Ik mag over 10 minuten naar beneden komen. Toevallig weet ik dat mijn vriend pannenkoeken staat te bakken als ontbijt, lekker. Verder een mooie gevingerverfde tekening. Wij gaan vandaag tijdens de lunch mijn schoonouders vertellen dat we zwanger zijn en daarna door naar de oma van mijn vriend en het daar vertellen. Verder heel hard hopen dat mijn oma de dag doorkomt, die ligt op sterven en ik hoop dat ze morgen haalt..
Mijn kinderen zijn dit weekend bij hun vader..maar dat geeft niet. Ik heb geen contact meer met eigen moeder. Vandaag een lekker niks-doe dagje, me bewust zijn van wat ik wel heb en in gedachten bij die het moeten missen.
Ik lig in bed te wachten tot ze naar boven komen. Ze zijn bezig met iets, hoor gilletjes van plezier, stemmen en gestommel. Ook veel sssttt van de oudste hihi. Dus ben benieuwd ^^
Haha ja sorry maar vind het zo'n commercieel gedoe. Heb er gewoon niks mee. Bovendien voelen steeds meer vrouwen zich gekwetst omdat het steeds groter word qua reclame in winkels, tv en in krantjes terwijl het naar mijn idee echt een zwaar overtrokken iets is.
Niks.. Ik heb normaal niets met dat commerciële gedoe maar ik had het wel leuk gevonden om een knutsel te krijgen.. Stomme hormonen. Best pijnlijk om al die leuke tekeningen langs te zien komen op facebook. Wil ik ook! Ik zit ook nog eens de hele dag alleen thuis met mijn zoontje omdat mijn vriend de hele dag met zijn hobby bezig is..
Hier net een lekker ontbijtje op bed gehad en daarvan heerlijk gesmuld met zijn allen (bed vol krummels nu ). Ook een mooie macaroni ketting, fotolijstje, kaartje en theemok gekregen: helemaal leuk!
Een zelfgemaakt kookboekje van mijn zoontje, op het kdc gemaakt. En ondanks dat ik t niet nodig vond hebben mijn vriend en zoontje toch een pandora bedeltje gekocht voor me. En ook een lekker ontbijtje. Jammie. Hebben ze samen gemaakt.
Niets! Mijn zoontje weet niet dat moederdag bestaat, hij gaat naar een freinetschool en daar doen ze niets rond moederdag en mijn vriend is het volgens mij vergeten.... Het maakt me wel wat droevig. Vooral omdat we niet samenwonen en ik de opvoeding en zorg voor de kinderen helemaal alleen doe. Ik hoef geen cadeautjes, alleen een "fijne moederdag, je doet dat goed" ofzo was al genoeg geweest.
Ontbijt op bed inclusief een slagroom tekening een versje voor moederdag zelfgemaakt waxinelichtje theedoos en een prachtige fotolijst
Ik ben echt enorm verwend . Ik kreeg een ontbijt op bed, van mijn jongste een memoblaadjes houder op een versierd hartje. Mijn oudste had een kalender gemaakt in een tasje met hartjes. Hij is er al weken mee bezig en heeft het zo goed geheim weten te houden, wat een spanning Verder kreeg ik een nieuwe mand voor op mijn fiets en een luchtje van jimmy choo. Vanmiddag gaan we naar mijn moeder daar hebben we vorig weekend de woonkamer opgeknapt en gaan we nu de laatste dingetjes voor elkaar maken.
Dit heb ik ook, de commerciële kant dan..maaarrr ik ben niet vergeten hoe ik zelf mijn best deed op een tekening voor mijn moeder, of de boterham met veel te veel pindakaas..hoe je de blik van je moeder probeerde te vangen om te zien of ze er blij mee was..dat gun ik mijn kinderen ook. Ik heb dus een paar dagen terug al mooie kunstwerken gehad, omdat ze er dit weekend niet zijn..wat ik zo ook wel prima vind.
Mijn man en ik hebben afgesproken dat wij als volwassenen niks aan moederdag / vaderdag doen. Beetje commerciële onzin, wat ons betreft. Bovendien ben ik niet zijn moeder en is hij niet mijn vader. Onze oudste is nu 3,5 en gaat dit jaar voor het eerst naar de psz. En voor mij was dit dus mijn eerste 'echte' moederdag. Ik wist al weken dat ik een pastaketting zou krijgen . Maar was wel een verrassing is gebleven, is dat ze op de psz een versje uit hun hoofd geleerd hebben. Vóór de vakantie al, dus ruim twee weken geleden. Maar hij wist hem nog precies op te dreunen, met kusjes op de juiste momenten. Mijn man wist ook van niks, die zei gisterenavond nog even tegen onze zoon: als je morgenochtend bij ons in bed komt, moet je tegen mama zeggen 'Fijne moederdag'. Maar zoon zei eigenwijs "Nee, ik moet iets anders zeggen." En toen kwam dus dat versje er al uit. En vanochtend deed hij dat dus voor mij ook weer. Daar werden m'n oogjes toch wel even vochtig van. Zo schattig! Zoveel om dankbaar voor te zijn! Met mijn ouders vieren we deze dagen ook niet, maar voor mijn schoonmoeder is het wel belangrijk dus daar gaan we vanmiddag naar toe.
Over het commerciële. Pasen, Kerst en ga zo maar door is ook commercieel, maar raar genoeg hoor je daar heel weinig mensen over. Wat is er mooier als het vieren dat je dankbaar bent voor je moeder en vader, voor wat het waard is? Een knutsel draagt niet bij aan het commerciële gehalte toch? En ja, dat andere vrouwen zichzelf gekwetst voelen kan ik mij wat bij voorstellen, maar om het daarom te boycotten? Ik zou eerder ook even het moment nemen om ook even stil te staan bij deze vrouwen in plaats van het afstand nemen er van. Sorry, maar ik krijg altijd zwaar de kriebels van het: Het is zooo commercieel argument. Alsof je constant bezig bent met iets hekelen wat andere mensen leuk vinden. Om jezelf maar even af te zetten tegen de maatschappij. Maar goed, daar ging dit topic ook niet over.... Dit is een topic voor mensen die Moederdag WEL leuk vinden en de behoefte hebben om hun verassingen en plannen te delen.
Dat dus sowieso. Hier geen cadeautjes aan elkaar hoor. Een lekker ontbijtje, een lief knutseltje en een hele dikke kus. Niets commercieels aan.
Ik heb een ontbijtje op bed gekregen die we met z'n drieën opgegeten hebben, een kaart met stickers die ze samen gemaakt hebben, en een pakje met douchegel erin. Ik was al helemaal blij! Toen pakte ze de IPad en toen verscheen er een filmpje met allemaal fragmenten van filmpjes, van het afgelopen jaar. Dochter en papa op de fiets, dansen, kusjes, met een muziekje eronder waarin gezongen wordt; heeej mama rock me..ik zag beelden van onze 20 weken echo van broertje, en steeds hele lieve teksten in beeld erdoorheen. Dat ze zo blij met me zijn en dat het helemaal in orde komt straks als broertje komt. Ik zat te snotteren Mijn vriend heeft het filmpje al in iTunes gezet, kan ik hem zometeen op mijn telefoon zetten. Ik voel me te rijk!!!
Fijne moederdag! En super dat je het allemaal in je eentje doet. Ik heb daar echt heel erg veel respect voor.
Wat raar dat peuterspeelzaal er niets mee doet? Waar in Zoetermeer zit die. Hier een zelfgemaakte ketting en een lekker ontbijtje. Verder ga ik wel naar mijn moeder, maar dat is meer omdat ze erg ziek is. Ik geef er verder niets om, vindt het leuk voor lagere schoolkinderen maar het hoeft nooit een verplichting te worden. Mijn schoonzus wilt ook uit eten met alles en iedereen voor mijn schoonmoeder, sjah ... Ik vind het een beetje overdreven allemaal.
@noid: Veel sterkte met je oma. Maar ook hartelijk gefeliciteerd. Wat een mooie dag om je familie te vertellen dat je zwanger bent. @Bambi: Ik begrijp best dat het voor jou niet leuk is dat je man moppert omdat jij samen naar jouw moeder wilt, terwijl jij wel naar het graf van zijn moeder 'moet'. Ik denk alleen dat dit voor hem toch een extra moeilijke / beladen dag is omdat hij zijn moeder moet missen. Dat geeft hem niet het recht om tegen jou te mopperen. Maar "liefde is" volgens mij ook "begrip hebben voor elkaars nukkige buien". Ik denk dat als jij zonder mopperen probeert er voor hem te zijn op deze moeilijke dag, dat je de dag dan samen beter doorkomt. Veel sterkte voor jullie beiden, trouwens. Heb jij je schoonmoeder nog gekend?