Ik had iets meer schaduw verwacht in de achtertuin met een tuin op het noorden, maar dat valt behoorlijk tegen. Ik ben dus op zoek naar een mooie grote parasol. Wie kan me parasols aanraden of juist afraden?
Wij hebben een zweefparasol 3x3 die 360 graden kan draaien. Om op meerdere plekken schaduw te krijgen hebben we hem in een bak met wieltjes gezet. Je verschuift hem namelijk niet zo makkelijk als hij eenmaal staat. Dat is meteen het nadeel van een zweefparasol Volgens mij hebben wij hem bij de gamma of praxis besteld en hij bevalt prima! Bekijk bijlage 723705
Leen bakker ding met zo'n zwengel om open en dicht te doen, enige nadeel is dat hij wel snel verkleurd.
Deze van 400 cm doorsnee bij de IKEA,zit al jaaaaaren in het assortiment: Kost ook geen vermogen Oh, en inclusief voet: Edit: bij de IKEA
Ik denk dat zo’n zweefding wel handiger is voor ons. Ik zie dat ze die ook bij de ikea hebben trouwens, scheelt wel een stuk met die garden impressions parasols (dan zit je met parasol en voet toch 3x zo hoog qua prijs). Van de andere kant vind ik voor een parasol degelijkheid ook wel heel belangrijk, dus we gaan er even rustig naar kijken. Laten jullie de parasols zelf de hele zomer buiten staan?
Wij hebben ze meestal vanaf dat het mooi weer wordt tot in september staan. Als ze goed droog zijn weer in de doos en dan zetten we ze weg in de schuur. De parasolvoeten staan wel het hele jaar buiten. Edit: wij hadden eerst een goedkopere zweefparasol, onding. Ook de hoeveelheid tegels die op de voet moest liggen, was groot oppervlak, je brak er bijna de benen over. Die van 4 meter doorsnee die we nu hebben zetten we de tuintafel tegen de voet aan en zit je nog uit de zon Een zweefparasol zou ik dan dus wel voor een degelijk (en vaak duur ) exemplaar gaan.
Ja met een hoes, afgelopen winters zelfs ook buiten. Na 5 jaar is onze garden impresions nog steeds heel mooi echt het geld waard.
Deze hebben wij ook, goede kwaliteit. We hebben antraciet wat inmiddels na 5 jaar wel een beetje verkleurd is naar een lichter grijs maar niet storend
Ik Vind persoonlijk een lichte parasol met houten voet het allermooiste.. Ik weet even niet meer het merk van die van ons….
Hebben jullie allemaal de vierkante parasol? Ik zie dat er ook een garden impressions hawaii is die rond is. Ik neig nu na alle reacties wel naar de garden impressions hawaii. Nu nog bedenken welke kleur en grootte en soort voet. Hebben jullie allemaal een verrijdbare voet? Of gewoon zo’n complete set gekocht van (verrijdbare) voet, parasol en hoes? Dat lijkt me op zich wel het handigst.
Wij hebben er sinds vorig jaar 1 van parasol-shop, een ronde van 4 meter doorsnee. Niet goedkoop maar elke cent waard. We hebben het jarenlang met goedkope dingen gedaan maar we hebben hier altijd wind, en we hebben een tuintafel van 4 meter, dus ze waren of te klein, die zweefparasols vlogen bijna weg of ze waren in no time kapot. Dus vorig jaar een wat duurdere gekocht, en een hele zware voet op wielen zodat we hem het hele terras over kunnen duwen en hij toch niet omvalt.
Ja verrijdbare voet en hoes erbij. Ik vind zelf antraciet het minst opvallen in onze bosomgeving. Beuge/wit komt wel leuk Saint tropez over . Overigens is die gewone verrijdbare voet niet zo heel erg verrijdbaar, erg zwaar. Maar je hebt ze ook op 4 wieltjes geloof ik.
Hier ook zo'n setje met een verrijdbare voet van 90 kg, 4 wieltjes. De voet rijdt niet gemakkelijk maar goed genoeg om net een beetje met de zon mee te draaien. Ik wilde de zwaardere voet omdat we aan de weilanden woonden dus de wind kon goed huishouden in de tuin. De hoes was overigens wel na 2 jaar ter ziele.