Moederdag!

Discussion in 'Vlinder lounge' started by 1234, May 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1234

1234 Niet meer actief

Volgende week is het Moederdag!
    Ik zie eigenlijk wel een beetje op tegen deze dag, omdat ik denk dat het weleens een emotionele dag kan gaan worden. Eigenlijk had het een leuke dag moeten zijn dit jaar, omdat het de bedoeling was dat ik dit voor de eerste keer ging vieren. Maar ons meisje is er niet meer. :(

Zien de rest van de vlindermama's hier ook tegen op? En hoe was deze dag voor de mama's die dit al meegemaakt hebben?

2. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,112
    263
    83
    Hey hey....

Ik zie ook op tegen volgende week, mede doordat ik niet zo een attentvolle man heb, die er zelf aan denkt. Onze knul zou normaal gesproken niet voor moederdag geboren zijn. Heb met mijn man ook al besproken dat ik erg op zie tegen volgende week.

Nu is de dag nog veel pijnlijker, ik ben toch een beetje moeder geworden, heb een kindje gekregen, maar het gelijk af moeten staan. En dit is best pijnlijk, al de reclames die ik nu ook hoor op de radio en zo: vreselijk! Ik krijg gelijk het gevoel dat ik een 'vergeten moeder' zal zijn volgende week. Ik denk dat ik volgende week met mijn man een weekendje weg ga om het zo te overbruggen....

Hoe gaat het verder met jou? Al weer dik drie maanden geleden dat je je meisje bent verloren, wat gaat de tijd toch hard.

3. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

Feb 20, 2011
    579
    0
    0
    Hoi, ik heb ook nagedacht over moederdag.. Beide oma's wil ik een vlinderplant geven zodat ervan de zomer mooie vlindertjes ook daar vliegen.
    Ik hoop dat mijn vriend er aan denkt, maar ik stuur hem wel een beetje. Ik zie er niet echt tegenop, meer weer iets wat ik moet afvinken in dit proces om mijn verdriet te boven te komen. Ik kom er wel ;) jullie ook!
    Veel sterkte aan alle moeders die een kindje zijn verloren!

4. 1234

1234 Niet meer actief

Frenzy, inderdaad word ik ook gek van de reclame's op tv en radio. Je hoort nu niet anders als moederdag. :(
    Vorig jaar was die dag ook al zo'n rotdag, want toen had ik een mislukte IUI. En dit jaar sta ik met lege handen! Naja we zijn natuurlijk wel moeder maar voor mij voelt dat niet zo. :(

Frenzy en Peet, ik wist eigenlijk helemaal niet goed waar jullie kindjes aan zijn overleden en heb even terug gelezen in jullie berichten en zag dat jullie verhalen vergelijkbaar zijn en allebei niet lang geleden. Wat is het toch allemaal oneerlijk! Waarom mochten wij allen niet gewoon een gezond kindje krijgen. :(
    Veel sterkte ook voor jullie!

Dat van die vlinderstruik vind ik wel een mooi idee.

Hier gaat het nog steeds met ups en downs. De ene keer beter als de andere keer. Ik denk veel aan onze dochter. Wat mis ik ons meisje! Van de week was ik in onze kerk en toen was ik ineens helemaal overstuur toen ik eerst een zwangere vrouw en daarachteraan een moeder met baby in kinderwagen binnen zag komen. Dat viel me erg zwaar. Gelukkig heb ik met de moeder met baby een heel goed gesprek gehad (dit is de vrouw van de voorganger van onze kerk) en heb ik zelfs haar baby even mogen vasthouden. Dat was een hele overwinning en met dikke tranen deed ik dit. Ik had nooit verwacht van mezelf dat ik dit zou doen en kunnen. Maar vind het allemaal ontzettend moeilijk.
    En ik had nu met een kinderwagen buiten moeten lopen. :(
    Maar heb veel steun aan mijn geloof en weet dat ons meisje in de hemel is waar ze het 1000 maal beter heeft dan op deze wereld. Dat is mijn troost.

Hoe gaat het met jullie? Voor jullie is het allemaal nog veel verser.

5. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,112
    263
    83
    De reclames zullen ook wel meer opvallen, maar je we moeten er door heen!

Het is inderdaad nog best vers, volgende week nog maar twee maanden geleden. Maar ik zit al wel weer in de eerste ronde, volgende week weet ik meer! Mischien al wel heel snel, maar ik mijn wens is nu zo groot en ik mis mijn kerel, iedere dag, ik weet dat ik hem niet kan vervangen en dat zal ik ook nooit doen. Maar ik voel me ook als een moeder zonder kind, en ik die leegte wil ik graag invullen.

Er niet van uit gaande dat het nu gelijk in de eerste ronde, we gaan het zien. Verder gaat het wel, per dag probeer ik dingen te doen en te plannen en dat gaat erg goed. Het vedriet is er nog steeds maar ik besef me ook (van andere vlindermamma's) dat dit nooit weg zal gaan, ik probeer het dan ook te accepteren.

Heel goed dat je veel steun hebt van de kerk, het maakt niet uit waar je in gelooft of waar je steun van krijgt: als het jouw maar helpt en sterk maakt! En super goed dat je de baby hebt vasgehouden, vind ik heel sterk van jou!

Veel sterkte en we overleven volgende week wel weer!!! ;)

6. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

Feb 20, 2011
    579
    0
    0
    L4ever, wat fijn dat je veel steun van de kerk krijgt. Het geloof dat je dochter veilig en gelukkig in de hemel is, moet veel troost bieden. ik geloof ook dat Chris ergens is, of het de hemel is waarover de kerk vertelt, daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik hoop het wel.
    Ik ben zelf van de week op kraamvisite geweest, ik wilde het graag omdat ik er toch doorheen moet. Het ging goed en ik kan ook oprecht zijn in het wensen van geluk ed, maar vasthouden en beschuit met muisjes is mij een brug te ver.
    Frenzy, ik hoop dat je gewoon je hele cyclus niet hoeft af te wachten en een broertje of zusje voor Loek verwacht! Wij zijn ook niet meer aan voorbehoedsmiddelen begonnen en zodra ik snap wanneer ik ongeveer vruchtbaar ben, wordt de slaapkamer gericht gebruikt;)

7. Ssannie

Ssannie Actief lid

Apr 17, 2011
    132
    0
    0
    Brrrr, moederdag op komst!! Samen met een gezinnetje zit ik dan in de Ardennen. Wetende dat Mama E. wel in het zonnetje gezet gaat worden door haar kindjes & man. Ik hoop dat ze begrijpen dat dit voor mij een erg moeilijke dag gaat worden. Ik denk er nu al elke dag aan!

Ook wij zijn weer bezig met zwanger worden. Deze maand ronde 1 (oftwel, morgen zou ik een test kunnen doen!), dus erg spannend! Fijn om te lezen dat jullie ook nog vertrouwen hebben in de toekomst!

Ik ben heel benieuwd hoe het jullie af gaat, dus hou ons op de hoogte!

Lfs Sannie

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik zit ook al een week aan alle wensmama's te denken.
    Zelf ben ik dan nooit een kindje verloren....maar ken de leegte wel.
    Heel veel sterkte.

9. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

Feb 20, 2011
    579
    0
    0
    Ohw ssannie, dat is wel confronterend... Ik wens je veel sterkte! Ik ga even lekker naar m'n eigen moeder en laat de schoonmoeder ( ook lief hoor) even voor wat t is, denk dat haar dochter met kleindochter komt. Voor mijn moeder Is Christian haar eerste kleinkind.
    Ssannie ik hoop dat ze rekening met je houden en t er niet dik bovenop leggen dat het Moederdag is... Of open gooien en het erover hebben...
    Liefs peet

10. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

Feb 20, 2011
    579
    0
    0
    Elmo, lief dat je aan ons denkt! Ik zie aan je onderschrift dat jouw beide kleintjes niet vanzelfsprekend zijn!

11. Snoekems

Snoekems Bekend lid

Jan 18, 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Ik ben er eigenlijk niet zo mee bezig... Vorig jaar vond ik het vreselijk lastig omdat we toen het zoveel jarige huwelijk van mijn schoonouders vierden. En niemand die toen iets over moederdag zei.... Ik had wel een mooie bos bloemen van mijn man gehad en hij vroeg vorige week ook 'wanneer moederdag ook alweer was', dus ik denk dat aan een bloemetje wel weer gedacht wordt!!

12. mii1989

mii1989 Bekend lid

Feb 15, 2010
    625
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook.. zie er tegen op ..
    Bij ons is moederdag een drukke dag ouders/schoonouder zijn de hele dag wel op visite moet verplicht vrolijk doen!

Maar ik ben ook moeder! mijn meisje zou (als ik haar had voldragen) ong een half jaar zijn!

Ook wij zijn moeders en mogen trots zijn op onze kindje(s)!! ook wij horen verwend te worden!

Ik hoop voor iedereen dat jullie een beetje deze dag doorkomen.

13. zafira

zafira Fanatiek lid

Feb 18, 2010
    1,959
    126
    63
    zuid holland
    Meiden,

Vandaag is het zover......moederdag.
    Ik denk de moeilijkste dag tot nu toe voor mij. Ik heb op 02-02 mijn zoontje verloren. Het is zo oneerlijk dat veel mensen dit mee moeten maken. Het verdriet is nog zo groot en vers, dat het nog elke dag pijn doet. Ook wij zijn weer aan het proberen zwanger te raken, en zitten nu in de 2e ronde. Maa ik moet wel zeggen dat we niet heel gericht bezig zijn. Het komt zoals het komt zeg maar.

Wij hebben afgelopen vrijdagavond zijn naam op onze borst laten tattoeren"als soort zichtbare herrinnering en we gaan vandaag weer naar zijn grafje. Erg moeilijk, want ik ben idd een soort vergeten moeder. Mijn zusje heeft een zoontje van bijna 3 en heeft het al een week over niets anders, dus het zal vandaag best wel zuur worden.

Ik wil jullie allemaal heel veel sterkte wensen en heel veel geluk voor de toekomst.

14. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik breek even in om jullie heel veel sterkte te wensen vandaag!

15. 1234

1234 Niet meer actief

Dankjewel Daro!

En alle anderen die ook net als ik moederdag hadden moeten vieren, veel sterkte! :(

16. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Hi meiden.
    Ik kwam jullie ook even sterkte wensen op deze moeilijke dag, die jullie heel anders hadden gehoopt door te brengen. Ik hoop dat voor jullie allemaal snel de dag mag komen dat jullie moederdag weer echt kunnen en willen vieren, maar voor nu dat jullie vooral niet vergeten worden door je omgeving...

*knuffel*

17. 1234

1234 Niet meer actief

Heel lief van je MvS. Dankjewel.

Vind het mooi dat mensen ook aan ons denken. Als ik bijvoorbeeld op hyves kijk bij alle wie-wat-waars dan zie je heel veel staan: "Fijne moederdag allemaal!"
    Dan denk ik bij mezelf: wat nou fijne moederdag. Het word een kutdag voor mij! Maar vind het daarom zo mooi dat er ook mensen zijn die ook aan ons denken, die wel moeder zijn, maar ons kindje moeten missen. :(

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn www op hyves is ook aangepast op wensmama's en mensen die hun lieve moeder moeten missen...want die hebben ook moeite met deze dag.

Knuffel voor jullie.

19. 1234

1234 Niet meer actief

Thanx Elmo

20. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

Mar 18, 2009
    1,795
    1
    0
    Grunn!
    Lieve mama's!

Vandaag denk ik aan jullie. Dit had een bijzondere dag moeten zijn met jullie kindjes. In plaats daarvan worden jullie door veel mensen vergeten en dat terwijl jullie net zo goed mama zijn!

Daarom lieve meiden een hele dikke knuffel!!

Share This Page