Hoi. Hoe vaak gaan jullie kindjes uit logeren? Mijn zoontje gaat standaard 1 weekend in de maand bij mijn ouders slapen en soms door de weeks zo 1 x in de 2 weken bij mijn schoonouders. Dit omdat mijn vriend psychische problemen heeft en soms even echt rust moet hebben. Maar ik vind het stiekem ook best wel fijn, gewoon even lekker mijn eigen ding doen en rust pakken want ik doe verder alles qua opvoeding, huishouden, boodschappen en ga ook nog af en toe naar school enzo dus ik ben best wel druk zo overdag en doe snachts ook de fles dus ik ben best moe. Mijn vriend kan niet alleen met hem zijn dus ik kan verder nooit even wat voor mij zelf doen. Vinden jullie mij een slechte moeder? Ik voel me er best schuldig over soms...
Heftig. Ik denk dat er verschillende reacties kunnen komen op jouw vraag. Ik zou me er even niet druk om gaan maken wat mensen hier wel of niet van je vinden. Op basis van dit verhaal vind ik je geen slechte moeder. Het is logisch dat je tijd voor jezelf nodig hebt. En ik hoop dat je vriend hulp krijgt zodat jullie zoontje niet meer gaat logeren omdat het moet, maar omdat hij dat leuk vind.
Heeft jouw zoontje het goed bij zijn opa’s en oma’s? Ik denk het wel anders zou je hem daar vast niet achter laten! Niets om je schuldig over te voelen, wees er dankbaar voor dat het kan en neem die tijd om tot rust te komen, dat heb je vast nodig als je alles alleen moet doen. Een goede moeder zorgt goed voor zichzelf en dat doe je volgens mij.
Zolang je ouders en schoonouders het graag doen en je zoontje dit ook prima vindt en niet ontregeld raakt is het prima! Juist fijn dat je deze mogelijkheid hebt en zo ook even tijd voor andere dingen hebt/kunt uitrusten. Geniet van die tijd en daarvoor en daarna van je zoontje
Het feit dat je er al zo goed over nadenkt maakt je al een goede moeder vind ik. Je heb het beste met je kindje voor maar mag ook best aan jezelf denken. Ik vind dat hier geen goed of fout is. Je kindje is in goede handen en er wordt voor hem gezorgd door mensen die van hem houden. Wat heerlijk dat je zoveel steun krijgt vanuit je omgeving.
Mijn ouders en schoonouders vinden het helemaal geweldig (1e en enige kleinkind) en op de foto’s en video’s die ik gestuurd krijg zie ik ook een hele vrolijke baby dus ik denk dat ze het beiden leuk vinden. Ja ik doe het juist zodat ik er weet tegenaan kan, heb zelf in het verleden met depressies gekampt en wil dat absoluut niet meer meemaken. Wil sterk zijn voor mijn kindje. Maar toch knaagt het wel, alsof het fout is.
Vrij weinig. Een keer per jaar? Mijn ouders komen eens per jaar twee nachten bij ons oppassen nu we meer kinderen hebben (vinden ze makkelijker met alle spullen die we hebben). Nu de oudste wat ouder is (vijf jaar), gaat ze af en toe twee/drie nachtjes bij mijn ouders logeren.
ik sluit me helemaal bij @Lies1611 aan. Je doet het juist goed in mijn ogen doordat je niet alleen aan je kind, maar ook aan je eigen rust en die van je vriend denkt. Door rust te pakken, wat kan door hulp van de opa's en oma's (wees er heel blij mee, er zijn er die dat niet kunnen) kunnen jullie weer opladen, zodat jullie in de tijd dat je kindje er is, weer helemaal voor hem klaar kunnen staan. Dus voel je niet schuldig, maar wees blij met de hulp die je hebt.
Zolang het goed voelt voor jullie, lekker blijven doen! Vooral niet druk maken om wat een ander denkt.
Ik zie niet waarom je een slechte moeder zou zijn. Er is toch niks mis mee als je kind bij opa en oma logeert? Ik zie het probleem niet.
Mijn dochter is nu bij mijn schoonouders. We waren er vandaag en anders moet ik haar daar morgen al rond 7 uur afzetten (20 min rijden, dus net na half 7 weg) om op tijd op mijn werk te zijn. Hierdoor hebben we allemaal een langere en betere nachtrust (opa en oma kunnen daardoor ook langer slapen). Ik denk dat een gelukkige ouder het beste voor je kind is. Als jij die tijd voor jezelf nodig hebt, moet je die nemen. Soms is het heerlijk niet altijd die verantwoording te hebben. Het maakt je geen slechte ouder, maar juist een hele goede. Je weet hoe je zelf even op moet laden
Er zijn overigens genoeg gezinnen waarbij beide ouders een baan hebben en waarbij het kindje op de opvang zit van 7 tot 7 bij. Ieder z'n keus, ik zou me er niet druk om maken. Het is juist leuk voor de kleine om zijn grootouders te leren kennen. Kan hij ook lekker verwend worden .
Je bent absoluut geen slechte moeder. Ik vind het juist knap dat je je eigen grenzen zo bewaakt en die tijd voor jezelf pakt zodat je een goede mama kan zijn en blijven. Je hebt nu geen partner waar je op terug kan vallen en die eens de zorg een dagje/nachtje van je overneemt hè. Je doet het goed!
Ach ja, er zullen áltijd mensen zijn die commentaar hebben op allerlei dingen. Dus niks van aantrekken.
Ik zou het zelf niet zo doen maar ik zit dan ook niet in jouw/jullie situatie. Die kun je zelf het beste inschatten. En dit soort keuzes maakt je echt geen slechte moeder hoor. Ik denk ook niet dat mensen dit zullen vinden, ook niet al zouden ze er zelf niet voor kiezen.
Natuurlijk maakt dit je geen slechte moeder! Jullie hebben die rust nodig, je zoon heeft het dan heel erg fijn bij opa en oma en opa en oma vinden het ook heel fijn! Dat is toch gewoon helemaal prima? Hier gaan ze niet vaak logeren omdat mijn beide ouders nog werken - ook onregelmatige diensten, dus ‘s nachts en ik het weekend - en ze wonen helaas best een eind bij ons vandaan. En bij mijn schoonouders kan het ook niet omdat mijn schoonmoeder ernstig ziek is.
In jouw situatie is het alleen maar goed en fijn. Je draagt alles en de opvoeding kan je niet alleen doen, zo werkt het niet. It takes a village to raise a child.
Ik snap niet zo goed waarom je een slechte moeder zou zijn als je kindje met enige regelmaat uit logeren gaat? Naar mijn idee heeft dat niks met "goed" ouderschap te maken... Het gaat (vind ik) niet om de hoeveelheid tijd dat je thuis bent bij je kinderen, maar dat je er voor de kinderen bent als je thuis bent... Mijn dochter ging elke week 1 keer logeren bij oma, inmiddels niet meer omdat ze bijna 4 is (basisschool) Soms ging ze zelfs 2 keer (1 keer naar andere opa en oma). Ik werk zelf fulltime en voelde me hier in het begin wel eens naar over, maar ben tot de conclusie gekomen dat dat niet perse slecht hoeft te zijn. Mijn moeder was altijd thuis, maar ze was er niet voor mijn zus en mij. Ze was eigenlijk ongelukkig met als resultaat dat ze niet van de bank af kwam en wij alsnog alles zelf moesten doen.(en eenzaam waren) Ik ben overdag niet thuis, maar elke avond tot kinderbedtijd ben ik er echt voor mijn dochter. Samen de keuken in, samen eten, opruimen, spelen badderen en dan naar bed. In de weekeinden doen we af en toe wat leuks en soms gewoon niks. Het is voor ons een bewuste keuze geweest om ervoor te zorgen dat wij als ouders gelukkig zijn en dat dan ook kunnen meegeven aan onze dochter. Ze heeft het leuk op de opvang/school, logeren is feest en ze is hartstikke vrolijk/sociaal. Had ze wel moeite gehad met haar dagindeling dan was ik minder gaan werken en waren we niet verhuisd.. Er is geen goed of fout, het gaat erom dat het werkt voor jullie gezin!