Altijd een kind te kort

Discussion in 'Vlinder lounge' started by Mangoo, May 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mangoo

Mangoo Actief lid

Sep 23, 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    Via mijn verloskundige heb ik het volgende boek gekregen: Altijd een kind te kort
    Ze was naar een symposium gegaa en ze had dit boek meegekregen..

Moet zeggen dat ik er heel veel aan heb, had hem liever al eerder gehad, en zoveel herkenbaars erin..

Wou het toch even hier posten, misschien hebben jullie er wat aan..

Hieronder volgt een beschrijving van het boek:

Vrouwen die zwanger zijn of willen worden na het verlies van hun baby krijgen te maken met de confrontatie tussen de nog recente ervaring van dood en de ervaring van nieuw leven. In hun situatie is het moeilijk zich te identificeren met de groep van zwangere vrouwen die deze ervaring niet hebben. Dit handboek behandelt de verschillende fases: zwanger worden, zwanger zijn, de bevalling, en het ouderschap daarna. Goede informatie helpt de moeder bij het herwinnen van vertrouwen in zichzelf, in haar lichaam en in de medische zorg. Ook zorgverleners krijgen inzicht in de specifieke problematiek van deze vrouwen doordat er handreikingen voor een betere professionele begeleiding worden geboden.

Jeannette Rietberg is door eigen ervaring en zelfstudie deskundige en spreker geworden op het gebied van sterfte rondom geboorte. Altijd een kind te kort neemt de lezer mee in de uitdagende reis waarin verlies, rouw, blijdschap, hoop en herstel met elkaar verweven zijn. In het boek zijn ook uitspraken van lotgenoten verwerkt die voortkomen uit interviews. De medische bijdragen en diverse adviezen komen van Maria Pel die als gynaecoloog verbonden is aan het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam. Zij heeft ruime ervaring in het begeleiden van hoog risico zwangerschappen.

Link:

bol.com | Altijd een kind te kort, Jeannette Rietberg & Maria Pel | Boeken

2. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Bedankt voor de tip, ga hem meteen bestellen. Ik kan zoiets wel gebruiken denk ik.

3. LoPi

LoPi Bekend lid

Mar 7, 2012
    520
    278
    63
    Female
    omgeving Deventer
    Nav berichtje van iemand anders besteld, vandaag gekregen en in gebladerd. Veel herkenning, hier ga ik veel aan hebben!

4. Lindanails

Lindanails Niet meer actief

Ik ga het boek ook bestellen....

Maria Pel was mijn gynaecologe in het A.M.C. na het verlies van mijn eerste kind. Ze heeft me echt er doorheen gesleept gedurende de maanden dat ik in het ziekenhuis heb gelegen.

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Is het ook iets voor als je nog niet zwanger bent?

6. LoPi

LoPi Bekend lid

Mar 7, 2012
    520
    278
    63
    Female
    omgeving Deventer
    ja, dat denk ik wel. het boek is in diverse hoofdstukken opgedeeld, inclusief een heel stuk over het weer zwanger worden en alle gevoelens die daar bij komen kijken!

Share This Page