Is er verschil in werking hiertussen, behalve dat het er anders uitziet, en dat progestan een troep geeft. Het ziekenhuis waar wij lopen, schrijft Pregnyl voor. Dus op dag 3, 5 en 9 na de terugplaatsing, ter bevordering van de innesteling. Doet Progestan hetzelfde?
Ik heb zowel Progestan als Pregnyl na een behandeling gehad en ik geef zelf de voorkeur aan Pregnyl. De werking is precies hetzelfde, dat maakt niet uit. Maar Progestan zijn vaginale bolletjes die je 3x daags moet inbrengen, dus dat is al een vervelend werkje. En daardoor krijg je weer hele vieze afscheiding, omdat het omhulsel weer naar buiten komt. Ook kan Progestan je menstruatie lang uitstellen, dat je overtijd bent. Maar het kan dan zijn dat het overtijd gaan door de Progestan komt en niet door een zwangerschap. Met Pregnyl hoef je maar 3x een injectie te zetten, wat eigenlijk niet veel voorstelt (als je tenminste al ervaring hebt met zelf prikken). Het stelt je menstruatie niet onnodig uit, dus dat vind ik duidelijker. Je kunt door de Pregnyl wel (valse) zwangerschapskwaaltjes krijgen en je kunt er vals positief door testen, als je dat te vroeg doet. Maar daar kun je natuurlijk rekening mee houden. Groetjes, Jippie
Ik heb op 1x na Pregnyl gehad. De laatste keer Progestan ivm overstimulatie. Mij maakt het niet zoveel uit. Progestan is inderdaad iets meer rommel maar na al dat spuiten vond ik even niet spuiten ook niet zo erg De laatste keer (Progestan) zwanger...dus dat maakt de troep wel goed
Ik krijg progestanbolletjes en het geeft inderdaad wat troep. Maar voor mij liever de progestan. Ik heb namelijk nare bijwerkingen van de pregnyl en niet van de progestan. Daffie