Hallo, Ik ben op zoek naar een moederfiets. Heb proefstukje gefietst op de Batavus Mambo en op de Gazelle Bloom. Heel lastig om nu een keus te maken. Welke moederfiets hebben jullie? En waarom? En kun je misschien ook voordelen en nadelen van deze genoemde fietsen noemen? Groetjes, Hanna
Heb de Gazelle Bloom Mijn voordelen: - stuur is niet zo breed, dus ook zonder kinderstoeltje voorop vind ik t er gewoon als een fiets uitzien. Ik vind die brede sturen niet mooi. - Kon er hoogzwanger en kind voorop zonder problemen mee fietsen, op en afstappen - 7 versnellingen - Langere jasbeschermer, dus handig voor als je een buggy mee neemt/ fietszitje achter kan icm boodschappentassen. - Ik heb de kleinere bandenmaat omdat ikzelf niet heel lang ben en ik wel degelijk/stabiel wil fietsen met mijn 2 kiddies. De fietsenmaker heeft het zadel op precies dezelfde hoogte afgesteld als mijn fiets die ik inruilde (die bandenmaat was nl wel groter) Ik heb geen proefrit gemaakt met de Mambo. Mijn eerste keus was de Gazelle (ook vanwege de looks..) en dat is m geworden.
Ik heb ook de gazelle bloom. Net als Miekje was mijn eerste keuze altijd de gazelle. Heb op nog een andere fiets gefiets, die was wat goedkoper, maar toch kreeg ik de gazelle niet uit mijn hoofd. Omdat ik over 5 jaar niet weer 1000 euro aan een fiets wilde uitgeven heb ik hem 2e hands gekocht. Ben er erg blij mee.
sparta amazone... Ik hoop dat t van de week knap weer is dat ik hem op kan gaan halen.. M'n gewone fiets hou ik voorlopig... Dat is meer een sportief model, niet geschikt voor kinderzitjes op mee te nemen.. Bij inruil bleek ik er maar 50 euro voor te krijgen.. Hier in de schuur staat ie niemand in de weg.. laken erover tegen stof/spinnen- en vliegenstront.. tot over een aantal jaar.. ( misschien dan wel even nieuwe buitenbanden erom doen..hahaha)
Ik heb de mambo, nu al een jaar, maar nog niet echt veel gebruikt ivm slechte weer / zwangerschap etc, dus kan je de voor en nadele niet echt vertellen! vind m wel heel mooi om t zien en ook niet zo'n mega stuur als de meeste mamafietsen!
Ik vind de gazelle en de batavus allebei mooie fietsen waarbij je ook kunt fietsen zonder stoeltjes. De Sparta vind ik niet mooi en ziet er zonder stoeltjes niet uit (vind ik dan he). De sparta rijdt ook als een harley heel erg raar de gazelle rijdt als een gewone fiets. Op de batavus pas ik niet omdat ik te klein ben en de fiets groter is qua framemaat dan de sparta en de gazelle. Het mag duidelijk zijn dat ik de Gazelle bloom heb. Ik heb hem sinds mei en ik gebruik hem heel erg veel. Hij rijdt heerlijk, zelfs met een fietskar erachter met daarin ook nog 2 kinderen.
ik heb de gazelle bloom, en eigenlijk vooral omdat het de enige was in framemaat 61. Anders zou ik de mambo hebben gekozen omdat het frame daarvan doorloopt naar de pakkendrager.