staan met 3 maanden.. snel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fioon, 3 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Hoi allemaal,

Even een vraagje.
    Mijn zoontje gaat al, vanaf dat hij 3 maanden was, staan als ik zijn handjes pak.
    Ook als ik hem gewoon op schoot onder zijn oksels vasthou, gaat hij staan en 'draaien met zijn billen' :)
    Ook wil hij op schoot liever niet knuffelen en liggen(wel als hij heel moe is), maar het liefst wil hij dan rechtop zitten, om alles te kunnen zien. Ziet er heel wijs uit trouwens!

Ik dacht dat het wel normaal was, hij vindt staan helemaal geweldig en dat doet hij dus al bijna 2 maanden zo...

Nu was er gisteren een dochtertje van vrienden op visite die net zo oud is als Jamie. Zij stond helemaal niet en maakte ook geen aanstalte, lag lekker op schoot en bleef in de box ook rusitg op haar rug liggen (Jamie is heel beweeglijk in de box, draait van zijn rug op zijn zij, van zijn buik op zijn rug en ligt behoorlijk te trappelen.
    Haar ouders stonden dan ook te kijken van het feit dat Jamie al stond en rechtop zat en zoveel bewoog.:confused:

Ook kletst hij op zijn manier al een aantal weken veel 'koe, bie, kie, die, au, uiwe enz enz). Zij deed dat nog bijna niet (alleen krrr)..

Nu vraag ik me af of het 'normaal' is dat een kindje met 3 maanden al wil staan/rechtop zitten.
    Ik weet wel dat elk kind anders is, dat is ook logisch. De ene gaat sneller op het ene gebied en de ander op het andere gebied.

Maar ik ben gewoon benieuwd wat jullie kindjes doen/deden met 3/4 maanden wat betreft staan/bewegen/kletsen! :rolleyes:

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat grappig zeg, mijn kindje heeft dat ook. Op schoot gaat ie echt met zijn hoofdje omhoog om te proberen rechtop te zitten :) Hij kan al goed zijn hoofdje omhoog houden enzo. Kan hem ook zo omhoog trekken aan zijn handjes tot zit of staan, hij geeft dan echt zelf mee zeg maar. Echt rustig liggen op schoot is er echt niet bij, er moet iets gebeuren of hij moet iets zien :)

En idd hele verhalen, hij ligt nu in de box en ik hoor de hele tijd geluidjes :) Erg grappig! Soms lijkt het ook echt alsof ie je iets probeert te vertellen en hij gaat nu ook geluidjes nadoen.

Groetjes Rosa

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Luca is ook zo'n beweeglijk kindje.
    Hij wilde ook alleen maar staan.
    Met 4 maanden ging hij ook staan als ik zijn handjes vast pakte.
    En bleef hij alleen al een beetje zitten.
    Met 6 maanden begon hij te tijgeren en met 7 maanden trok hij zich overal aan op.
    Nu is hij 9 maanden en wil zich soms los laten als hij staat, maar durft het nog niet helemaal.
    Kletsen (papa mama dada bah enz.) doet hij nu sinds zo'n 2 maandjes.

Ik vind het dus ook normaal, maar ik zie om me heen ook dat het anders kan.

4. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik lees ook geen gekke dingen, Sharon wilt ook het liefste alleen maar zitten op schoot en gaat dan ook hard protesteren als ze in onze armen ligt, madame wilt alleen maar zitten! Ze kan nog niet zelfstandig zitten, staan kan ze nog niet, ja als ik haar vasthou dan gaat ze wel een beetje staan en dat vind ze helemaal geweldig (gaat ze heel breed lachen etc).

'Kletsen' doet ze ook lekker, ik hoor soms de gekste geluiden uit haar komen ;)

Dus ja, of het snel is? Geen idee. Maar zolang hij het naar zijn zin heeft is het toch goed? :) En idd, ieder kindje is anders! Lekker van genieten!

5. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Leuk om te horen dat jullie het herkennen!
    Tuurlijk is elk kind verschillend, maar ik vond het zo'n groot verschil tussen die twee!
    Zij was wel weer heel druk met haar handjes en heeft haar duimpje al vanaf een paar weken. Jamie is ook erg druk met zijn handjes (lees: alles moet in zijn mond) maar hij begon 2 weken geleden pas met zijn duim in zijn mond te stoppen (en vervolgens heel erg vies te kijken).

@ Rosao (even offtopic): Ik zie dat jouw kleine boef ook een meisje zou zijn bij de echo's? Die van mij ook, met 14, 18, 22 en 26 weken een meid. Gelukkig deden we met 26,5 weken een 3d echo. Was het een mannetje! Wat een draakje ;)!
    Hoe reageerde je, lijkt me heel apart als ineens je kindje een ander geslacht heeft dan je dacht! (had je wel een naam?)

6. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel wilde dat ook allemaal toen ze zo oud was. Een kennis heeft een kindje van 5 maanden en die doet het nog niet allemaal. De een is nou eenmaal sneller dan de ander!

Merel wil ook nooit op schoot lekker koetelen, ze wil de wereld verkennen en alles zien! Dat was al met 2 maanden en nu nog steeds. Heerlijk om te zien, die levenskracht en vreugde die ze dan uitstralen ;) .

Het is heel normaal hoor! Net als dat het heel normaal is dat kindjes het nog niet doen op die leeftijd. Gelukkig is iedereen anders :) .

Dat drukke kan ook heel vermoeiend zijn merk ik nu ze wat ouder wordt. Ze wordt zo sterk en wil echt overal naar toe! Soms is ze niet te houden! Dat wordt wat als ze straks kan lopen ;) .

Heel veel plezier met je kleine....geniet er maar van!

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris deed dat ook al heel vroeg, met 2,5 maand zei hij de hele tijd mamoa (heb het toen zelfs gefilmd omdat niemand me geloofde!) en ook de hele tijd willen staan! Met 3,5 maand draaide hij zelfs van rug naar buik en nog geen 2 weken erna ook weer terug. Ene kindje is gewoon sneller ermee dan het andere kindje! Hier ook geen geknuffel of niks gehad toen, ook alleen als hij moe was. De rest wou hij alleen maar bewegen, ontdekken en nog meer bewegen!

8. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Cailan doet dat idd ook, best vroeg ook al met een maand ofzo. Precies wat jij beschrijft met dat zitten e.d.

Ik probeer het wel een beetje af te remmen want het is volgens mij niet echt goed om hem dat veel te laten doen! (heupjes enz)

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Jeetje wat een snelle kindjes! hihi.. Louise doet het nog niet hoor.

10. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Is echt nog niet goed voor je kindje hoor.
    Als je ze over een poosje in loopstoeltje doet mag dat ook maar een kwartiertje.
    Kindjes krijgen O benen van te vroeg staan.

11. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    De fysio van mijn manneke zegt dat "het willen staan" een reflex is van baby's.
    Als ze iets voelen onder hun voetjes gaan ze daartegen schoppen of zich afzetten.
    Ze heeft me ook heel duidelijk gewaarschuwd dat je hier erg voorzichtig mee moet zijn!
    De heupjes zijn nog helemaal niet goed ontwikkeld hiervoor en dus kan het heel schadelijk zijn als je een baby regelmatig voor langere tijd laat staan!
    Ze kunnen dan vervormen (net als bijv. het hoofdje dat afplat door het lange liggen op de rug).
    De botten zijn nog niet sterk en dus buigzaam!
    Dit geldt ook voor het ruggetje trouwens, als ze willen zitten.
    Gewoon niet te lang of te vaak doen! Pas als ze zelfstandig kunnen zitten, mag het! ;)
    Ik denk ik brief het maar ff door, want het is mij ook maar verteld door de fysio! :D

12. ImaaN

ImaaN Actief lid

9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    @Marsab
    goed dat je het effe zegt mijn kleine wil ook de hele tijd staan ziet er natuurlijk superschattig uit maar ga voortaan oppassen.

13. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    graag gedaan! ;)

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Yep, bij de 20 weken echo was de gyn er van overtuigd dat het een meisje zou zijn..... Heb verder geen echo's meer gehad dus bij de bevalling was het wel een verrassing. Het typische is dat ik de hele tijd voor de echo dacht dat het een jongen was en ook heel verbaasd reageerde toen de gyn zei dat het een meisje was. Was mijn gevoel toch beter dan de echo...hihi...:) We hadden gelukkig de namen bedacht voor de echo, alleen over een meisjesnaam hadden we beter nagedacht uiteraard. Vond het wel een hele omschakeling hoor, jij niet? Je gaat toch bedenken wat voor leven zo'n kindje gaat krijgen enzo. Maar ik ben erg blij met mijn ventje :)
    Ze hebben bij jou trouwens wel lang volgehouden dat het een meisje werd!

15. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    luca was 16 a 17 weken ging hij aan je handen staan en tegen me op klimmen.

is idd nie goed.. maar hij vond het wel prachtig.
    deed het daarom ook nie al te vaak.
    maar nu nog het is echt meneer staan

16. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ja, je hebt sta babies en lig babies en wij hebben ook een sta baby. al sinds ie 2 maanden is ofzo piepen als ie lag en weer blij als ie mocht staan. staan is dan natuurlijk nog niet echt zelf staan maar in ieder geval rechtop de wereld inkijken. Met 4 maanden rollen van buik naar rug en terug en vanaf 8 maanden optrekken en zelf staan. loopstoeltje heb ik nooit gedaan en als je baby alleen staat op jouw schoot en je hem vasthoudt en niet op zn gewicht laat leunen of laat hangen belast je de heupen niet teveel.

17. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Maricha deed dat ook rond die tijd, heb toen aan het cb gevraagd wat ik het beste kon doen omdat ik het te vroeg vond. Zij vonden dat ik het moest stimulieren maar ten allertijde goed moest ondersteunen. Dus niet alleen aan d'r handjes vasthouden maar echt onder haar okseltjes.

Gevolg: Maricha is nu 6 mnd en raced in d'r loopstoeltje al door de kamer. Wel op advies van het cb nooit langer als max 20 min en maar 1x per dag.

Deel Deze Pagina