Bij zoon op school hebben ze nog niks gemaakt of het moet zijn geweest toen hij een dag ziek was. Ik zei al anders maak je een tekening voor me in het weekend. Nee het moet geknutseld zijn
Wij gaan dit weekend songfestival kijken bij vrienden en de jongste 2 blijven daar slapen. Dus ik besefte me gisteravond dat ze dan niet thuis zijn met moederdag. Nadat ik daarmee mijn dochter in tranen had gekregen hebben we maar besloten het te verzetten naar zaterdag. Zegt de lieve schat: dan moet ik dat wel tegen de juf zeggen, want anders is het niet op tijd klaar.
O,ja dan snap ik het wel hoor. Mijn ex-schoonouders waren hele lieve mensen maar die zaten echt compleet vast aan de zondagmiddagbezoekjes aan 1 van hun ouders. Weet nog heel goed dat wij onverwachts even langskwamen en bleven plakken en de rest van hun kinderen ook ( we woonden met zijn allen in een straal van 300 m ) En toen moesten ze weg en mijn schoonvader baalde daar zo vreselijk van. Maar ertegenin gaan was ook geen optie..
Niks. Moederdag vroeger was alleen de knutsel van school. En nooit cadeautjes. Dus na de basisschool nooit meer echt moederdag gevierd. Schoonmoeder gingen we vroeger wel altijd heen. Nu moeten we dat afstemmen. Bezoek is fijn voor haar. Maar alle 5 kinderen met aanhang en kleinkinderen gaat niet lukken op haar kamer. En is natuurlijk veel te druk. Cadeautje wordt ook steeds lastiger. Wat geef je een mensje wat niks meer kan. Een bloemetje oid. En wat aandacht.
Ik heb voor m'n moeder een pakketje streekproducten besteld en wordt bij haar thuis afgeleverd. De zaterdag zien we elkaar nog met een verjaardag dus ga er zondag niet heen. Mijn man gaat zondag naar Feyenoord en ik geniet gewoon thuis met de kinderen kwarktaart maken en versieren, 's ochtends zal ik vast een ontbijtje krijgen en knutsels van de kinderen.
Ik had bedacht een high tea kadobon voor 2 personen te geven. Mijn moeder kan dan met mij of mijn vader gaan. Mijn schoonmoeder kan dan net mij, schoonvader of mijn man gaan. Moet ik dat er dan bij zetten/zeggen of zelf laten bepalen met wie ze gaan? Of voor 1 persoon geven? Wat is wijsheid? Ikzelf krijg een armband van Isabel Marant (die ik straks zelf ga bestellen ) dan weet ik zeker dat ik iets krijg wat ik graag wil
Ik geef samen met mijn broertje een mooie bos bloemen. Ze is een maand geleden jarig geweest, en aankomend weekend hebben we een feest op haar werk omdat ze met pensioen is. Wij en ook onze moeder waren inspiratieloos.
Onze eigen ouders zijn samen de hort op begreep ik. (Is vrij normaal hier overigens) Wordt dit jaar een gezins dingetje dus.
Normaalgesproken doen we samen een groot bos bloemen of iets anders. Dit jaar het er nog niet over gehad met broer en zus. Ze is net jarig geweest en toen al flink uitgepakt. Het weekend na moederdag zijn we daar allemaal dus ik denk dat we dan wel iets meenemen. Ik bel wel altijd even.
Ik heb echt nog geen idee. Meestal doen mijn broers en ik samen wat. Het ene jaar koop ik het en het andere jaar mijn jongere broertje. De oudere broer vind alles best Ik heb zelf zojuist al mijn eerste moederdagcadeau gehad. De kinderen zijn er niet dit weekend en ik ben vandaag jarig , dus we hebben het even verplaatst. Een zelfgemaakte bloem in een geverfd bloempotje Die ken in elk geval niet dood gaan
Magic mok met hart hadvat, een foto van onze vakantie en de de tekst "Hou van je mam! Liefs, je dochter + Chocolade. De mok is zwart maar zodra ze er thee in doet verschijnt de foto. Met schoonmoeder gaan we lunchen, dat regelt zij altijd, ze wilt bloemen. Maar we moeten op tijd weg want we gaan de wedstrijd op een scherm in Rotterdam kijken