bloemen roofertjes

Discussion in 'De lounge' started by pluk, May 5, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Aangezien wij de keuken aan de voorkant van ons huis hebben heb ik dus niet altijd zicht op onze tuin alwaar ik dit najaar heel wat bollen in heb gepoot.
    En nu staan die bollen dus te bloeien, nog een paar tulpen die het nog doen, blauwe druifjes die het ook nog doen.
    Toen ik net in de keuken was, zag ik dat het toch plotseling erg kaal was geworden en dat er aardig wat bollen voor de grond lagen of gewoon verdwenen waren :( .
    Dus ben ik maar even blijven staan en ja hoor nog geen 5 minuten later kwam de betreffende jonge dame en rukt daar mijn bloemen af zonder te kijken of er nu een bol mee komt of niet. (ukkie van hooguit 3 jaar).
    Dus ik er achteraan en ja hoor achter bij de bosjes werd ze op gewacht door een paar oudere dames (schat ze zo op een jaar of 11).
    Dus ik ben maar even een gesprekje met ze aangegaan aangezien er in de bosjes aardig wat van mijn bollen te vinden waren.
    Blijkt dat de twee dames ter plaatse van niets wisten, ze wilden bloemenwinkeltje spelen en een ander vriendinnetje had gezegd dat ze wel even wat bloemen ging plukken die ze verderop in de bosjes had zien staan, bosjes ja mijn tuin zul je bedoelen.
    Dus ik verteld aan de dames dat ze toch echt bij mij uit de tuin kwamen en of ze zo vriendelijk wilden zijn om de bollen terug te poten.
    Gelukkig wilden ze dat wel (rode koppen van de schaamte) en ze liepen netjes mee en hebben (voor het eerst in hun leven kwam ik achter) bollen gepoot en kwamen er dus ook achter dat bollen niet doodgaan maar dat ze volgend jaar gewoon weer gaan bloeien. (toch nog leerzaam geweest).
    Vind het alleen jammer dat de 'goede' dader er snel tussen uit gepiept was, zij had dus met de fiets voor ons hek gestaan en de kleine dame de opdracht gegeven de bloemen te plukken.
    Deze betreffende jonge dame heeft erg haar best gedaan om de bollen weer te poten maar vond het wel jammer want ze vond die roze tulpen (bijna uitgebloeid) wel heel erg mooi en ach omdat er nog maar twee stonden heb ik die maar even voor haar eraf gehaald, zodat mw-tje huppelend door de straat ging.
    Toch baal ik wel even, zo'n grote griet weet donders goed dat het niet mag en dan zo'n kleintje ervoor gebruiken en als je dan betrapt wordt er snel van tussen gaan en het kleintje aan haar lot overlaten. :evil:

Groetjes

2. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    he he wat een verhaal zeg!! Het lijkt kattekwaad maar het is toch echt zonde hoor. Ik geniet ook elk jaar weer van al die mooie bollen die weer omhoog komen
    Karin

3. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    De dames zeiden nog wel dat ze me aardig vonden, komt waarschijnlijk omdat ik ze meteen naar het poten naar binnen joeg om eerst de handen te wassen vanwege de talrijke kattepopulatie hier in de buurt.
    Ze wilden weten waarom ik niet boos was en ze de bloemen mochten houden, dus maar eerlijk gezegd dat we de bloemen moeilijk weer op hun stengeltjes konden plakken maar dat ik de bollen wel erg vond omdat dat mij geld had gekocht en dat hun nu oud en wijs genoeg waren om te begrijpen dat dingen nu eenmaal geld kosten.

Ach het is gewoon kattekwaad, om eerlijk te wezen zat ik er wel een beetje op te wachten omdat ze wel heel verleidelijk staan, maar dat ze de bollen er ook bij mee zouden nemen ging mij toch wel een beetje te ver.

Ach zo heb je nog wat te doen terwijl je van je arts moet rusten en leer je de kinderen uit de buurt ook een beetje beter kennen en dan kan ook geen kwaad lijkt mij.

Groetjes

4. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

Jan 6, 2006
    2,208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Wat een verhaal zeg :D
    Maar zeg nou eerlijk , als die kleintjes heel braaf die bollen weer poten kun je toch gewoon niet boos blijven ......
    Zelf haalde ik ook wel dit soort dingen uit vroeger :oops:
    Alleen waren het geen bloemen maar peren en appels uit de bomen die de buren in de tuin hadden staan :oops:

Sommige dingen veranderen nooit hihihi

Groetjes Joyce

5. PamEnMarcel

PamEnMarcel Actief lid

Jan 30, 2006
    476
    0
    0
    Administrator / Accounting
    Emmer-compascuum
    Ik ben gek op tulpen, dus ik had ze waarschijnlijk ook wel gewoon eruit geplukt :p

Maar wel lief dat je ze alsnog wat mee had gegeven.

Share This Page