Moederdag

Discussion in 'De lounge' started by Magnolia29, May 8, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cobon

Cobon Niet meer actief

#21 Cobon, May 8, 2022
    Last edited by a moderator: May 8, 2022
    Ik vind moederdag wel belangrijk (knutsel en ontbijtje, maar ook richting mijn eigen moeder).
    Ik zit boven met de baby, m'n man slaapt nog, gister bleek al dat iedereen het was vergeten. En dat schiet een tikje verkeerd, gezien hoe het gaat de laatste tijd, en iets met hormonen ;)

2. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ah meid, dubbel k*t, veel liefs!

3. Martini

Martini Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,109
    622
    113
    De kinderen hebben iets geknutseld op school, ik heb zelf 2 kadootjes gekocht:roflmao: en man maakt een ontbijtje, ik ben er blij mee.
    Voor schoonmoeder een mooie kaart en bloemen besteld (woont ver) en voor mijn moeder vanmiddag een high-tea.
    Vanavond barbecuen denk ik.

Ik verwacht geen dure kado's, nergens voor nodig, met een versje, een kaart, knuffel of knutsel ben ik superblij

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Hier altijd een saaie moederdag thuis.
    Mijn man heeft nog nooit iets gekocht voor me (ook niet met de kids om aan mij te geven).
    Ook heeft ie nog nooit iets met ze geknutseld of ontbijt (op bed) gemaakt met de kids. Tevens heb ik nooit mogen uitslagen in de 17 jaar dat ik nu kids heb.

Zijn woorden: "je bent mijn moeder toch niet".

Dus elke jaar krijg ik van de kids een zelfgemaakt (op school of kdv) kadootje waar in uiteraard erg dankbaar voor ben, maar iets meer efford vanuit mijn mans kant hoef ik niet op te rekenen.

Vorig jaar dus niks gehad qua knutsels vanwege de lockdown.
    Dus ben ik (niet eens mijn man dus) met mijn dochter (toen 10 jr) de zaterdag ervoor naar de action gereden en heb haar geld gegeven zodat ze maar iets voor me moest kopen namens haar en haar broertje.

Vandaag van de jongste 2 zelfgemaakte knutseks gehad.
    Van dochter en de oudste krijg ik nog iets, maar die slapen nog.

Vanmiddag ga ik mijn dankbaarheid aan mijn moeder tonen. Dat is altijd supergezellig :)

5. Iaatje

Iaatje Bekend lid

Oct 5, 2016
    506
    366
    63
    Female
    Alvast mijn excuses dat ik het zeg hoor, maar wat een k*t opmerking van je man. Je bent niet zijn moeder dat klopt maar je hebt wel zijn kinderen op de wereld gezet, daarvoor alleen moet hij gewoon op zo een dag dankbaarheid tonen.

Dubbelgeluk, RoGiJuLi, Cobon and 2 others like this.
  6. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,264
    25,723
    113
    Ik ben al flink verwend. Een heerlijk ontbijtje op bed (croissants, boerenomelet, bakje vers fruit, vers sapje en een kop koffie), dikke knuffels van alle kinderen.
    Vooral mijn 5-jarige is helemaal in zijn element. Ik kreeg een paar mooie knutsels en tekeningen. 1 tekening lag al een tijd redelijk zichtbaar achter een plant in de kast. Had het al bijna een keer ‘opgeruimd’ :roflmao: Gelukkig niet gedaan.
    En van kinderen en man samen een baguette bakvorm gekregen. Heel tof!

Vanmiddag nog naar mijn ouders. zus komt ook met haar kinderen en dan onze moeder in het zonnetje zetten en gezellig borrelen.

Nina Sanders likes this.
  7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,665
    18,730
    113
    Female
    Ik kreeg dit jaar vrij veel en ik had ook zelf aangekochte spullen aan de kant gelegd dus het was feest :roflmao: .

De jongste en middelste maken wat op school.
    De oudste kocht uit zichzelf iets klein.
    Mijn man kocht bloemen en zorgde voor ontbijt deze ochtend (ik had alles voorzien maar hij maakte eitjes en fruitsla).

Ik had zelf nieuwe thee tassen en nieuw beddengoed gekocht en aan de kant gelegd (de jongste vind pakjes afgeven super leuk).

Leuke start van de dag.

8. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

Oct 28, 2016
    3,723
    1,218
    113
    Female
    Hier vanmorgen ook goed verwend met knutsels en een heerlijke moederdag sweetbox wat mijn achterbuurvrouw gemaakt had. Was aan het twijfelen om deze te bestellen bij haar maar dacht doen we de volgende keer weer. Maar goed ook want vriendlief had deze voor me besteld anders had ze nog een smoes moeten verzinnen hahah
    Vriend is nu 2 uurtjes fietsen met een groepje. Straks even naar oma en dan naar mijn schoonouders later op de dag lekker bbqen!

Iedereen een fijne moederdag vandaag!

9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,947
    33,614
    113
    Voor ons is Moederdag belangrijk thuis. Vroeger al. M’n moeder kreeg van m’n vader altijd een cadeautje, naast onze knutsels. C doet dat ook. Ik heb één keer de ‘fout’ gemaakt om te zeggen ‘ik ben je moeder toch niet’ en toen werd ie boos :roflmao:

Nee ik ben z’n moeder niet, maar ik ben verschrikkelijk belangrijk voor hem als partner, beste vriendin, minnares en vooral de moeder van zijn kinderen (zegt hij).

‘Dankjewel dat onze kinderen zo’n fantastische moeder hebben’ fluisterde hij zacht vanmorgen toen ze ontbijt op bed kwamen brengen en hij me rozen gaf.

Van Ies kreeg ik een beschilderd potje met een zakje zaadjes voor klaprozen en een versje en van Luc een versje en een beschilderde envelop met van die hartjes van snoep erin ❤️
    We hebben met z’n vieren ontbeten in bed en daarna heeft C de slaapkamer gestofzuigd en het beddengoed meteen in de was gedaan :roflmao::p:D

Straks gaan we naar m’n moeder en heb ik een taart gebakken. Een macaron cheesecake. Mijn zusje heeft een cadeautje voor haar gekocht namens ons allemaal. Ik nog een enorme pot met tumtum; haar lievelingssnoepjes.

Attached Files:

10. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
  11. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,044
    17,015
    113
    Hou je een puntje apart? :D:D Ziet er goed uit!

Iertje81 likes this.
  12. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

Dec 6, 2018
    3,885
    5,832
    113
    Female
    Ik geef niks om Moederdag. Zoon kreeg 2 weken geleden zijn knutsel mee van de psz en heeft die meteen zelf uitgepakt en als zijn cadeau bestempeld wat hij had het zelf gemaakt. Ook best. Ene dochter kwam ook haar knutsel al geven vorige week, die kon ook niet meer wachten. Andere dochter gaf hem vanochtend. Oudste zoon zit op de middelbare dus maakt niks meer. Ze hoeven van mij niks te kopen. Omdat de jongste dochter erg hangt aan feestdagen en verjaardagen heb ik afbakbroodjes gekocht en die heeft man gebakken. Op zondag slaap ik altijd uit Ivm de jongste die nog wakker wordt ‘ s nachts. Ontbijt op bed vind ik niet fijn dus lekker aan tafel ontbijt gedaan. En de rest van de dag ga ik gewoon huishouden doen. Vakantie zorgt er altijd voor dat ik daar minder tijd voor heb en wil graag het huis in orde voor als we van de week weer kinderen te spelen hebben na schooltijd.

Mijn moeder was en is daar altijd erg mee bezig geweest. Moesten ook altijd wat kopen enzo. Vond het nooit echt leuk om “gedwongen” lief te moeten doen en dankbaar te moeten zijn. Ook in periodes dat we het thuis echt niet fijn hadden vroeger. Dus dat wil ik gewoon zelf ook niet opleggen aan mijn kinderen

Novi likes this.
  13. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,947
    33,614
    113
    Ik had het cadeautje van Ies ook al een paar keer gezien en uiteindelijk in de garage gezet zodat ik het ook niet kon ‘opruimen’ :roflmao:
    Gisteren lag ik nog in bed en toen ik eruit kwam zaten Ies en Luc heel zoet beneden. Ik vroeg waar papa was. Zei Luc ‘bloemen kopen voor jou!’
    Hij kreeg meteen op z’n donder van Ies dat ie alles verpestte en dat niet mocht zeggen want het was een verrassing :roflmao:

14. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,947
    33,614
    113
    Haha! Is goed. Het is denk ik wel een enorme plak-maar-op-m’n-buik-billen-heupen-taart. My god wat een vettigheid en suiker zit hierin :roflmao:

Sado likes this.
  15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,947
    33,614
    113
    upload_2022-5-8_10-42-37.png

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Dikke knuffel!!!!!!
    Ik weet zeker dat deze dag ooit voor jou gaat omslaan in de beste dag vh jaar!

17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,665
    18,730
    113
    Female
    Onze jongste vroeg gisteren : heb je al gezien wat er onder mijn bed ligt ?
    Ik : neen , toch geen vieze sokken e (ik weet goed dat zijn knutsel daar ligt)

Je zag zo dat op die moment zijn euro viel en hij dacht SHIT ik mag dit niet zeggen :D.

Hij zei toen maar dat het idd vieze sokken waren maar hij ze wel zelf zou oprapen :roflmao: .

NiVa0230, femkes, Marti and 8 others like this.
  18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Klopt, maar hij ziet het totaal anders!
    Een van de narcistische trekjes die hij van zijn vader heeft geerfd ;) tis wat het is.

Ik ga nu maar ffies mijn (zelf zojuist gekochte) ontbijt in elkaar flansen :D

19. Iaatje

Iaatje Bekend lid

Oct 5, 2016
    506
    366
    63
    Female
    Gelijk heb je. Gewoon lekker jezelf verwennen.

20. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,797
    8,466
    113
    Female
    Lief, dankje. Ik word er een tikkeltje huilerig van maar dat komt vast door de hormonen :|;)

Share This Page