Moederdag

Discussion in 'De lounge' started by Joyciejj, May 9, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nougat

Nougat Fanatiek lid

May 27, 2018
    2,954
    1,291
    113
    Ze krijgt een mooie bos bloemen.

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Niks, ze is altijd rondom moederdag jarig. En ik vind het ook meer iets om met mijn eigen kinderen te vieren zolang ze op de basisschool zitten.

3. Jottie

Jottie Fanatiek lid

Apr 17, 2015
    2,098
    873
    113
    groningen
    Mooie theedoos inclusief theezakjes en lekker chocolaatjes erbij

4. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,779
    7,366
    113
    Als broer en zussen nemen we mijn ouders mee uit eten voor vader-en moederdag. Zonder aanhang. Vorig jaar voor het eerst en dat was zo leuk.

5. meisjemetdeparel

meisjemetdeparel Bekend lid

Feb 16, 2023
    594
    1,550
    93
    Een bos bloemen

6. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,271
    8,716
    113
    Female
    Sws áltijd een lief kaartje. Verder kaartjes gekocht voor Edsilia Rombley waar we samen naartoe gaan in Oktober. En een doos kersen bonbons die echt alleen zij lekker vind dus waarvan ik zeker weet dat zij ook degene is die ze opeet :roflmao:

Ik vind Moederdag dus wel echt belangrijk. Mijn moeder heeft zoveel voor me gedaan en doet nog steeds altijd alles voor ons. Ze verdiend het om helemaal in het zonnetje gezet te worden. Ik geef haar tussendoor ook regelmatig een bos bloemen oid maar op haar verjaardag en Moederdag net even wat extra's.

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,182
    6,579
    113
    Mijn moeder woont niet om de hoek. Dan ben ik echt een dagdeel kwijt. En dan verwacht mijn sm natuurlijk ook weer iets, die woont juist de andere kant op. Ben ik een hele dag kwijt aan iets waar het niet om mij als moeder draait. Alleen om anderen te pleasen. Nee, dat doe ik niet.

Moederdag is bij ons een knutsel van nu nog alleen jongste. En ik heb wat minder verplichtingen thuis (als in: iets meer tijd voor mezelf en een uitje voorstellen als ik daar zin in heb).

femkes likes this.
  8. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

Jun 28, 2022
    1,112
    1,176
    113
    Female
    Wij sturen sinds we zelf ouders zijn met vader en moederdag een fotokaart.

Zijn ze elk jaar weer heel blij mee

9. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,224
    4,456
    113
    Female
    Ik stuur een kaartje en ik bel haar even. Wij gaan op vakantie op moederdag, dus mijn man grapt al een week dat ik koffie-to-go krijg en een croissantje voor in de auto :thumup:

10. lindajl

lindajl Fanatiek lid

Jan 25, 2016
    1,914
    1,505
    113
    Female
    Nog geen idee. Wij doen meestal iets met zn allen (zussen en broertje)
    We hebben nu nog geen contact gehad hierover.
    Ik ga dit keer niet langs. Ik moet slapen, want heb nachtdienst. Mn man gaat wel langs met kinderen.

Bij mn schoonouders doen we niks met vader- en moederdag.
    Jaren geprobeerd langs te gaan op die dag. Maar ze waren er nooit, want waren bij opa/oma. Die zijn er inmiddels al jaren
    niet meer.
    Nu verwachten ze het wel, maar gaan we ook niet meer. Hadden ze er toen maar waarde aan moeten hechten.

11. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

Jun 22, 2012
    1,423
    125
    63
    Meestal geven wij iets van een uitje (lunch of uit eten) maar we hebben net een weekendje moeder/dochters gedaan. Met mijn 2 zussen geven we mijn moeder verschillende kadootjes:

Rituals pakket (heeft ze nog nooit iets van gehad)
    Een hangplant voor buiten
    Een koffiepakket met chocola (koffiebonen, koffiesiroop, opschuimmelk etc)
    Een flesje parfum

12. artie

artie Fanatiek lid

Sep 27, 2021
    3,561
    3,892
    113
    Female
    Ik neem haar een keertje mee uiteten of ontbijten.

13. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,709
    4,025
    113
    Overijssel
    Misschien omdat ze daar verplicht heen moesten op Moederdag? En om gezeur te voorkomen dat ze maar gingen?
    Mijn vader roept altijd dat hij niet aan die verplichte onzin wil doen ( omdat hij zelf ook altijd naar zijn ouders moest). Maar ik weet dat mijn moeder het gewoon heel fijn vindt dus we gaan er gewoon langs met een leuk bloemetje. En ook nog bij mijn schoonouders.
    Of is jullie band niet zo goed met ze? Dan snap ik het wel hoor.

14. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ja mijn moeder woont om de hoek, ik rij erlangs als ik uit m’n werk kom. Ik loop even naar binnen, drink een kop koffie en ga weer weg. Ik bedenk me nu trouwens dat m’n moeder er helemaal niet is zondag :roflmao::roflmao:. Schoonmoeder heb ik niet meer, maar bij m’n schoonvader is het aan m’n man, dat doe ik niet.

15. lindajl

lindajl Fanatiek lid

Jan 25, 2016
    1,914
    1,505
    113
    Female
    Als volwassene heb je altijd zelf een keuze. En een moment thuis zijn op zo'n dag zodat je eigen kinderen langs kunnen komen lijkt me sowieso een optie. Die moeite hebben ze nooit genomen. Wij denken dan: graag of niet.
    Band tussen mijn man en zn ouders is erg slecht. Ze accepteren hun kinderen niet zoals ze zijn, hebben irreële verwachtingen en halen graag oude koeien uit de sloot. Een van zn zussen heeft nu het contact verbroken (misschien tijdelijk, schoonouders zullen de eerste stap moeten zetten).
    Ze verdienen het eigenlijk ook gewoon niet om in het zonnetje gezet te worden.

16. lindajl

lindajl Fanatiek lid

Jan 25, 2016
    1,914
    1,505
    113
    Female
    .

17. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Het laatste deel van de zeven zussen boeken. Die komt donderdag uit. Denk dat ze er heel blij mee zal zijn.

Feestmuts likes this.
  18. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Helaas niks meer, haar crematie is de dag voor moederdag

19. lindajl

lindajl Fanatiek lid

Jan 25, 2016
    1,914
    1,505
    113
    Female
    Wat verdrietig:(
    Gecondoleerd en heel veel sterkte!

20. Happymam

Happymam Fanatiek lid

Feb 7, 2009
    1,251
    306
    83
    Ik geef m’n moeder (samen met m’n zus) entree kaartjes voor een uitje waar ze dan samen met onze vader heen kan als ze binnenkort daar in de buurt op vakantie zijn.

Share This Page