Niks, ze is altijd rondom moederdag jarig. En ik vind het ook meer iets om met mijn eigen kinderen te vieren zolang ze op de basisschool zitten.
Als broer en zussen nemen we mijn ouders mee uit eten voor vader-en moederdag. Zonder aanhang. Vorig jaar voor het eerst en dat was zo leuk.
Sws áltijd een lief kaartje. Verder kaartjes gekocht voor Edsilia Rombley waar we samen naartoe gaan in Oktober. En een doos kersen bonbons die echt alleen zij lekker vind dus waarvan ik zeker weet dat zij ook degene is die ze opeet Ik vind Moederdag dus wel echt belangrijk. Mijn moeder heeft zoveel voor me gedaan en doet nog steeds altijd alles voor ons. Ze verdiend het om helemaal in het zonnetje gezet te worden. Ik geef haar tussendoor ook regelmatig een bos bloemen oid maar op haar verjaardag en Moederdag net even wat extra's.
Mijn moeder woont niet om de hoek. Dan ben ik echt een dagdeel kwijt. En dan verwacht mijn sm natuurlijk ook weer iets, die woont juist de andere kant op. Ben ik een hele dag kwijt aan iets waar het niet om mij als moeder draait. Alleen om anderen te pleasen. Nee, dat doe ik niet. Moederdag is bij ons een knutsel van nu nog alleen jongste. En ik heb wat minder verplichtingen thuis (als in: iets meer tijd voor mezelf en een uitje voorstellen als ik daar zin in heb).
Wij sturen sinds we zelf ouders zijn met vader en moederdag een fotokaart. Zijn ze elk jaar weer heel blij mee
Ik stuur een kaartje en ik bel haar even. Wij gaan op vakantie op moederdag, dus mijn man grapt al een week dat ik koffie-to-go krijg en een croissantje voor in de auto
Nog geen idee. Wij doen meestal iets met zn allen (zussen en broertje) We hebben nu nog geen contact gehad hierover. Ik ga dit keer niet langs. Ik moet slapen, want heb nachtdienst. Mn man gaat wel langs met kinderen. Bij mn schoonouders doen we niks met vader- en moederdag. Jaren geprobeerd langs te gaan op die dag. Maar ze waren er nooit, want waren bij opa/oma. Die zijn er inmiddels al jaren niet meer. Nu verwachten ze het wel, maar gaan we ook niet meer. Hadden ze er toen maar waarde aan moeten hechten.
Meestal geven wij iets van een uitje (lunch of uit eten) maar we hebben net een weekendje moeder/dochters gedaan. Met mijn 2 zussen geven we mijn moeder verschillende kadootjes: Rituals pakket (heeft ze nog nooit iets van gehad) Een hangplant voor buiten Een koffiepakket met chocola (koffiebonen, koffiesiroop, opschuimmelk etc) Een flesje parfum
Misschien omdat ze daar verplicht heen moesten op Moederdag? En om gezeur te voorkomen dat ze maar gingen? Mijn vader roept altijd dat hij niet aan die verplichte onzin wil doen ( omdat hij zelf ook altijd naar zijn ouders moest). Maar ik weet dat mijn moeder het gewoon heel fijn vindt dus we gaan er gewoon langs met een leuk bloemetje. En ook nog bij mijn schoonouders. Of is jullie band niet zo goed met ze? Dan snap ik het wel hoor.
Ja mijn moeder woont om de hoek, ik rij erlangs als ik uit m’n werk kom. Ik loop even naar binnen, drink een kop koffie en ga weer weg. Ik bedenk me nu trouwens dat m’n moeder er helemaal niet is zondag . Schoonmoeder heb ik niet meer, maar bij m’n schoonvader is het aan m’n man, dat doe ik niet.
Als volwassene heb je altijd zelf een keuze. En een moment thuis zijn op zo'n dag zodat je eigen kinderen langs kunnen komen lijkt me sowieso een optie. Die moeite hebben ze nooit genomen. Wij denken dan: graag of niet. Band tussen mijn man en zn ouders is erg slecht. Ze accepteren hun kinderen niet zoals ze zijn, hebben irreële verwachtingen en halen graag oude koeien uit de sloot. Een van zn zussen heeft nu het contact verbroken (misschien tijdelijk, schoonouders zullen de eerste stap moeten zetten). Ze verdienen het eigenlijk ook gewoon niet om in het zonnetje gezet te worden.
Het laatste deel van de zeven zussen boeken. Die komt donderdag uit. Denk dat ze er heel blij mee zal zijn.
Ik geef m’n moeder (samen met m’n zus) entree kaartjes voor een uitje waar ze dan samen met onze vader heen kan als ze binnenkort daar in de buurt op vakantie zijn.