Hoi allemaal, Gistermiddag gaan wandelen en had sams gezichtje niet ingesmeerd. Moet je een baby van 3 maanden zijn gezichtje met dit weer al insmeren als hij in de kinderagenbak ligt? En zo ja met hoeveel smeren jullie dan?
Ik zou het wel doen en een parasolletje mee en een petje voor als je 'm eruit haalt. Gewoon alle 'blote' delen insmeren met een klein laagje (wat intrekt)
inderdaad de blote delen bij dit warme weer altijd smeren en zeker tussen 11.00 en 16.00u want dan staat de zon het dichtst en is het gevaarlijkst voor verbranding, ik zelf gebruik factor 50 en smeer om de 2 uur in met dit weer
Jup altijd smeren...ook al ligt hij in de schaduw.. een babuhuidje is zooo dun nog en gevoelig voor zon...
Ik had Sanne eerst ook niet ingesmeerd het was toen zo'n 17 graden meen ik. Maar ze had best rode wangetjes, ik heb nu gelijk zonnebrand gehaald.
Ik smeer Eva eigenlijk nooit in . Maar ze ziet van zichzelf best bleek en er komt ook echt helemaal geen kleur op, zou ik dan toch moeten smeren ivm uv straling? Ze ligt altijd in de schaduw.
Snoopy. ik ben ook pas sinds gisteren begonnen met insmeren hoor. En dit omdat de temp nu hoger word en mijn dochtertje nu in de wandelwagen zit. Wel heeft ze al bruine wangetjes. Ik smeer het in de ochtend op gezichtje armpjes en beentjes. Heb het vandaag niet herhaald maar ze heeft ook een huidje dat snel bruin word, en je houd je kleine toch grotendeels uit de zon.
snoopy zou het zelfs doen in de schaduw en inderdaad zelfs als ze niet verbrand dan zeker voor de uv stralen want het zijn die , die later de kanker veroorzaken
ik heb haar na elk slaapje ingesmeerd vandaag. Alleen wel voorichtig in haar gezicht, want haar oogjes raken er geirriteerd van als het te dicht bij komt.
Ik smeer ze smorgens in voor het aankleden, gebruik de zonnemelk gewoon als bodylotion zegmaar . Verder probeer ik eraan te denken om ze smiddags nog een keer in te smeren, maar ik ben zo een warhoofd dat ik dat gewoon vergeet .
hmm ik verbrand zelf ook rustig in de schaduw... dus gister voor de 2e keer gesmeerd dit jaar. de andere keer was ong. een week geleden zegmaar ze is NOG witter dan ik.. dus ik ben bang dat er hier nog wel wat zonnebrand doorheen gaat hoop dat ze papa's huid heeft.. die verbrand 1x en word daarna mooi bruin mama is keer op keer kreeftig-rood
saskia mijn oudste dochter is ros van haar met het bijhorende witte en tere velletje maar als ze zich elke 2 uur insmeert met een factor 50 ( die ook voor babies aangeraden wordt) dan zal ze niet verbranden hoor nina en tia hebben mama's donkere vel mee dus zullen niet snel verbranden maar toch smeer ik ze elke 2 uur in want je hoeft niet te verbranden om later verhoogde kans te hebben op huidkanker, de zon op zich is en blijft de grootste dooddoener. beter voorkomen dan genezen is mijn motto hier
Ik smeer haar 's ochtends helemaal in voor ik haar aankleed. En dan smeer ik halverwege de dag haar armen, gezichtje, nek en beentjes nog 1 of 2 keer in met factor 50.
@randi: grappig gezicht zeker wel dat ze zo van kleur verschillen? dacht trouwens dat meestal de oudste donkerder was.. en dat het dan steeds lichter werd? maarja.. guess not we zullen aan het witte velletje moeten wennen he hebben hier speciale baby-antisun van factor 40 overigens so far so good een verbrand babietje lijkt me echt ZO sneu...
komt ook wel omdat de oudste van mijn ex is , zij lijkt enorm op haar papa en de twin lijken meer op mij en een klein beetje op mijn nieuwe man
hier ook lekker aan de smeer, want ons ukkie is een echte witte hollander... hihi Factor 50 van zwitsal en dan bij voorkeur als mijn vriend de fles geeft want laat ie het tenminste toe... Als ik alleen thuis ben dan kan dat natuurlijk niet, dus dan is het huilen geblazen als ik zn gezichtje insmeer...