Fijne moederdag! Ik vond deze 2 plaatjes ook wel heel erg mooi om even stil te staan bij het feit dat het niet voor iedereen een fijne moederdag is!
Fijne moederdag gewenst aan iedereen voor wie het een fijne moederdag kan zijn. Ik ben zelf "tegen" moederdag om inderdaad ook een aantal van de redenen die in de beginpost staan, ik vind het niet meer van deze tijd, zwarte piet is kwetsend voor sommige mensen maar ik denk dat moederdag/vaderdag minstens zo veel mensen pijn doet en het feit dat je er wel aan mee MOET doen wanneer je een moeder hebt omdat je je dankbaarheid moet tonen oid vind ik ook niet zo nodig, in de meeste gevallen kozen de ouders er zelf bewust voor om ouders te worden dus daar hoeven ze niet voor bedankt te worden vind ik. Vandaag denk ik aan alle mensen die ongewenst kinderloos zijn, die hun kind hebben moeten missen, of kinderen die hun ouder(s) moeten missen, mensen die hun ouders niet als ouders zien(ongelukkig gezin) of wie een van zijn ouders niet kent, en aan de mensen die om welke reden dan ook verdriet hebben vandaag. Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker blij voor iedereen die vandaag een leuke dag heeft, want dat doet me echt enorm goed. Maar het feit dat zelfs dingen die neutraal zouden moeten zijn zoals de supermarkt of het journaal spelen in deze dag mee, dat vind ik vervelend voor de mensen die deze dag het liefst snel willen vergeten. Zo dat was mijn demonstratie praatje
Ik vind dat toch we dubbel hoor. Ondanks dat dit de eerste keer Moederdag is zonder mijn moeder en ik best verdrietig ben, vind ik het ook enorm leuk dat mijn meiden zich zo uitgesloofd hebben samen met manlief. Lekker ontbijtje, leuke knutsels
Ergens snap ik je wel. Mijn kinderen zijn hun vader verloren, dus Vaderdag zal de komende jaren een dag worden waarop verdriet aanwezig is. Maar ik wil er juist ook een dag van maken waarop ze hun vader op een leuke manier herinneren, door bijvoorbeeld samen dingen te doen die hij leuk vond. Ik denk dat er op elke ‘speciale dag’ wel een groep mensen is die pijn heeft. Op bijvoorbeeld Valentijnsdag word je er als ongewenst single hoe dan ook aan herinnerd dat je geen relatie hebt. Ik word er dan ook altijd aan herinnerd dat ik mijn vriend ben verloren, ook al vind ik deze dag grote onzin. Maar er zullen mensen zijn die dan ook verdriet hebben. Ik denk dat je, als je met iedereen rekening moet houden, bezig blijft met dagen ‘afschaffen’.
Heftig maar mooi dat je er zo sterk mee om gaat, respect! Valentijnsdag vind ik om onder andere die reden dus ook geen leuke dag, hoeft van mij niet afgeschaft te worden want ook daar zullen mensen zijn die het leuk vinden (en er een hoop geld aan verdienen) maar iets minder dat hele gedoe er omheen zou van mij wel mogen, zo vind ik bijvoorbeeld Valentijnsdag iets dat je met je geliefde kunt vieren en vader/moederdag binnen je gezin en dus niet met de hele wereld/in winkels/op tv/reclameborden enz.
Ik denk dat het al een hoop scheelt als er op zulke dagen aandacht geschonken wordt aan het feit dat het niet allemaal maar vanzelfsprekend is. Wat topicstarter nu ook gedaan heeft. Toen ik in de mmm zat vond ik het altijd erg ontroerend en bemoedigend om zulke berichten te lezen.
Ik ga niet 'tegen' moederdag zijn omdat er mensen zijn voor wie het zwaar beladen is. Ik denk aan hen die dag, maar geniet ook van mijn kinderen die zich zo verheugen om mij deze dag in de watten te leggen, dat ga ik hen niet ontnemen. Ik begrijp je wel, mijn vader is overleden toen ik 4 was. Vaderdag was altijd erg beladen als kind. Maar ook tijdens mijn huwelijk werd hij gemist, toen mijn kinderen geboren werden enz. Dus niet alleen tijdens vaderdag, gelukkig kon ik t wel relativeren dat veel momenten door anderen wel gevierd konden worden. Zij kunnen er niks aan doen.
Heb zelf deze gedeeld op fb... Ik wens iedereen een fijne dag of je nu wel of niet iets te vieren hebt!
Pfff, ik ben blij dat moederdag erop zit... Vind het sowieso een confronterende dag, en vandaag zet ook nog eens echt álles tegen.. Zo maar snel mijn bed in, morgen weer een nieuwe dag
Pfff.. ik dacht hier toch iets meer afstand van te hebben, maar nee. Knoop in mijn maag en tranen in mijn ogen. Mijn moeder en allerbeste vriendin ooit, niemand heeft mij ooit nog zo goed gekend, weet al bijna 5 jaar niet meer wie ik ben. Early onset Alzheimer begon met 50 jaar oud voor haar. Een knuffel voor iedereen bij wie moederdag ook verdrietige emoties opwekt!
Hier is het ook een dubbel gevoel vandaag. Ben heel blij met wat de oudste geknutseld heeft en daar geniet ik echt wel van. Mijn moeder is overleden toen ik 10 was, bijna 20 jaar geleden alweer. Toch vind ik niet dat het afgeschaft moet worden, het is alleen veel te commercieel geworden. Vroeger had ik er nog meer moeite mee, maar ik weet ook dat het niet 'normaal' is om zo jong een van je ouders te verliezen. Maar daar heb ik zelf mee leren moeten omgaan. Er zijn veel meer momenten in het leven waarbij ze nog wel meer gemist worden.. Maar dat is hetzelfde bij Valentijnsdag enz. Ik kan me voorstellen dat zo'n dag confronterend is, vind ik af en toe ook nog steeds. Mijn gedachten gaan ook uit naar mensen die hun moeder moeten missen op wat voor manier dan ook, of (nog) geen moeder zijn geworden. Dikke knuffel voor iedereen.
Als moeder van een engeltje* van 22 weken en 2 dagen, dank jullie wel Vandaag is ieder jaar weer moeilijk. Het is moeilijk om anderen een fijne moederdag te wensen maar niemand die het tegen jou zegt... dus dit is betekenisvol (Nee mijn partner ook niet, het was niet zijn kindje en we hebben samen besloten dat hij zich er niet mee bezighoudt om diverse redenen)
Eindelijk is deze dag bijna voorbij. Natuurlijk ontzettend gezellig met mijn dochter en man....maar helaas de eerste Moederdag zonder mijn moeder. Ze is 3,5 maand geleden plots overleden. Pff. die reclames op tv en in folders vielen mij erg zwaar. Het is nog steeds niet helemaal te bevatten dat ik geen moeder meer heb. Nog even en dan is deze dag die ineens erg beladen is geworden voorbij. Het zal volgend jaar vast beter gaan...... Knuffel voor iedereen die ook met verlies te maken hebben (gehad).