar of je ook aan de bak komt? ik heb namelijk toen ik 21 was een kappersoleiding geprobeerd maar kreeg nergens een stage en werd overal verteld dat ik al te oud was,ze nemen liever iemand van 16 (goedkoop) Dus vandaar dat ik er toen ook mee gestopt ben.
Hee! Een een goede tip is: vraag of er bij jouw gemeente een potje is voor zulke opleidingen. In onze gemeente wordt je opleiding betaald als je het afgelopen jaar niets verdiend hebt.....je kunt je gewoon aanmelden bij een mbo voor de opleiding verzorgende. Ik zou gewoon eens bellen!
Met 28 ben je zeker nog niet te oud. Je zult tot een minderheid op de opleiding behoren, maar zult niet de enige zijn. Er zijn ieder jaar zo'n 10.000 MBO-leerlingen in de zorg die ouder zijn dan 25 ("zelfs" nog 40-ers en 50-ers). de meesten daarvan volgen een BBL-variant, dus werkend leren. Informeer bij zorginstellingen bij jou in de regio, of ze opleidingsplaatsen hebben. Sommige (met name de grotere, zoals ziekenhuizen) hebben speciale programma's voor herintreders en zijinstromers. De zorg is een heel andere sector dan het kappersvak, waarin idd vooral naar de kosten wordt gekeken. In de zorg zijn veel instellingen allang blij met een nieuwe en gemotiveerde kracht, ook al is die geen 20 meer.
Hoi, Ik werk zelf in een verzorgingshuis en 28 is zeker niet te oud! Er zijn meerdere mensen bij ons een opleiding gaan volgen die ouder waren dan jou. Toen ik zelf de opleiding deed zat ik ook bij vrouwen in de klas van boven de 40 en gewoon BBL opleiding deden. Plus er is op het moment zoveel te kort in de zorg dat ze echt niet na leeftijd kijken. Ik weet niet precies wat je wilt gaan doen maar begin al wat rond te kijken. In zorginstellingen beginnen rond deze tijd de sollicitaties voor BBL opleidingen. Succes.
dank jullie wel! Ik zal eens naar de gemeente bellen idd,ik zou wel alvast kunnen beginnen met een opleiding maar heb geen oppas voor mijn kinderen dus BBL wordt een beetje lastig. Misschien verstandiger om dan te wachten tot ze naar school gaan. kraamverzorger lijkt me ook erg leuk trouwens!
Je kunt tegelijk ook vast informeren naar kinderopvang bij je in de buurt. Als er lange wachtlijsten zijn kun je ze vast inschrijven - een aanbod afzeggen is makkelijker gedaan dan alsnog een plekje regelen als je 'm nodig hebt. En ga eens langs bij een open dag bij het ROC, dan kun je alvast kijken welke richting je het meest aanspreekt.
heel veel organisaties in de zorg zoals ziekenhuizen of gehandicaptenzorg bieden de opleiding aan op mbo niveau bbl dus werken en leren. Je begint meteen te werken en 1 dag naar school. Je werkgever betaald de opleiding en je boeken en je krijgt salaris. Je zou bv verpleegkundige opleiding doen of spw.