Contactlenzen

Discussion in 'De lounge' started by Booey, May 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ben aan het klooien met contactlenzen. Kreeg een hele instructie bij de opticien hoe inbrengen en er weer uithalen, maar dat laatste vind ik ronduit een ware ramp. Kreeg er zelfs een soort van speciaal pincetje bij, maar wat een ellende zeg.... de moed is me volledig in de schoenen gezonken....

Wie heeft een makkelijke manier van het er weer uithalen van contactlenzen? Heb ze trouwens nu niet in. Ben bang dat ik ze er vanavond dus niet meer uitkrijg :D...

2. LPMS

LPMS Actief lid

Oct 28, 2014
    178
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik draag nu een aantal jaar zachte contact lenzen, en ik had in het begin inderdaad ook een soort pincetje gekregen van de opticien. maar ben erachter gekomen dat het een stuk makkelijker gaat als je het gewoon met je vingers doet. Gewoon goed je handen wassen zodat er geen bacteriën op je lens en in je oog komen.
    Ik vond het in het begin ook een heel vervelend gevoel om hem uit mn oog te halen, maar bij mij hielp het wel om een spiegel te gebruiken en om goed naar voren te kijken zodat je de lens makkelijk kunt pakken. uiteindelijk wen je eraan :)

3. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    je hebt vast harde lenzen nu?

Ik draag al sinds mijn 14e ongeveer zachte lenzen. Heb er wel altijd een bril naast gehad maar het gaat gewoon vanzelf tegenwoordig.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Met harde lenzen was het een kwestie van mn buitenste ooghoek een stukkie opzij trekken;) dan ploepten ze er zo uit.

Maar hier nooooit geen lenzen meer...happy met mn bril.

5. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    nee hele zachte, siliconen.

6. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Wat heeft jou overtuigd om toch voor een bril te gaan?

7. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Wat heb jij erbij om ze eruit te halen dan??
    Ik doe het gewoon met mn vingers :D

8. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik kreeg er een speciaal pincetje bij, met van die rubberen puntjes...

9. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    1,324
    184
    63
    Gelderland
    Ik haal ze er met m'n wijsvinger en duim uit. Inmiddels ook al wel 15 jaar lenzen dus ik weet niet beter. Alle begin is moeilijk. Nu kan ze blind in en uit doen. Even doorzetten, het wordt echt makkelijk!

10. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Zachte lenzen en dan een pincetje? Heb ik nooit gehad en ik draag ze al tussen de 15-20 jaar.

Ik doe het op 2 manieren, maar komt op hetzelfde neer.
    1. ik knijp de lens dubbel met duim en wijsvinger. Hij laat dan los en je pakt hem er zo uit.
    2. ik trek hem wat opzij naar het oogwit en knijp hem dan dubbel.

Indoen kun je uiteindelijk met 1 hand en door alleen je onderste ooglid omlaag te trekken. En zonder spiegel. Went vanzelf.

11. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Ik draag al jaren zachte lenzen en heb er nooit een pincetje bij gekregen, doe het altijd met mn vingers. Van te voren goed je handen wassen is erg belangrijk ivm bacteriën. Als je het fijn vind om erbij in de spiegel te kijken dan kan je die plat op tafel neerleggen. Dan kijk je recht naar voren en zorg je dat je met duim en wijsvinger de randen van je lens een beetje 'naar elkaar toeknijpt'. Op die manier laat de lens vanzelf los. Het is inderdaad even wennen, maar ik doe het al heel lang gewoon blindelings. Als je ogen erg droog zijn dan kan het zijn dat je je lenzen er lastiger uit krijgt, dan moet je gewoon even een druppeltje vloeistof in je oog druppelen.

12. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Oefenen, oefenen, oefenen geblazen! Dus hup, die lenzen in! :D
    Het helpt in ieder geval om recht vooruit te kijken, zoals Salsera al schreef.
    Hihi, wat een gepriegel he!
    Heel soms, als ik er niet bij ben met mn gedachten, stop ik weleens 2 lenzen in een oog. Of dan vergeet ik dat hij er al uit is en knijp ik in mn oog, ipv lens. Brrrr hahaha.

13. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Nou Zara75, ik kwam behoorlijk teleurgesteld weer die winkel uit kan ik je melden. Echt met zo´n rukgevoel...Ik dacht ´dat doe ik wel ff´... nou niet dus. Ik schrok ook nog eens van wat ze gaan kosten op jaarbasis. Daar zou ik 5 verschillende modellen bril van kunnen kopen denk ik...

Ik zie zeker alle voordelen ervan. Heb een leesbril geprobeerd en word helemaal gek van dat beklemmende/belemmerende gevoel voor m´n ogen langs.

Deze lensen gaan me bijna 500 euro per jaar kosten. Multifocaal.

14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Vreemd dat je ze mee kreeg, terwijl je nog zo loopt te tobben met in en uithalen..

Ik ben al heel lang klant bij citylens haha al bijna 25 jaar. Zal ik een kadootje krijgen? Ik heb daar een abonnement, betaal zo €18,95 per maand. En per maandlens rond de €10. (Zachte lenzen met een cilinder)
    Lezen wordt ook al lastiger. Maar zo leesbrilletje vind ik ook niets..

15. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Hier haal ik ze ook altijd gewoon met mijn vingers eruit, nog nooit gehoord van zo'n pincet.
    Handen wassen, duim en wijsvinger op je oog en voorzichtig samenknijpen, de lens komt er gegarandeerd uit.

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Ik pak ze er gewoon uit met mijn vinger nooit geen probleem mee gehad eigenlijk.
    Bril vind ik ramp om te dragen

17. Imensa

Imensa Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    2,463
    18
    38
    met je rechter hand je bovenste ooglid omhoog pakken, recht vooruit kijken met andere hand je duim en wijsvinger van buiten naar binnen laten glijden (zacht over.oog heen) en dan moet je hem als het goed is hebben.

Wij zijn bij specsavers. erg tevrede en goede prijzen.

18. Ananas9

Ananas9 Actief lid

Jul 4, 2009
    163
    13
    18
    Female
    West-Vlaanderen
    Ik heb 16 jaar harde lenzen gehad en ik deed het met zo'n speciaal zuignapje. Durfde het niet door mijn oog strak te trekken en dat ie er dan uitfloept. Maar harde lenzen is niks. Als er 1 stofje/dingetje achter komt, heb je al pijn. Sinds een jaar en een paar maanden mijn ogen laten laseren. Dat was me het geld dubbel en dwars waard, ik kan het iedereen aanraden. Nooit meer geklooi met lenzen en meteen zien als je opstaat 's ochtends. Heerlijk!

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oefenen, oefenen, oefenen. Het went echt! Hier al 25 jaar harde lenzen, kan ze bij wijze van blindelings in en uitdoen. Maar in het begin was het ontzettend lastig kan ik je vertellen.

20. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Hier harde lenzen met een zuignapje. Ideaal.
    Ik heb ook wel eens zachte lenzen geprobeerd, maar vond helemaal niks.

Share This Page