Mijn moeder krijgt planten voor in de tuin, heeft ze laatst gezien en was verliefd. Dus ik ga ze voor dr halen. Mn schoonmoeder kwam zelf met iets wat ze wou, oorbellen. En daarnaast krijgt ze nog een grote foto van de fotoshoot uit oktober.
Mijn moeder is overleden toen ik 3 was. Ik ga altijd met Moederdag naar haar graf om een bosje bloemen of plantje te brengen. Voor mijn schoonmoeder geven we een foto in een zelf gemaakte lijst door de kinderen. Voor de oma van mijn man (aangetrouwd, niet zijn biologische oma) wil ik dit jaar iets speciaals geven. Ze staat namelijk altijd voor ons en de kinderen klaar en heeft zelf geen kinderen.
Nou, voor mijn schoonmoeder zijn we nu begonnen met cadeaus verzinnen. Ze zat gisteren te vertellen dat haar elektrische deken stuk was en dat ze die eigenlijk nog niet kon missen. Nou ja, zou wel een praktisch cadeau zijn; maar minder leuk. Voor de rest kun je bloemen, chocola of een knutselwerkje niet origineel noemen, maar die staan hier helaas ook nog in de top 5. Voor mij zal het wel een cool knutselwerk worden van de kinderopvang. Mijn partner had al een paar ideeën, maar heeft vaak een gebrek aan daadkracht met de uitvoering waarbij hij op zaterdag denkt 'oh ships, het is morgen al', en haalt dan even snel wat chocola of anders lekkers om zich er makkelijk van af te maken. Daarom pak ik het cadeautje voor schoonmoeder maar voorzichtig over - beetje pushen ook - zodat ik tenminste weet dat zij wel wat cools krijgt
mijn moeder woont ver weg en daar kunnen we niet heen op moederdag. Ik stuur een kaart en heb via de lidl de chocolade besteld en die word zaterdag daar bezorgt. Mijn schoonmoeder gaan we wel even langs, gewoon met een bloemetje en een tekening van de kids.
Voor mijn dochter geboren werd, deden we niet echt aan moederdag. Onze moeders wonen niet in de buurt, dus meestal zien we ze tich niet op moederdag. Soms stuurde ik wel een kaart, of belde ik, maar soms deden we gewoon niks. Sinds mijn dochter geboren is, vind ik het wel leuk om aan moederdag te doen. Wij vinden het gewoon heel leuk om samen te knutselen en het is wel leuk om daar eens een doel voor te hebben - in plaats van dat het uiteindelijk in de vuilnisbak of het oud papier belandt, omdat ik geen opslagruimte ga huren om al onze knutsels te bewaren. Dit jaar hebben we voor mijn schoonmoeder twee kleine canvas schilderijtjes gemaakt, die mooi in haar nieuwe slaapkamer passen. Ze hebben die pas helemaal opgeknapt en wilden nog wat voor aan de muur. We hebben het gisteren al gegeven, want toen waren ze hier en volgende week zien we ze niet. Voor mijn moeder heb ik wel wat ideeën, maar ik moet ze nog met mijn dochter bespreken en dan samen kiezen. Voor mijzelf verwacht ik trouwens niet veel. Ik weet dat ze op school iets geknutseld heeft. Gezien de focus en interesses van mijn man, zal het daar waarschijnlijk bij blijven!
Ik ga met mijn moeder en zoontje naar het dolfinarium (quallity time). en voor mijn schoonmoeder een bosbloemen, lief kaartje en een knutselwerkje van ons zoontje.
Een kaartje en uitnodiging om samen sushi te gaan eten ergens (zowel zij als ik houden erg van sushi - rest van de familie niet)
Wij doen altijd met zijn allen wat (ik en 3 broers). Dit jaar op verzoek een nieuwe klok voor in de nieuwe keuken. En elk jaar krijgt ze 2 grote hangpotten met portulaca's voor in de tuin want dat zijn haar lievelingsbloemetjes! En een doosje bonbons van "de dames" hier lokaal, die vind ze heerlijk. En natuurlijk de knutsels van de kleinkids haha.. Dit jaar een pracht van een vlinder voor buiten aan de muur
Ik neem mijn moeder mee een weekendje weg en mijn dochter heeft een zilveren 'de beste oma' sleutelhanger voor haar en natuurlijk een mooie verf. Ik ben mijn moeders vlees en bloed, mijn dochter indirect ook ze is de beste opvang die wij ons wensen kunnen, dus wordt ze door ons beiden (ook door mijn man) erg gewaardeerd en vandaar ook elk jaar iets leuks voor haar. Mijn schoonloeder moet maar zien, daar doe ik niets voor en mijn man is zo attent als een poffertje... Dus daar zal ze ook niet veel van krijgen
Wij nemen mijn moeder mee op vakantie. Voor haar een leuke extra en voor ons gezellig en ook wel heel handig Zondag zelf nog wat kleins, mooie bos bloemen of plant in pot. Ik sla Moederdag zeker niet over, mijn moeder betekent heel veel voor ons en ze helpt me bij zoveel. Schoonmoeder is er niet op Moederdag, ze woont in het buitenland. Dus dat wordt een Skype belletje.
Een boekje 'oma voor beginners' met een mok van Blond Amsterdam waarop ook 'oma' staat. Normaal doen we gewoon een bosje bloemen.
Mijn moeder nemen we mee uit eten (zussen) en mn schoonmoeder douchegel en kaarsen. Mn dochter mag voor mij knutselen, maar doe ik niet voor de oma's, tis toch moederdag .
Aangezien ik zelf geen moeder heb, verwen ik mijn schoonmoeder altijd wat 'extra' op Moederdag. Dit jaar heeft ze haar kado al gehad deze week want op Moederdag zelf werkt ze. Ze kreeg van ons het luchtje Valentina van Valentino, oorbellen van Swarovski die ze al op het oog had, een dagcreme en op 8 mei zal ik nog wel een bosje bloemen snel afgeven..
(Off topic) Wat leuk om te zien dat je zwangerschap nog steeds goed verloopt! Het is je ontzettend gegunt!!!
Ik vind dat hele vader- en moederdag gebeuren echt complete bullshit. Eigenlijk zou ik er niks mee willen doen, maar dat vind ik zo lullig voor mn ma, dus denk dat ik een bosje bloemen koop ofzo. Voor mn schoonmoeder mag mn vriend zorgen, het is zijn moeder niet de mijne. Zelf doen we niks behalve een lekker ontbijt (wat we samen maken) en ik weet dat mijn zoontje iets op school gemaakt heeft en that's it...
Voor mijn moeder moet ik nog even wat verzinnen.. wil iets meer uitpakken omdat ze echt mega veel doet voor ons tijdens zwangerschap van de jongste en nu ml met een hernia ligt. Mijn schoonmoeder pff heb de neiging om een bezemsteel te kopen waar ze mogelink ver weg mee kan vliegen... maargoed das een ander verhaal😑
Mijn moeder krijgt een afdruk van de 'schoolfoto' van onze jongste zoon. Ze heeft foto's van al haar kleinkinderen staan. De rest komt allemaal al in september en die krijgt ze voor haar verjaardag, maar op het kdv komt de fotograaf pas in het voorjaar. Mijn schoonmoeder kreeg ook de schoolfoto's in een lijstje.