Creatieve ideeën voor eindpresentatie

Discussie in 'De lounge' gestart door thephantom, 27 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thephantom

thephantom Fanatiek lid

25 mei 2016
    1.154
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hoi iedereen,

Ik weet niet of ik het in de lounge mag/kan plaatsen maar over 2 maanden mag ik mijn eindpresentatie doen voor mijn opleiding. Ik heb al een diploma op mbo niveau, maar studeer nu af op hbo niveau. Nu moet ik mijzelf presenteren wie ik ben als professional (social work). Dit moet echter op een creatieve unieke manier, ik ben momenteel heel erg inspiratieloos en wilde graag de vraag hier voor leggen. Zouden jullie mij misschien kunnen helpen door wat ideetjes op te noemen? Uiteraard neem ik de ideeën niet klakkeloos over, maar ik dacht misschien word ik dan zelf ook eens wat creatiever :) En komt mijn inspiratie dus weer een beetje terug.

Liefs thephantom

2. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Wat dacht je van een filmpje opnemen waarmee je jezelf kunt interviewen. Dus je neemt de antwoorden op en gaat naast het scherm staan en vraagt live jezelf allerlei vragen.

3. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Wat vind je leuk? Wat zijn hobbies, passies, dingen waar je plezier in hebt? Zijn er boeken waar je dol op bent, films misschien?

4. thephantom

thephantom Fanatiek lid

25 mei 2016
    1.154
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Oh dit is eigenlijk wel een hele leuke! :)

5. thephantom

thephantom Fanatiek lid

25 mei 2016
    1.154
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Haha ik heb zeker hobbies, passies en dingen waar ik plezier in heb. Zo vind ik het super leuk om creatief bezig te zijn (echt in van allerlei opzichten van kleien tot aan haken). Ook heb ik heel veel films die ik echt heel erg leuk vind zo ook boeken! Daarom vind ik het juist zo raar dat ik zo compleet dicht sla als ik eraan denk dat ik die presentatie moet gaan doen. Dat heb ik normaal gesproken ook nooit haha. :)

6. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ik zou eerst eens voor jezelf in steekwoorden opschrijven wat jou typeert als persoon en als hulpverlener. Uiteindelijk gaat het daar natuurlijk om. Misschien wat dingen aanhalen die je geleerd hebt en je bijgebleven zijn, of hoe je daar iets mee hebt gedaan. Als je dan bezig bent komt misschien ook wat meer in je op wat een leuke vorm is om het te presenteren.
    Je zou bijvoorbeeld jezelf kunnen presenteren in de vorm van iets dat je geleerd hebt (bijv je eigen professionele behandelplan of jezelf beschreven in een werkende dat je geleerd hebt). Wat me ook leuk lijkt is om jouw ontwikkeling tot professional te beschrijven in een prentenboek.

7. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik bedoelde meer om die dingen eens voor ons op te schrijven, zodar we van daaruit mee kunnen denken ;)
    Kan me voorstellen dat als je bijvoorbeeld dol bent op fantasy je daar iets mee kan doen, om maar irts te niemen. En als je dol bent op koken iets in de vorm van een menu of recept.

8. thephantom

thephantom Fanatiek lid

25 mei 2016
    1.154
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Haha, ik ga het eens opschrijven en wie weet komt ik er dan eens uit! Goede tip, dankjewel!

9. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik zag van de week zoiets tofs! Zij had een tijdschrift over zichzelf gemaakt waarin haar competenties, ervaringen ect naar voren kwamen. Het stond ook echt geschreven als: 'Al toen Lana een klein meisje was kletste ze je de oren van de kop' aldus haar moeder. Voor Lana was het dan ook een logische stap communicatie te gaan studeren. ( zoiets, weet het niet meer precies )

Misschien kun je hier iets mee? Soort powerpoint in de vorm van een tijdschrift..

10. thephantom

thephantom Fanatiek lid

25 mei 2016
    1.154
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Oehhh dit klinkt ook heel erg leuk!! :D

Deel Deze Pagina