Moederfiets Cortina.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loetje, 5 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Korte vraag eigenlijk.....

Wie heeft er ervaring met de Cortina moederfiets?

2. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Ik lees met je mee. Ik heb deze fiets ook gezien en heb ook interesse.
    De fiets ziet er op zich goed uit hoor!
    Het grootste verschil is volgens mijn man dat het frame van staal is, dus vrij zwaar. De duurdere moederfietsen hebben allemaal een aluminum frame en zijn dus veel lichter.
    De normale prijs voor de Cortina Roots moederfiets is 569 euro. Laat je dus niks wijsmaken wat betreft een speciale aanbieding. Daar ben ik ook bijna ingetrapt. Bij de fietsenwinkel hier in de buurt hadden ze namelijk zo'n 'speciale aanbieding'.
    De fiets compleet met voor- en achterzitje (Bobike), fietstassen en windscherm voor 774. Dat lijkt niet duur als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Gazelle Bloom waar alleen de fiets al 889 euro kost, maar het is helemaal geen echte aanbieding. Als je alle normale verkoopprijzen bij elkaar optelt kom je op een totaal van 774.80 uit. Hoezo 'speciale aanbieding'? Wij gaan morgen terug naar de winkel om te onderhandelen.
    We hebben evt. een mooie inruilfiets en mijn man wil ook graag een normale herenfiets. Heeft nu alleen een moutainbike en een oud barrrel voor de stad.
    Ik wens je veel succes met het uitzoeken van je moederfiets. Ik laat je weten of wij er uit gaan komen met de fietsenwinkel voor een leuke prijs.

Whis me luck....

Gr. Dolfijn

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dank je voor de info.

Bij de fietsenwinkel hier in het dorp staat er inderdaad gewoon een kaartje op met 569 euro, dit is de prijs exclusief accecoires..Tja, een stalen frame kan inderdaad een nadeel zijn, maar heeft ook wel weer zijn voordelen. Zo staat zo'n 'zware' fiets natuurlijk veel stabieler als er 2 kids op zitten...Ik heb nu een Gazelle damesfiets met een alluminium frame, maar die fietst hartstikke zwaar, dus een 'lichte' fiets kan evengoed een k*tfiets zijn..

Ik hoef eigenlijk alleen een achterzitje erbij, een voorzitje heb ik al en misschien wil ik de fietstassen. Voordeel is dat ik hem ga financieren met het bedrijfsfietsenplan, dus het bedrag doet niet zo heel erg veel pijn ;)

Succes met onderhandelen. Ga je ook een proefritje maken? Ben erg benieuwd hoe hij fietst....

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.863
    113
    Er is ook een moederfiets, Kaptein, in de aanbieding bij de Makro, geloof voor 250 Euro excl. btw. Zie alleen niet duidelijk waar je je stoeltje aan moet bevestigen, want er zit een reuze dikke stang op die plaats.

5. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hmmm kent iemand die kaptein moederfiets die hierboven staat beschreven? Lijkt me wel een mooi prijsje namelijk...zocht het niet om een fiets van 800 euro te gaan kopen. Heb 3 jaar geleden al een nieuwe fiets gekocht....waar volgens de verkoper wel een stoeltje op paste...nou als ik het zo bekijk pas ik echt niet tussen het stoeltje en het zadel...nee zelfs niet na sonja bakker...

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dat is inderdaad een leuke aanbieding, maar zoals ik al zei ga ik gebruik maken van het bedrijfsfietsenplan en dan zit je vast aan een bepaalde winkel...

Mowtom, ik pastte met mijn huidige fiets ook niet tussen zadel en zitje. Dat is opgelost doormiddel van een speciale zadelpin en een zadel met een kortere punt. Door de speciale zadelpin staat het zadel een stuk verder naar achter, waardoor ik me net ertussen kan wurmen.

Nu wil ik dus mijn kleine man achterop en m'n kleine dame voorop, maar met mijn huidige fiets wordt het allemaal wel erg dringen zo. Zitje achterop gaat maar net aan, omdat mijn zadel dus naar achter is gezet, maar dan zit Milan wel shocking klem. Verder vind ik zo'n dubbele standaard ook wel erg veilig voor als je het 2e kind in het zitje moet zetten, zodat je niet zo snel het gevaar hebt dat je fiets omkletterd...

7. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hallo,

Nou, ik/wij hebben de Cortina fiets gekocht hoor! Kado voor mijn verjaardag...Wat een lieve man heb ik toch.
    Ik zat te twijfelen tussen de Cortina fiets en de Bloom van Gazelle. Er zit een behoorlijk prijsverschil in de beide fietsen.
    Cortina 569, bloom 889 euro.
    Mijn man vond dat ik ze gewoon beide moest proberen en degene moest nemen die het lekkerste fietst. Het zijn allebei veilige, goede, degelijke fiesten, beide fietsen hebben de belangrijkste onderdelen van Shimano (versnellingen, remmen ed.), dus dat maakt niet uit. De bloom is zoveel duurder omdat Gazelle natuurlijk een bekend merk is en daar betaal je ook voor! En de Bloom heeft een aantal specifieke Gazelle onderdelen zoals de koplamp en de bagagedrager.
    Maar goed, ik dus op beide fietsen een proefritje gemaakt. Had eigenlijk verwacht dat ik bij de duurste uit zou komen, maar niets is minder waar. De Cortina vond ik echt VEEL fijner fietsen dan de BLOOM.

Dus nu heb ik de Cortina fiets met voor-en achterzitje, dubbele fietstassen, windscherm (allemaal van de bloomserie) babystuurtje en de buggymee voor nog minder dan wat alleen de Bloom fiets kost.
    Super toch?
    Ik ben er helemaal blij mee. 2 april ben ik jarig en de fiets wordt 's avonds op 1 april nog bezorgd! Service of niet?

Gr. Dolfijn

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Joh, ik wordt helemaal blij van je berichtje, wat gaaf voor je en inderdaad, wat een lieve man heb jij :thumup:

Wat vond je het grootste verschil in het fietsen op de Bloom en de Cortina. Fietste de Bloom veel zwaarder? Dat heb ik nu dus met mijn gewone Gazelle damesfiets, die fietst zoooooo ontzettend zwaar! Mijn moeder heeft bijvoorbeeld een Batavus, maar dat is gewoon een verademing om daar een rondje op te fietsen....

En de Corina voelde niet al te zwaar aan, ivm het stalen frame?

Ik wacht nog even op jou antwoorden en dan ga ik van de week ook maar eens bij de fietsenwinkel langs...

9. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hoi, het verschil in gewicht van het frame is maar 1 kilo, daar merk je dus niet veel van.
    Ik vond de dubbele standaard van de Cortinafiets makkelijker gaan dan die van de Bloom.
    Daarnaast vond ik het stuur van de Cortina fijner, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. De Cortinafiets heeft geen verstelbare stuurpen, dwz dat je het stuur niet kunt kantelen, dit kan bij de Bloom wel, we hebben vanalles geprobeerd, maar ik vond het een raar stuur. Je zit er een beetje op zoals je op een oma-fiets zit. Heel rechtop dus. Op zich is deze houding natuurlijk prima, maar ik vond het niet fijn.
    Zwaarder fietsen kon ik er niet uithalen. Beide fietsen hebben 7 versnellingen, allebei van Shimano, gewoon goed dus.
    Ik vond het prijsverschil dusdanig groot en ik vond de Cortina heerlijk fietsen, dus voor mij was de keus niet zo moeilijk.
    Ik heb de fiets verzekerd voor 3 jaar tegen zowel diefstal als beschadiging. Kostte geloof ik iets van 122 euro voor 3 jaar. Dan kan je er tenminste lekker overal mee naar toe.... Geen zorgen over diefstal enzo. Heerlijk.

Succes met kiezen en als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
    Laat je nog even weten welke jij kiest?

Gr. Dolfijn

Ps. ik heb de zwarte met grijs genomen. Hierop zie je evt. beschadiging het minst. Ze hebben ook een gele uitvoering (moet je smaak zijn) en een lichtblauwe, deze is ook heel mooi, maar bepaalde onderdelen zijn wit en daar zie je dan weer alles op.

10. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    [​IMG][/url][/img]

Dit is mijn nieuwe fiets!
    Ik heb alleen een andere serie zitjes, windscherm en tassen erop.

Gr. Dolfijn

11. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    En de accesoires zijn van Gazelle (de Bloom oase serie)

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Hebben jullie er nog iets van de prijs af kunnen krijgen?

13. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Ik heb nu de dubbele fietstassen (50 euro) er gratis bij gekregen. En ze hadden een strakke actie wat betreft de verzekering.
    Maar we zijn nog niet helemaal klaar met onderhandelen want ik wil evt. mijn mountainbike inruilen en daar dan evt. weer een herenfiets voor mijn man voor kopen. Ze zeiden dat ze er dan ook rekening mee zouden houden dat we de Cortina fiets bij hun hebben gekocht.

Maar voor het gemak zeg maar even 50 euro korting (fietstassen dus), wordt gratis bezorgd en alle accessoires zitten er op gemonteerd. Muv achterzitje want die gebruiken we voorlopig toch nog niet.
    Na 3 maanden terugkomen voor gratis servicebeurt.

Ik heb uiteraard ook op google gezocht en je kunt deze fiets goedkoper krijgen, maar dan vervallen alle bovenstaande services en garanties. Dat vond met name mijn man helemaal niks.

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hartstikke bedankt voor je uitgebreidde info Dolfijn, daar kan ik zowiezo wat mee. Ik ga eerst proberen om mijn Gazelle via marktplaats te verkopen, vaak krijg je er dan toch wat meer voor dan dat je hem inruilt. Alhoewel, ik kan natuurlijk eens kijken wat de fietsenwinkel ervoor over heeft, mocht me dat niet bevallen, dan kan ik hem altijd nog particulier verkopen...Hmmmm, van de week toch maar eens naar de overkant (hihi, ik woon schuin tegenover de fietsenwinkel 8) )

Nu staat inderdaad de zwarte in de etalage, maar een paar weken terug stond de blauwe er inderdaad ook en die vond ik wel erg mooi. Mijn huidige Bobike zitje is donkerblauw met zilver, dus ik denk dat die wel mooi bij de blauwe past...

Jee, krijg er helemaal zin in..

Deel Deze Pagina