Mijn man zou vandaag ontbijt op bed maken met de kinderen en voor een lekker diner zorgen, maar hij is helaas gisteravond opgenomen in het ziekenhuis, dus hier helaas geen fijne moederdag vandaag. Wel nog van de kinderen een knutsel gekregen maar verder dus niks aan gedaan
Hier een knutsel van de jongste en een tekening van de oudste. Ik had laatst om een bevestiging voor mijn telefoon in de auto gevraagd. Die kreeg ik nu ook, dus fijn voor langere ritjes als ik wil bellen. Het was al handsfree hoor, had alleen geen goed plekje voor de telefoon zelf.
Vanochtend een uitgebreid ontbijt, gemaakt door mijn lieve dochters en mijn man. Mijn dochters krijgen ieder een klein bedrag waar ze ook nog iets van hun eigen zakgeld bij moeten leggen om een cadeautje te kopen voor Moederdag/vaderdag. Daarna naar de kerk waar er een Moederdag preek was, na de dienst iets lekkers (taart etc) voor bij de koffie en een kleinigheidje. Mijn jongste dochter had ook nog een cadeautje in de kinderkerk gemaakt. Afgelopen week al een cadeautje voor mijn schoonmoeder meegegeven aan mijn schoonvader. Het was mijn 2e Moederdag zonder mijn eigen moeder. Al met al een leuke Moederdag, waarin ik lekker verwend ben door mijn mooie meisjes. Sterkte voor degenen die onverwacht een minder leuke Moederdag hadden.
Dat is nog niet duidelijk, we hadden eerst de hoop dat ie vandaag weer naar huis mocht maar ze willen m toch nog langer houden. Ook wel goed hoor, hij is behoorlijk benauwd door een longonsteking.
Ik moet gelijk denken aan een topic die ooit geopend was over een armband of ketting die ze heel erg lelijk vond. Was enorm duur geweest geloof ik en niet haar smaak.
Hier heel fijn een mini speurtocht (doen we elke moeder/Vaderdag) en hierna werd duidelijk dat we lekker bij natuurgebied gingen wandelen en daarna bij een speeltuin gingen lunchen. Verder knutsels van mijn dochter gekregen. Vader en moederdag zien we echt als een dag voor het gezin. Zaterdag bij schoonouders geweest en woensdag komen mijn ouders hier en gaan we samen eten voor moederdag.
Daarom ‘moest’ ik ook mee voor uitzoeken en passen. Gelukkig is mijn man daar snugger genoeg voor. Maar ik heb er ook alle vertrouwen in dat hij zelf wat moois kan uitzoeken voor me. Heeft hij al vaker dan eens gedaan. Alleen met de duurdere items (alles boven de €200) wil hij zeker zijn van z’n zaak.
Ik ben het grotendeels met je eens. Ik ben opgegroeid met een moeder die stopte met moederdag zodra de knutsels op school stopte. En ik heb vorig jaar benadrukt bij maxi dat hij niets hoefde te kopen, alleen zijn broertje en zusje helpen met ontbijt maken is voor mij echt genoeg. Maar ik zie tegelijkertijd hoe leuk de kinderen het vinden om knutsels te maken voor moederdag. Hoe ze elk jaar weer ontzettend slecht hun werkje verstoppen en benadrukken dat ik echt niet mag kijken. Hoe hun gezicht glundert bij het geven. En ook hoe ontzettend trots ze zijn als ze een boterham met chocopasta voor me hebben gesmeerd als ontbijt op bed. De eerste keer dat ze het echt zonder man konden waren ze zo trots. Mini kwam vanochtend een beker melk brengen, ik denk dat menig olympisch kampioen minder gelukkig was met het winnen van een medaille dan mini met het de trap oplopen met een beker melk en niet knoeien. Dus ik doe niets aan moederdag voor mijn eigen moeder, ik heb helemaal niets met dat soort feestdagen, maar de aandacht die ze eraan geven vanuit school en hoe de kinderen daarmee om gaan is echt heel leuk. Daar geniet ik volledig van.
Uitslapen mocht ik niet L bedacht dat het een mooie dag was om voor het eerst zelf der bed uit te komen.. hartstikke fijn maar niet om 6 uur Ontbijt op bed kon ik ook wel vergeten. Wel kreeg ik knutsels van de oudste 3. Van de jongste niks. Mijn man doet er ook niks mee verder. hij mag woensdag in de herkansing op mijn verjaardag. Heb even gehint dat ik een waardering ook soms wel fijn vind. En volgens mij snapte die de hint