Moederdag

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Mien30, 20 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.178
    1.975
    113
    Veel sterkte ❤️
     
  2. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.060
    2.195
    113
    Wij doen niet aan uitgebreide cadeautjes met lijstjes voor vaderdag en Moederdag. En ik krijg ook geen ontbijt op bed, want mijn man houdt niet van kruimels in bed, haha. Ik krijg wel een kopje thee. En de kinderen kopen meestal iets kleins. Vaak chocola, maar vorig jaar had een van de jongens drie tubes van mijn favoriete handcrème gekocht. Dat vond ik zo lief, gewoon huismerk Kruidvat, maar hij had er echt over nagedacht, omdat ik dat zo veel gebruik.

    Mijn eigen moeder breng ik meestal bloemen die dag.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.941
    3.359
    113
    Mn dochter is druk bezig met een lijstje met dingen die ze wilt gaan doen, maken en geven. Top geheim staat op haar briefje.

    Heb gevraagd om een lekkere lunch aan tafel ipv het ontbijt op bed.
    Verder hoef ik geen cadeaus. Zelf had ze bedacht dat de HEMA altijd leuke thema cadeaus heeft dus dat ze daar met papa nog heel wilt.
    En er liggen nog Lego dozen in de kast die papa wel kan inpakken. De orchidee of de ijsvogel bijvoorbeeld.
     
  4. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.518
    2.199
    113
    Niets. Afgezien van het feit dat ik voor mijn verjaardag vaak al niet weet wat ik moet vragen, doen we niet aan lijstjes voor moederdag. De kinderen maken zelf iets, daar ben ik blij mee en dat is het. Zoon (12) gaf laatst met mijn verjaardag wel bij mijn man aan dat hij voortaan liever iets gaat kopen dan zelf maken. Maar hij had wel een mooie kaart gemaakt hoor. Ook al was het blijkbaar wel met tegenzin en zeer last minute :roflmao: Prima als hij voortaan liever wat wil kopen, een mooie bloem of reep chocola (of iets in die orde van grote) is helemaal prima, als hij maar wel zelf wat moeite doet voor onze verjaardagen en moeder-/vaderdag. Dit jaar maakt hij voor het laatst wat op school voor moederdag (groep 8, dus volgend jaar middelbare), dus dat wordt 'geregeld'. Dochter (17) vindt het juist leuk om zelf een mooie kaart te maken en doet dat dus met plezier.
    En mijn man hoeft niets voor mij te kopen, ik ben zijn moeder niet.
     
  5. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    4.005
    583
    113
    Mijn dochter heeft al iets gekocht en dat vindt ze heel leuk om te doen:)

    Mijn zoon knutselt wat op school en miss dat zijn zus hem nog even mee neemt naar de winkels hier vlakbij, maar dat hoeft niet
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.051
    14.321
    113
    Voor verjaardag heb ik klikkie gevraagd. Heb zo veel foto's op mobiel maar daar blijven ze dan ook. Met de app stuur ik ze nu in en worden ze thuisgestuurd.
     
  7. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.518
    2.199
    113
    Ben net vorige week jarig geweest en dit jaar wist ik zowaar wat te vragen. En klinkt leuk, maar heb hier nog ergens een stapel afgedrukte foto's van het eerste jaar van de oudste liggen. Niets mee gedaan tot nog toe en we bedachten later ook dat we beter een Albelli fotoboek kunnen maken per jaar ofzo. Alleen wordt ze volgende week 17 en is dat ook nog steeds niet gebeurd :oops:. Net als voor de jongste van 12. Dus die berg aan inhaalwerk wordt alsmaar groter... Fotoboeken van vakanties maakt mijn man wel altijd na de vakantie, maar die boeken voor de kinderen, dat komt er maar niet van.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.051
    14.321
    113
    Ook dat is herkenbaar. Heb de foto's van G dr eerste jaar in een boekje, de rest ligt nog op de grote hoop van "als ik er een keer tijd voor heb". Ben nu nog met de knutsels bezig....:| Van R loop ik ook hopeloos achter.
     
    nijn37 vindt dit leuk.
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.595
    8.451
    113
    Ik heb geen lijstje. Ontbijt op bed is leuk (en lekker ;)) en meestal koopt de jongste iets van chocola of doucheschuim ofzo. :D
     
  10. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.586
    5.316
    113
    Vrouw
    Niets. Alleen van de jongste 2 een knutsel van school maar eerlijk gezegd heb ik daar ook weinig mee. Ze maken gewoon zo veel leukere dingen die ik bewaar, Ipv die verplichte Moederdag opdrachten.
    Voor mijn verjaardag hoef ik ook niks.
     
  11. Diiba

    Diiba Bekend lid

    14 sep 2023
    627
    1.000
    93
    Vrouw
    Ik hoef en verwacht niks voor moederdag. Een knutsel is lief, maar is dat er niet dan is het ook prima. Een lijstje maken voor moederdag vind ik al helemaal niks. Dan krijg ik liever iets dat ze zelf bedacht hebben ook al is het dan niet perse iets wat ik zelf zou kiezen.
     
  12. Cornflake

    Cornflake Bekend lid

    12 jul 2023
    866
    871
    93
    Vrouw
    Ik ben pas een loedermoeder en dit jaar met Moederdag een weekend (zonder kinderen) weg Maar ik hoef niks. De knutsels of wat ze ook zelf bedenken is genoeg.
     
  13. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.295
    26.674
    113
    Vrouw
    Knuffel ❤️
    Maak er een mooie dag van samen.
     
  14. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.347
    850
    113
    Ik heb geen lijstje, vind dat altijd zo hebberig staan. Ik vind de knutsels van de kinderen genoeg. En we gaan vaak even wat leuks ondernemen. Zwemmen of naar een museum. Kinderen vragen al een tijdje om de pizzarette dus ik denk dat we dat gaan eten.
     
  15. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.651
    24.672
    113
    Wat verdrietig… Ik hoop dat jullie nog een hoop mooie momenten samen hebben ❤️
     
    Nataly1972 vindt dit leuk.
  16. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.651
    24.672
    113
    Oh dat heb ik ook een keer gehad. Was een ongelukje, had gewoon niet goed naar de datum gekeken. Maar dat was stiekem toch best heel erg lekker! Geen verplicht ontbijtje op bed, wat ik helemaal niet per se heel handig vind :roflmao: En heel veel rust op die dag en precies doen waar ik zelf zin in had, wanneer ik er zin in had, heerlijk!
    En man en kinderen hadden toch nog een cadeautje in mijn koffer verstopt, dus dat was ook leuk :D
     
    breister en Cornflake vinden dit leuk.
  17. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.764
    746
    113
    Ik ben vooral al blij als mijn puber het niet vergeet en een knuffel geeft ;). Grote kans dat zij gaat werken (ze heeft sinds kort een baantje en werkt op zondag), helemaal prima. Een lekkere lunch vind ik ook altijd leuk.
     
  18. Cornflake

    Cornflake Bekend lid

    12 jul 2023
    866
    871
    93
    Vrouw
    Ik wist het wel - kwam zo uit, ik ga met vriendinnen die ook moeder zijn :| maar het is al moeilijk genoeg om in al die agenda’s wat te vinden. Dus ik heb het gewoon gezegd en de kinderen vonden het niet echt boeiend :p De oudste zei zelfs: nou mam dat is toch juist een fijn cadeau met Moederdag :roflmao: De middelste (6) vertelde wel dat hij al wat geknutseld had maar was wat in paniek wanneer hij dat dan moet geven - maar dat ga ik regelen :D en de jongste is 2 en heeft het sowieso niet door natuurlijk..
     
    Adje vindt dit leuk.
  19. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.651
    24.672
    113
    Kijk, jouw oudste snapt het gewoon al helemaal :D
     
    Cornflake vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina