moederdag

Discussie in 'De lounge' gestart door brenjomi, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    zit al steeds te twijfelen, maar wil het toch even schrijven.

wat moet dit voor een (groot) aantal meiden hier een 'rot'-dag zijn. het is leuk als je naar je eigen moeder kan. maar als je een grote kinderwens hebt lijkt me dit geen leuke dag?

ik had al aan mijn vriend gevraagd of ik iets zou krijgen. meer als hint, zo van: het is moederdag. hij is niet thuis, dus zou het vanaf boord moeten regelen, wat nogal moeilijk gaat.
    en een paar dagen geleden bedacht ik me: ik hoef helemaal niks. een tekening ofzo van leah zou leuk zijn. maar echte kadoos hoef ik niet.
    schreef gister naar mijn vriend: ik weet wat ik wil. een dikke kus van leah. een heerlijk zelfgemaakt ontbijtje;) (leah kan dat nog niet:D) en graag een goede 20weken echo (en als het even kan weten wat het is)

een vriendin van mij is al jaren bezig om zwanger te worden en ik kan me voorstellen dat deze dag niet altijd even leuk is.

dus bij deze, meiden die ook graag moeder willen worden, jullie tijd komt echt nog. en anders een fijne dag gewenst.

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Voor ons is de komende moederdag wel een bijzondere dag. Want ik onderga mijn 2e IUI.

Wat is er nou mooier dan dat er een kind 'verwekt' word op zo'n dag? Hopelijk is het dan raak.

Maar wel lief je berichtje. Ik duim ook mee voor alle dames waar het nog niet raak is, dat er voor iedereen volgend jaar wel een moederdag zal zijn.

3. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Lief van je, maar voor mij persoonlijk, lijkt het me nog moeilijker als je zelf geen mama meer hebt.

Ik heb misschien makkelijk spreken met mijn 2 kids, maar wat lijkt het me naar, moederdag zonder mama! Ik kijk absoluut niet uit naar die dag.

Maar verder vind ik het gewoon lief van je dat je aan de meiden denkt die nog geen mama zijn!

4. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.802
    862
    113
    Noord Holland
    zeker lief berichtje. ik heb dat met vaderdag.
    mijn vader is in januari dit jaar gestorven en mis hem dan ook heel erg en zal t die dag ook erg moeilijk hebben. mijn moeder zie ik amper maar zij is er nog wel en als ik de behoefte heb kan ik er nog wel heen maar met mijn pa gaat dat niet meer:(

iig allemaal een fijne dag gewenst en Waardevol. ik hoop dat jullie 2 IUI snel aanslaat

5. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    ik heb dan wel een moeder maar die woont te ver weg om er even naar toe te gaan voor moederdag. Wel "moeten" we naar schoonmoeder. (zo zegt zij het, "moet") en daar heb ik wel altijd moeite mee, ze denkt dan niet van he vervelend dat jij niet naar je moeder kan.... Klinkt miss raar zo, moeilijk uit te leggen. Maar ik vind moederdag daardoor minder leuk.

6. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.802
    862
    113
    Noord Holland

ik weet hoe jij je voelt. zoals in mijn vorige post. ik kan wel naar mijn moeder toe maar haar nieuwe vriend kan ik echt niet uitstaan, heeft altijd overal commentaar op en weet en kan altijd alles beter dus hij is voor ons de drempel om minder snel daarheen te gaan.:( ik weet nog niet wat we gaan doen met moederdag mijn schoonma woont in tilburg(wij in kop van NH) en zoals daarnet als schreef heb ik geen zin om de vriend van mijn ma te zien dus ik weet nog niet of we daar heen gaan

7. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    dat zat ik ook te denken: als je geen moeder hebt lijkt het me ook erg moeilijk, zelfde met vaderdag.

mijn moeder moet zondag werken, maar ga toch even langs (smorgens) zie haar maandag ook wel, maar toch. niet dat ik zoon superband met haar heb, we zijn niet zo heel close.

het moeten vind ik ook altijd jammer. dat vind ik aan kerst altijd iets minder leuk, dat moet altijd netjes en leuk zijn. bbrr:p doe mij maar in mijn kloffie gourmetten en daarna uitbuiken op de bank:D

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ja, helaas heb ik dat. Mijn moeder is overleden, en mijn oma('s) ook. Dus ik hoef niemand een kadootje meer te geven. En dat vind ik echt niet leuk, maar het feit dat ik nu zelf moeder ben en dus toch moederdag kan vieren (maar dan aan de andere kant zeg maar), maakt wel wat goed. Voordat ik zelf moeder werd vond ik het nog veel erger, zo'n dag.

@TS: Inderdaad heel lief dat je aan alle vrouwen denkt voor wie moederdag niet zo'n leuke dag is. Knuffel!

En een dikke knuffel voor alle vrouwen en moeders zonder moeder en/of kinderen

9. 4days

4days Niet meer actief

Moederdag lijkt me nog pijnlijker voor alle vrouwen die wel een kindje hadden, maar wat overleden is. (en ik ken er een hoop) Ze zijn moeder, maar niemand ziet het. Lijkt me zooo pijnlijk. :(

10. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi Brenjomi, wat een lief berichtje. Ik zat het me laatst ook te bedenken, maar durfte het niet ter sprake te brengen op het forum.

Maar ook van mij, voor alle vlinder-mamma's en not-yet-mamma's en vrouwen die eigenlijk allang mamma zijn in hun hart, een hele fijne moederdag gewenst! En veel heel goede gedachten voor aankomende kindjes!

11. miffy11

miffy11 Niet meer actief

zelfde hier, mijn moeder woont in oostenrijk, dus kan ik ook niet even naartoe. gelukkig is ze wel net in nederland geweest, dus dat scheelt, maar duurde ook ruim 2 maanden voordat ze Fenne kon zien, dat is wel zwaar.
    schoonmoeder is overleden voordat ik vriend leerde kennen.

12. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik wil iedereen ook een fijne dag wensen! en de meiden die hun moeder niet meer hebben een dikke knuffel geven! en de meiden die nog geen mama zijn,hoop ik dat dat volgend jaar wel zo mag zijn!!Als ik nog iets vergeet neem het me dan niet kwalijk!;)

@ waardevol,dat is zeker een prachtige dag!! mijn duimen draaien overuren voor jullie!:)

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Bedankt dames!

14. danip

danip Niet meer actief

Ik vind inderdaad moederdag best een moeilijke dag. Ik had het al bijna 2 keer kunnen vieren, en op zo'n dag vind ik het inderdaad moeilijk. Alles gaat over moeders en kinderen, overal waar je kijkt. En iedereen om me heen die wel al kinderen heeft en in de watten worden gelegd door man en/of kinderen. Ook in de kerk gaat het dan speciaal over de geweldige rol van moeders, en komen alle moeders en zwangere vrouwen op het podium. Slik....

Vind dit berichtje heel lief van je, denk dat er niet veel bij stil staan dat het niet voor iedereen een leuke dag is. Inderdaad als je geen moeder meer hebt of je kindje is overleden. Dat lijkt me ook erg zwaar :(

15. danip

danip Niet meer actief

@ waardevol, mijn duimen draaien ook volop mee!

16. tulip

tulip Niet meer actief

waardevol, spannend hoor, onze duimen draaien ook voor jullie!!

Ik hoop dat iedereen een fijne dag heeft, alle nog-niet-mama's vlindermama's en mama's.

17. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Mijn moeder is afgelopen december overleden en ik zal haar dan ook erg missen zondag!
    Tis mijn eerste moederdag dus wel heel speciaal:)

Waardevol, heel veel succes!

18. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Nou dankjullie wel allemaal. Hoop ook dat ik volgend jaar zelf moederdag kan vieren met een drie maanden oud kleintje.:D

19. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @waardevol, als het op zoon dag gebeurd moet het wel goedkomen;) hier wordt er ook voor je geduimt.

@palmie, dat is een hele dubbele dag denk ik? de eerste keer omdat je zelf moeder bent en de eerste keer zonder je eigen moeder.

@danip, dat is inderdaad lastig, als dan alle moeders en zwangeren naar voren mogen komen terwijl jij daar zit. lijkt me moeilijk.

allemaal succes en sterkte

20. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    wat lief dat je daar aan denkt :) dit wordt mijn derde moederdag zonder dat ik moeder ben, terwijl ik dat dolgraag wil.

heb van mijn zus eens een bloemetje gehad met een kaartje: ook al ben je nog geen mama, je bent wel mijn lieve lieve zus!

vond het heel lief dat er iemand was die er gewoonweg even bij had stil gestaan :)

Deel Deze Pagina